×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Защо тихомълком се удължи концесията на летищата в Бургас и Варна


Защо тихомълком се удължи концесията на летищата в Бургас и Варна
Димитър Найденов отбеляза, че ако са се управлявали от различни концесионери, летището в Бургас е щяло да има възможност да предложи по-изгодни условия на авиокомпаниите и да бъде по-агресивно
11 Ноември 2022, Петък, 18:00 ч.
Автор: Флагман

Летището във Варна е обявило, че ще обслужва рекорден брой маршрути през следващата година, докато летището в Бургас щяло да затвори през зимата, а догодина да обслужи само един полет до Лондон, констатира Найденов

 

На какво основание е удължена концесията на летищата в Бургас и във Варна със срок от 5 години? Този въпрос бе поставен от депутата Димитър Найденов от „Демократична България“ в рамките на парламентарния контрол на служебния министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев.

Найденов бе възмутен, че между двете летища нямало конкуренция, защото концесионерът бил един и същи - "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт". С това той си обяснявал факта, че летището във Варна е обявило, че ще обслужва рекорден брой маршрути през следващата година, докато летището в Бургас щяло да затвори през зимата, а догодина да обслужи само един полет до Лондон. 

Найденов отбеляза, че ако са се управлявали от различни концесионери, летището в Бургас е щяло да има възможност да предложи по-изгодни условия на авиокомпаниите и да бъде по-агресивно. Според депутата от ДБ било грешка двете морски летища да са дадат на един оператор. Но той има критики и срещу сегашния служебен кабинет, че задълбочава проблема.

Министърът на транспорта Христо Алексиев от своя страна припомни, че концесията за двете летища е сключена още преди "Борисов" - през 2006 година. Той отбеляза, че му е трудно да коментира дали решението е правилно или не, като призна, че може би е било по-коректно двете летища да бъдат разделени. В същото време, аргументирайки действията на своето правителство, обясни, че неговата основна цел е била да върнат икономическия баланс на самата концесия.

Алексиев обясни, че общият размер на инвестициите в двете летища е в размер на 403 милиона евро. Към настоящия момент концесионерът е платил концесионни възнаграждения в размер на повече от 334 млн. евро.

"Това е една от концесиите, които генерират най-голям приход за държавата и през годините "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" е заплащал високи по размер концесионни възнаграждения, достигащи до 30 млн. евро годишно", отбеляза Христо Алексиев.

Той добави и че с решението на Министерския съвет срокът на концесията да се удължи с 5 години, ще бъдат извършени допълнителни инвестиции в размер на още 10 милиона евро. С това размерът на инвестициите за срока на концесията ще стане 413 млн. евро.

Служебният министър подчерта, че новият договор е в полза на държавата и тя ще получи допълнително най-малко още 120 млн. евро концесионни възнаграждения. Като всичко изградено от концесионера, ще стане собственост на българската държава. Така приетото решение на Министерския съвет е с цел да се съхрани концесионният договор, който носи съществени приходи в държавния бюджет и инвестиции в публична инфраструктура, обясни Алексиев.

Той подчерта, че договорът с "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" е удължен в пълно съответствие със Закона за концесиите, като при сключването му е бил отчетен и ефектът от COVID-пандемията и започналите военни действия в Украйна. 

Заместник министър-председателят обърна внимание, че последните два фактора влияят силно негативно на двете черноморски летища, защото техният трафик се генерира главно от туризъм и то най-вече от Русия.


