ИТН: Лорер е раздал 13 млрд. лв., парите за пътищата да се дадат веднага
Войната между ИТН и ПП се разширява и обхваща различни сектори на държавното управление
Има такъв народ” втвърди тона към коалиционните си партньори, които днес отхвърлиха кандидатурата на шефа на бюджетната комисия Любомир Каримански и не го избраха за управител на БНБ. Сега те внасят две различни предложения и за парите на пътните строители.
"Внесли сме проект за съставяне на специална парламентарна комисия, която да следи и одобрява всички големи плащания на всички министерства, обяви председателят на парламентарната група на „Има такъв народ“ Тошко Йорданов на брифинг в Народното събрание.
„Продължаваме промяната със заповед към БСП и ДБ практически заложиха пътното строителство и ремонта по пътищата до това, което видяхме преди малко в залата. Блокираха комисиите, блокираха решенията в залата. Позволиха си да правят намеци, че едва ли не в това, което те предложиха, ние ще имаме някаква финансова изгода като политическа партия, което е уникална конструкция на мисълта, достойна за титани, предава epicenter.bg.
Затова внасяме това предложение за тази специална парламентарна комисия. Не само да се твърди, че някой нещо можел да направи в МРРБ по някаква негова идея, но някой друг ще направи нещо, което пак казвам е невероятна мисловна конструкция на титани.
Ние предлагаме това, за да е честно, за да може всички български граждани да бъдат спокойни, че нито едно министерство няма да си позволи да направи далавера. Не знам какви пари има в МРРБ, но в министерството под шапката на Лорер са раздадени 13 милиарда, в Министерство на финансите се харчат едни пари, които никой не знае колко са, ние не знаем в бюджета има ли пари, няма ли в момента, в Министерство на транспорта не знаем какво се прави. Това предложение изчиства всички тези въпроси – парламентарна комисия от всички парламентарно представени партии ще следи процесите и ако има нещо, което буди съмнение, веднага ще бъде прекратено. Да видим дали колегите борци за нулева толерантност към корупцията ще подкрепят това, което се предлага. Защото всичко ще става пред очите на българските граждани“, категоричен е Йорданов.
Той дори предложи председател на тази комисия да бъде избран от опозицията, защото тогава контролът ще бъде още по-строг. Ние смятаме, че една такава комисия е редно да помислим дали председателят да бъде от опозицията, за да е още по-строг контролът. Двете предложения са внесени в деловодството и ще видим как ще бъдат приети и гласувани. Защото, ако не бъдат приети, можем да имаме обосновани предположения, че някой в тази държава се опитва да прави неща на скрито. И че някой в тази държава, говоря за коалиционните ни партньори, не осъзнават отговорността, която имат, рискувайки живота на хората по пътищата на държавата“, допълни Йорданов.
В същото време Настимир Ананиев от "Продължаваме промяната" обяви, че следващата седмица ще бъде внесено проекторешение, което ще се доближава "максимално много" по съдържание до това на правната комисия, което събра и най-много гласове "за" в пленарна зала (103). От "Има такъв народ" също ще внесат свое предложение, но добавиха и че ще настояват за създаването на временна комисия към Народното събрание, която ще проверява задълженията и ще одобрява плащанията на всички министерства. Според тях тя трябва да бъде оглавявана от опозицията, за да може контролът да е още по-строг.
При това глобалният елит може да действа при всякакви условия: може да се внедри като опозиция, като технокрация вътре в системата, като икономически актьор, като на пръв поглед изолирани и спонтанни граждански инициативи, НПО (неправителствени организации), културни течения, образователни инициативи и т.н. Но всички те са управляеми сегменти на глобалната мрежа, управлявани от единен център. При това в условията на глобалната доминация на либерализма на отделните страни, все още настояващи за определен суверенитет, е изключително трудно да противодействат системно – нали всички правила в глобален мащаб са задавани от този либерален елит, поставящ своите принципи и норми във всички международни споразумения, декларации, актове, конституции и пр. Дори в ООН се приемат страни, които трябва формално да съответстват на изискванията на политическия Модерн, поне номинално. Това господство на либералите е представено в българскато общество неравномерно: то преобладава в икономическия и отчасти в политическия, административен елит, в медиите, в културата и в образованието. Но сред населението, напротив, тази линия не среща подкрепа, тъй като самото общество в неговия масов сегмент си остава традиционно. Оттук е и линията на конфликта на окупационния либерален елит срещу традиционните маси.
Но методологически невярно е също така и българското общество да бъде отнасяно в изкуствено конструирания тип “източни или азиатски общества”.
