Как ще се развие зоната за свободен достъп на гражданите до пристанище Бургас
Презастрояване няма да има, обещава транспортният министър след среща с кмета Николов и депутати
Очертава се широк консенсус за развитието на зоната за свободен достъп в пристанище Бургас. Днес се състоя дискусия по темата в Министерството на транспорта и съобщенията, в която участваха министърът Николай Събев, кметът на Бургас Димитър Николов, депутати от региона, представители на пристанището и др.
„Резултати се получават, когато се работи с енергията на цялото общество и има чувствителност към всеки интерес“, заяви министър Събев след втората среща за обсъждането на Генералния план на Пристанищен терминал Бургас-изток 1, съобщават от транспортното ведомство.
Постигнато беше споразумение по проекта от всички заинтересовани страни.
Представителите на законодателната, изпълнителната и местната власт обсъдиха всички направени предложения и бяха единодушни, че те са в интерес както за бъдещото развитие на пристанището, така и за общината и града.
Министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев отправи послание и към гражданите на Бургас, че няма да допусне презастрояване в района на пристанището.
Пристанище Бургас е основен генератор за икономическото развитие на града и региона, бе общото мнение изразено от участниците по време на срещата, посочват още от министерството.
Приемането на Генералния план на Пристанищен терминал Бургас-изток 1 продължавал по законово определената процедура.
Депутати потвърдиха пред „Флагман“ за постигнатия консенсус.
„Всички се обединихме по конфликтната точка – че повече няма да се застроява зоната за свободен достъп“, коментира Златомира Мострова от „Има такъв народ“, която е зам.-председател на парламентарната Комисия по транспорт. Тя не очаква да се изграждат нови хотелски комплекси и увеселителни заведения.
„Ще бъдат рехабилитирани съществуващите сгради на територията на пристанището, като те ще бъдат съобразени с предвижданията, които са в Плана“, добави г-жа Мострова.
Зам.-председателят на икономическата комисия в Народното събрание Петър Кънев от „БСП за България“ също е оптимист.
"Това е отдавна очаквано решение. Още от 2006 г. започна проектът „Супер Бургас“. Начело на инициативата за отварянето на пристанището за гражданите беше бившият областен управител Павел Маринов (сега шеф на Районната инспекция за опазване на околната среда в Бургас). От няколко години върви това проучване и трябваше да се намери един баланс между интересите на работещите в пристанище Бургас (държавния оператор) и стотиците хиляди граждани и гости на Бургас, които трябва да получат това, което го има в много други морски градове по света – и Барселона, и Истанбул, и Осло, и Ротердам и т.н.,", каза Кънев пред "Флагман".
"Трябва да благодарим на транспортния министър Николай Събев, който направи две срещи. Първата беше като обществено обсъждане на идеята в Бургас. А втората бе днес и аз съм приятно впечатлен, че завърши общо взето с консенсус между предлагащата страна – Община Бургас и Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ), което е собственик на имотите, и, от друга страна, гражданските организации и представителите на синдикатите на пристанището. Мисля, че накрая се намери добър баланс да се освободи още територия за т.нар. район за обществени услуги, като в същото време се запазват най-добрите корабни места, ако не се лъжа - 9, 10, 11 и 12-о, които са дълбоководни и гарантират приходи на държавното пристанище", добави народният представител от "БСП за България".
Той заяви и че в новата зона за свободен достъп няма да може да се строи нищо без подписа на министъра и без съгласието на собственика – ДППИ.
По информация на „Флагман“ ключова роля за намирането на компромис между страните е имал кметът на Бургас Димитър Николов. След възникналите спорове Николов излязъл с предложение, което било възприето от всички участници, включително и от министъра Николай Събев.
Въпросът е дали Събев и наследникът му ще изпълнят коректно поетите ангажименти.
Според официалното съобщение от Министерството на срещата днес в „професионалната и задълбочена дискусия“ (по думите на министъра) участие са взели:
-
Николай Събев, министър на транспорта и съобщенията;
-
Златомира Карагеоргиева-Мострова, народен представител;
-
Петър Кънев, народен представител;
-
Димитър Николов, кмет на община Бургас;
-
Йордан Георгиев, Общински съветник БСП Бургас;
-
Владимир Върбанов, зам.-министър на транспорта и съобщенията;
-
Анна Натова, и.д. генерален директор на ДП Пристанищна инфраструктура;
-
кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИА „Морска администрация“;
-
Владимир Тодоров, зам.-изпълнителен директор на ИА „Морска администрация“;
-
Деян Димов, изпълнителен директор на „Пристанище Бургас“ ЕАД;
-
Ивайло Иванов, ТП Пристанище Бургас-запад;
-
Чанка Коралска, зам.-кмет по Устройство на територията и строителство, община Бургас;
-
Пламен Русев, Бургаска Морска асоциация – председател на УС;
-
Ивайло Пасков, Българска асоциация на морските капитани Бургас – член на УС;
-
Огнян Райчев, Порт България Уест;
-
Калоян Калоянов и Ивелин Наков, БМФ Порт Бургас ЕАД и БМФ ТАГ СЪРВИС ЕООД;
-
Данета Желева, „Индустриален Холдинг България“ АД;
-
Николай Апостолов, Пилотска Станция Бургас ООД;
-
инж. Наум Сидоренко, Председател на борда на дирeкторите на Сидоренко Холдинг АД;
-
Мадлен Мутафян, Съюз на транспортните синдикати;
-
Стефан Петров, Бисер Русимов и Георги Браганов, Организация за закрила на българските граждани.
Напук на всички , които искаха да изперат милиони и да го закрият!
Града трябва да се развива!