Таблоидите удариха тиражите на „Труд” и „24 часа”
Умните инвеститори Павлов и Донев са на път да си вкарат автогол, но когато се удариш сам, не боли, казва народът
Каква я мислехме, каква стана – така вероятно чупи ръце сега носителят на „Златен чадър” от медийния фестивал в Албена Любомир Павлов. Там, в началото на юни-2011, той и съдружникът му Огнян Донев бяха отличени в категорията „Умен инвеститор” заради покупката на „Вестникарска група – България”(ВГБ), която издава „Труд”, „24 часа” и други.
Месец по-късно умните инвеститори решиха да стартират нов проект – таблоидът „България днес”, който с ниска цена и жълти новини да загребе от читателите на основния им конкурент „Телеграф” на групата около Делян Пеевски, а сериозните „Труд” и „24 часа” да запазят позицията си. Така с „три в едно” Павлов и Донев се надяваха да привлекат допълнителни пари от реклама. ВГБ даже побърза да пусне стартов пакет, който предвижда 50% отстъпки за рекламодателите на „Труд” и „24 часа”, ако публикуват рекламни карета и в новия вестник „България днес”. Това може да се тълкува и като явна покана към рекламодателите да намалят парите, които харчат за реклама при конкурентните вестници и да ги насочат към изданията на Павлов и Донев.
Реалността обаче се оказа друга – в деня, когато ВГБ пусна на пазара „България днес”, групата на Пеевски стартира конкурентен таблоид – „Всеки ден” и провали всичките им планове. Според „Нова медийна група”, към днешна дата „Телеграф” запазва лидерските си позиции с тираж от 132 000 копия от понеделник до четвъртък и 181 000 в петък, таблоидът „Всеки ден” се е изстрелял на втора позиция с тираж от 81 000 екземпляра, „България днес” заема трето място със 76 000 копия, а „Труд” е паднал на четвърто място с 52 000 тираж – при 500 000 преди десетина години. Вестник „24 часа” пък се е устремил към бутиковите 41 000 – 46 000 бройки. Така вместо да омаломощят конкуренцията, умните инвеститори практически нанесоха удар на собствените си вестници и сега групата на Пеевски предвижда контраудар и на рекламния пазар – с презентация за рекламните агенции.
Бургаските разпространителски фирми отказват информация как се развива вестникарската война на местна почва.