В категории: Политика


Флагман.БГ Разбраха се Разбраха се 30/01/2025, Четвъртък 21:30 0
Направи интимна изповед
Направи интимна изповед 30/01/2025, Четвъртък 20:31 2
Флагман.БГ "Раждала го е 16 часа" "Раждала го е 16 часа" 30/01/2025, Четвъртък 20:00 4
Сваля 56 кила
Сваля 56 кила 30/01/2025, Четвъртък 19:48 0
Българин впечатли в Европа
Българин впечатли в Европа 30/01/2025, Четвъртък 19:44 0
Огромен скандал в спорта
Огромен скандал в спорта 30/01/2025, Четвъртък 19:30 0
28
Коментара по темата
28.
Симeон
14.11.2022 07:51:30
0
2
Колкото и да е тъжно, Бургас е Стара Загора, но с пристанище и Слънчев бряг в периферията. Така че потенциал за повече от лятно летище за чартъри да карат английски и немски пияници няма. Добре, че ТИМ/Фрапорт са сериозни и държат да не се излагат пред западните туроператори - само затова летището изглежда толкова добре - по-хубаво е от софийското!
27.
простата истина
11.11.2022 22:33:26
5
16
Градът ни е просто беден.
Днес пак излезна статистика, че сме 13-ти по заплати в България.
А 30 пътници на полет от Бургас, достатъчно платежоспособни да летят, не могат да оправдаят разкарването до Бургас на самолет със 150 седалки.
26.
Има начин
11.11.2022 22:15:40
1
27
Летище Бургас може да поеме няколко (обмислени разумно) целогодишни полета от варненските и да има поток от пътници и обороти и малко ще живне положението и няма да се стига до такива изказвания. Щото реално имат какво да прехвърлят в Бургас, има и кой да лети. Редовно хората пътуват до София или Варна за да летят, пък летището в града им -пусто.
25.
burgazlia
11.11.2022 21:39:38
2
25
Напълно съм съгласен с 1. и 4.
Чудя се само как кмета не проумя тези елементарни истини, че развитие и поминък в града с големи инвеститори не стават без редовни полети до нормални европейски летища. Жалко за нас
24.
Бс
11.11.2022 21:27:32
1
24
Сега, ако попита и за Централно пристанище в Бургас и ще го призная. Защо беше умишлено унищожено?
23.
до 22
11.11.2022 21:02:39
1
14
Точно, имаме магистрала до центъра на вселената София.
22.
Някой си
11.11.2022 20:57:18
4
18
От София до Бургас има магистрала и се стига за три часа и половина......пробвайте веднъж София - Варна и ще разберете защо.
21.
Стою
11.11.2022 20:43:09
2
5
ББ и софиянци само ще ни оправят, нали сме много гъсти с тях.
20.
Изчезвайте!
11.11.2022 20:38:18
4
37
Вън на ТИМ от Бургас! Превърнахте летище Бургас във военно летище изроди
19.
*********
11.11.2022 20:36:27
0
4
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
18.
Грую
11.11.2022 20:35:08
1
1
Прав е 10. Без написаните села за квартали ви бием по население.
17.
Празната плешива тиква
11.11.2022 20:35:06
3
31
Ей го и 13 идиот.Абе охлюв,вървяха в пакет защото никой нямаше да иска летище Варна и селяците от Провадия и Суворово щяха да го ползват за селскостопанско летище.Сега се правят така,че след края на концесията никой да не иска летище Бургас.
Развитието на летищата в Бургас и Пловдив умишлено се проваля от шопските и гагаузките тикви.
16.
XX
11.11.2022 20:22:51
12
2
До 4