Съдържателни аналогии не бива да се търсят нито на Запад, нито на Изток от България, а само в историята. Съдържателни аналози на днешното българско държавно управление, основаващо се – да повторим - на системно нарушаване от страна на българската политическа класа на своите собствени закони, може да се търси в такива екзотични исторически моменти и места като пиратската република на остров Тортуга през 17 - 18 век, в пиратската свободно управляваща се зона на северната покрайнина на полуостров Ютланд (това е днешна Дания). От подобен тип са били и криминално-политическите зони в Бахрейн в арабското Средновековие, а също и някои свободни политически зони в далечния изток и тихоокеанския регион в първата половина на 19-ти век. Важното тук е да се разбира, че т.нар българска корупция е не грешка в системата – напротив, това е самата Система, не е патология – а тържествуваща Норма, „закон на живота”.
В този смисъл днес България живее (ако се съгласим да наричаме живот това, което се случва на българите) в победилата утопия на българската номенклатура - защото наистина е прав класикът, който твърдеше, че утопиите имат едно ужасно свойство - да се сбъдват.
Истината за днешното българско държавно управление и за самата същност на днешната българска политическа система, разбира се, не е тайна за общоевропейската “супервласт” в Брюксел, и затова са така смехотворни всички опити „да се оплачем в Брюксел”.
Тъкмо напротив, българските компрадори и неоконолониалисти са напълно приемливи от идеологическа, морална и управленско-политическа гледна точка на Брюкселската власт. Колективен и ексклузивен субект на политическата власт в Българие е българската политическа класа. В противоречие с името си, това е една твърда, затворена корпорация, която има своята трудно подвижна периферия и почти напълно неподвижно ядро. В институционален план тази политическа класа има своето най-добре защитено ядро в т.нар. българска съдебна власт, подстъпите към която (социалните лифтове) работят само по роднинско-кланов метод. Относително по-динамична в институционален план е структурата “правителство”, където промени все пак са възможни, макар и изключително трудно. Най-волатилната част на българската политическа класа е т.нар. “парламент”, който има простата функция да придава формата на закон на непрекъснато променящата се воля на българската политическа класа. Това е весела, шумна и безотговорна дейност, която се извършва под непрестанния контрол на реалните центрове на политическата власт в страната (кланове и родове, фамилии, агентури, тайни общества от непрозрачен тип и отделни посолства). Безмислеността на т.нар. парламентарна дейност (която произтича от простия факт, че българския парламентарист не е нищо друго, освен икономически посредник), не пречи българския парламентаризъм да изпълнява своите фасадно-протоколни функции. Днес в България като висша форма на политическа успешност, като лелеяно встъпване в мистичното Царство на Властта се смята т.нар “влизане в Парламента”. Политическите институции на България днес съществуват без всякаква връзка със своята провъзгласена и обещана същност. Така цялата политическа механика на България може да се разглежда като един голям съвкупен комитет за уреждане на вътрешно-съсловни, предимно икономически отношения, в условие на защитеност от всякакви външни, публични обществени въздействия. Подстъпите към днешната политическа власт в България са надеждно барикадирани, тъй като са от реално съсловно-феодален тип. Целият претенциозен и шумен „български европеизъм” е прикритие на новата българска феодалност.
Духът на новите времена беше изгонен от България в края на 80-те и началото на 90-те години. Българското общество посрещна третото хилядолетие “на обратен ход” - носено от динамиката на една успешна демодернизационна вълна, която донесе неизчислими щети на огромното мнозинство от българите, но заедно с това и произведе златната управленска цитадела на 10-те хиляди избрани, които получиха правото да говорят не само от името на българската държавност, но и да управляват българската национална Съдба.
И да си пишем и да не си пишем все тая..
Страхливи сме, това е истината
Да не плащаме сметки, да бойкотираме високите цени- както каза един бивш политик-за бота БРАТЯ не купувайте
нищо да не даваме на държавата..
АМА СТРАХ ЛОЗЕ ПАЗИ НАЛИИИ..
ТОГАВА НЯМА ДА РЕВЕМ ПО ФОРУМИТЕ
.
Положението е ГЛАД И СМЪРТ!!!
.
Положението е ГЛАД И СМЪРТ!!!
ВИЕ и ДЪЛГУН се подиграхре с избора си бяхте алчни. Сега пак сте такива. НО това не е шоу "ДРАГИ". ЗАВИСИМИ СТЕ.
Итн са пътници след тея ултиматуми.
Кой знае славчо колко е пял на скритите шефове на тез 5-6 пътни фирми заради които си трошим колите посл 10 години
Лорер по определение не е българин.
Събрали са се една крадлива банда, която систематически ограбва моята Родина!
Има 2 вида, едните гласуваха против паветните метежници, останалите се мразят за избора си!
Промяната е към фалит на България!
Само оставка и затвор за Просто Кирчовците!
Мислехме, че Боко Кратуня е малоумен, но Кирето доказа, че има много по-малоумни лакеи от Боко!
Жалка измет, лазеща пред КОЗЯК 16!