Министър Иван Шишков: Защо да наказваме София заради Фандъкова
Шишков ще инспектира утре от 11 ч. поставянето на настилката в центъра на столицата и е поканил кмета Йорданка Фандъкова да се присъедини към него
Проблемът с ремонта на жълтите павета е много сериозен. Това обяви пред Би Ти Ви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Ведомството му очаква вече месец и половина отговор от Столична община на въпроси, свързани с изпълнението на ремонта.
Шишков ще инспектира утре от 11 ч. поставянето на настилката в центъра на столицата и е поканил кмета Йорданка Фандъкова да се присъедини към него.
"Надявам се да дойде. Проблемът е много сериозен. Увеличили сме срока за построяване. Той беше до март, увеличили сме срока, за да не загубим европейските пари. За месец и половина не получихме отговор – има ли проблем в проекта, има ли проблем в строителството и в кого е проблемът, за да се случва това.
Жълтите павета са пред очите на всички нас, които обичаме София. Ние не искаме да наложим финансова корекция на София, защото ще накажем София, а не Фандъкова. Аз не искам да наказваме София, а да бъдат завършени проектите", заяви министърът. Той уточни, че няма лично отношение към столичния кмет.
За сметка на това Иван Шишков посочи видя конкретно вина в управлението на Бойко Борисов за проблемите по АМ "Струма". "Проблемът с автомагистрала "Струма" е заложен от времето на Борисов. Чак сега имаме крайна процедура, за да се финализира да се изследват мерките за опазване на природната среда, а след това да се изготви подробния устройствен план.
Аз считам, че ще има разрешение за малък участък през април. Политиците говорят много за магистрали, а правят малко", посочи още служебният министър.
След което продължи: "Проблемите с магистралите са два - имаме изключително малко магистрали. Когато повече от половината не са изградени, движението е много по-интензивно, а магистралите се износват много бързо. В момента на места се сменят мантинели, пуснахме движението през "Витиня". За последните 5 месеца се вижда, че има напредък, но няма магическа пръчка. В пътния отрасъл през последните години няма стратегия."
Според Иван Шишков стъпка в правилната посока е да се отдават пътища на концесия. Според него това ще намали корупцията и ще повиши качеството на поддръжката. "Намаляването на винетките е решение на предишното правителство. С товарните коли отложихме увеличението за лятото. То беше направено без задълбочен анализ, защото тежестта щеше да падне върху българските превозвачи и ние да платим", обясни той.
Друга мярка за облекчаване на ситуацията по пътищата, най-вече по границата ни с Турция, е разширяване на ГКПП Лесово и изграждане на скоростен път, който да отвежда до АМ "Марица".
"Нашите КПП-та са изключително непроходими. Има проблем с пропускливостта. Водят се разговори с Турция по наше предложение да се разшири пункта "Лесово". Ще се направи скоростен път между пункта и автомагистрала "Марица", за да имаме не един, а два пункта. Потокът е огромен", поясни Шишков.
Министърът коментира и взетите мерки след протести на пътни фирми за неполучени плащания. "В момента сме платили всички текущи ремонти, които са извършени на 100%. Ремонтите, които са извършени, но са незаконни не по вина на строителните фирми, не можем да ги платим, защото са незаконен строеж.
Проблемите трябва да се решават по законов ред, а не под натиск или с политически решения", заяви регионалният министър. Той допълни, че е внесено предложение в Народното събрание незаконните ремонти да бъдат обявени за търпими, което да позволи разплащането.