Не ТИМ, а фраткфуртците, зя което и пр'с'таците като теб гласуват.
15.
Корупция
11.11.2022 20:21:40
9
6
Това парите голяма работа със странджандките селтаци в Бургас на върха ще стигаме деееее ва колко инвестиция и колко качество питам от 2010 от тогава .....
14.
XX
11.11.2022 20:20:10
14
4
Така е в ЕС!
13.
Полет
11.11.2022 20:16:45
7
23
Първо двете летища заедно са по-изгодно в пакет. Ако не бяха в пакет никой читав нямаше да ги иска. Второ кво ревете бе бургазлии? Никой не лети извън сезона от там - за пет калъфа коя авиокомпания ще пусне полет? Я направете справка колко са пълни самолетите? Трето удължаването на концесията не е редно да става така без гласуване в парламента!!! Тоя Христо е гушнал бая парички 100 % е взел комисионна. Да бъде обжалвано това удължаване!!! Незаконно е! А този дето пита е само формално, колкото да се каже, че е питано.
12.
Празната плешива тиква
11.11.2022 20:06:01
5
27
Тоз плешив мамул му е толкова акъла,че не може да зададе един въпрос като хората и да навре министерския мишок в дупката му.Какво значение има кога,от кого и колко плаща концесонера ?Първо концесията беше съмнителна от самото начало покрай прикритото участие на трибуквена групировка?Второ,ако летище Бургас се отдели от концесията все едно новия концесионер няма да плаща такса и да инвестира в пъти повече стига да има желание да се намери подходящия концесионер.И най-хубавия въпрос защо се удължава при положение,че концесионера може да си покрие загубите с увеличение на летищните такси и пътникопотока през летище Бургас?
Кат нямаш толкова акъл хващай дебелака и ристьо и отивайте да блокирате летище Варна.
11.
Иван
11.11.2022 19:55:31
3
26
Колко ви плати Бенчо за рекламата.Питайте го от къде има толкова пари...
10.
слаб пазар
11.11.2022 19:52:07
34
13
И кой ще пътува толкова от Бургас?
Самият град не е особено голям и край него още 2-3 циганизирани като Карнобат и Грудово.

Нова концесия да се направи за Стара Загора, че поне е в средата и събира хора от всички посоки.
9.
До 8
11.11.2022 19:14:27
5
48
Защото продажната върхушка мълчи и е съгласна, да съсипят Бургас за сметка гагаузланд.
8.
*********
11.11.2022 19:12:03
3
19
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
7.
Дааа
11.11.2022 19:09:41
3
63
Летището, пристанището, гагаузите целенсочено съсипват Бургас.
6.
Warum?
11.11.2022 19:04:26
3
62
Значи още поне 5 години бургазлии ще духат супата! Ще трябва да кацат в София и Варна! Очевидно е че се разработва летището във Варна за сметка на това в Бургас ! Концесионерът е небезизвестната варненска ТИМ!
5.
BEpt
11.11.2022 19:03:53
6
52
Доста интересна тема .
Бургас има основание да иска отделна концесия.Най- малкото,защото обслужва най-много пътници и товари след София.
4.
Памука
11.11.2022 19:00:55
4
67
Тимаджии съсипаха летище бургас. Ползват го за летния сезон а зимата пренасочват полетите за Варна.иначе целогодишно се товари оръжие от летище бургас . Самите авиокомпании предпочитат летище бургас пред варна ама тим са по силни от държава
3.
Дернев
11.11.2022 18:54:44
3
51
Същото, което става с порта, се пренесе и към летището. Това е всичко друго, но не и държавен интерес.
2.
Дивак 19
11.11.2022 18:52:01
18
40
За какво му е на Бургас летище? То таксита няма из града след 23часа...
А какъв град беше преди тридесет години!
1.
Обединена Европа
11.11.2022 18:31:27
4
58
За да има бизнес и чужди инвестици в една държава трябва да има инфраструктура: магистрали, летища, пристанища, ток, вода, канализация. Никой инвеститор няма да дойде и да гази с гумени ботуши в калта ил диа слаломира между дупките по второкласни пътища. Образованието и кадрите, здравеопазването, ниските данъци и работеща съдебна система също са изключително важни.
В случая на Бургас не можеш да очакваш инвестиции в град, в който няма целогодишни полети до поне 10-15 европейски летища целогодишно. Фрапорт избра да развива варненското летище, а бургаското да използва за сезонни чартъри до Слънчев бряг, като същевремнно го държи на концесия, за да нямат конкурент на варненското летище.
За да има инвестиции и работни места в Бургас, трябват целогодишни полети!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Силви Вартан: Душата ми е българска, сърцето ми е френско Силви Вартан: Душата ми е българска, сърцето ми е френско  Певицата с български корени получи отличие от Сената на Франция Румен Радев: Европа да поеме отговорност не само за своята собствена отбрана! Румен Радев: Европа да поеме отговорност не само за своята собствена отбрана! За изграждането на конкурентоспособна и динамична икономика настоява президентът Седем компании искат да купят бургаската рафинерия Седем компании искат да купят бургаската рафинерия Цената е 2 млрд. щатски долара, обяви премиерът Желязков Направи интимна изповед Направи интимна изповед Атижа получава неприлични предложения "Раждала го е 16 часа" "Раждала го е 16 часа" Катето Евро демонстрира чувство за хумор. Едва ли Кадиев не иска да гледат филм заедно... Огромен скандал в спорта Огромен скандал в спорта И Станка Златева е замесена Съобщи прекрасна новина Съобщи прекрасна новина Добрин от "Игрите" вдига сватба След днешната сесия на ОбС - Община Карнобат очаква приемането на държавния бюджет След днешната сесия на ОбС - Община Карнобат очаква приемането на държавния бюджет Първото заседание на местния парламент за 2025 г. протече гладко Акула нападна момче Акула нападна момче Инцидентът стана в Австралия Николай Василев: Зомбираните управници да свалят разходите до 40 на сто от БВП, дефицитът е в главите им! Николай Василев: Зомбираните управници да свалят разходите до 40 на сто от БВП, дефицитът е в главите им! Пак няма да има вода това лято, защото държавата няма над 30 млрд. лева, за да смени всички тръби, прогнозира той
Подземен тръбопровод между Александруполис и Бургас ще вдигне интереса към „Лукойл“ Подземен тръбопровод между Александруполис и Бургас ще вдигне интереса към „Лукойл“ Икономистът Евгений Кънев припомни, че президентът Румен Радев имал идея за такъв проект Ще свалят ли цената на петрола, за да спрат войната в Украйна? Ще свалят ли цената на петрола, за да спрат войната в Украйна? Доналд Тръмп получи първото си „не“ и социологът Михаил Мирчев коментира, че US президентът е повърхностен янки, попаднал в капан Ангела Меркел побърква мигрантите, вижте как искат да я ... милват с език Ангела Меркел побърква мигрантите, вижте как искат да я ... милват с език Восъчното подобие на германската баба, която каза „Елате хиляди мигранти“, докато беше канцлер, привлича развратници от цял свят Доналд Тръмп: Дадохме презервативи за $50 милиона на „Хамас“, използват ги за бомби Доналд Тръмп: Дадохме презервативи за $50 милиона на „Хамас“, използват ги за бомби Американският президент е изумен, спира парите за Газа Разбраха се Разбраха се Шакира и Пике постигнаха съгласие за своите момчета Сподели разтърсващи думи за звезда от Висшата лига Сподели разтърсващи думи за звезда от Висшата лига Футболист на Ливърпул иска да бъде с много мъже? Кай Тръмп – „принцесата на САЩ“, която завладява социалните мрежи Кай Тръмп – „принцесата на САЩ“, която завладява социалните мрежи Кай Тръмп прави дядо си по-близък до поколение Z US президентът посочи кой е виновен за катастрофата в небето над Вашингтон, оцелели няма US президентът посочи кой е виновен за катастрофата в небето над Вашингтон, оцелели няма  Световният спорт претърпя голяма загуба, коментира руският министър на спорта Михаил Дегтярьов Умни протести в Хърватия: Цените се изстреляха след влизането в еврозоната Умни протести в Хърватия: Цените се изстреляха след влизането в еврозоната Потребителите са призовани да атакуват „Лидл“, „ДМ, „Кока-кола“, бутилираната вода НПО = Big бизнес? Истината за грантовете и реалната дейност на неправителствените организации НПО = Big бизнес? Истината за грантовете и реалната дейност на неправителствените организации Поглед към финансовите интереси и влиянието зад НПО-сектора у нас и по света
Бойко Борисов Бойко Борисов Асен Василев е бил истински фокусник в манипулирането на бюджета Виц на деня Виц на деня - Шефе, увеличи ми заплатата. Други фирми се интересуват от мен.
- Кои?
- Топлофикация, ВиК, Електро.
Виц на деня Виц на деня - Скъпи, сънувах те в един еротичен сън!
- И кво павех аз?
- Ми, нищо. Дойде и развали всичко!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Мързел - това е способност да си почиваш, преди да се умориш!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори