Суперскандал: Снежина Маджарова забрани на Павел Маринов да говори за „СУПЕР БУРГАС“
На 14 юни, вторник, около 15 часа, се е разиграл невиждан скандал в канцеларията на председателя на Общинския съвет на Бургас Снежина Маджарова, за който besove.bg узна от свидетели.
Шефката на местния парламент, която е от ГЕРБ и се бори отново за избираемо място в листата на своята партия, е изтървала нервите си и се е нахвърлила грубо върху Павел Маринов, изпълнителния директор на „Зона за обществен отдих“АД - дружество, в което Община Бургас участва с една пета от уставния капитал, известно повече на широката публика като мегапроекта „Супер Бургас“. Павел Маринов работи върху този проект от 2007 г., за да се отвори града ни към морето и да привлече световни туристи и крупен бизнес. През настоящата година първият етап от него трябваше да е завършен – т.е. да имаме морска гара, която да е свързана с Морската градина. Маринов е бивш общински съветник от БСП в този мандат. Той напусна ОбС през 2009 г., за да оглави АД-то и за да покаже надпартийност пред правителството на ГЕРБ и управляващата партия тук.
От 4 юни обаче той е официалният кандидат за кмет от БСП.
„Събирахме се за заседание на правната комисия, когато Маринов влезе при Маджарова, за да се осведоми какво е станало с входирана от него докладна записка. Разбрахме само, че той иска да се отчете за свършеното от АД-то, което му е вменено по закон и съгласно Правилника ни е длъжен да го направи.
Маджарова обаче се разкрещя,
че
няма да му обяснява каквото и да било и не пожела да дава отговор“, каза присъстващ на крамолата,
който обаче не е бил толкова близо до двамата противници. В непосредствена
близост до Маринов стоял Деян Стойков от „Атака“ и станал пряк свидетел, Ваклин
Стойновски също. Днес Стойновски потвърди за случилото се.
Снежина
Маджарова се бори за избираемо място в листата на ГЕРБ
и трябва да се справи с Павел Маринов, понеже той е кандидат за кмет от БСП |
„Влязох и възпитано попитах дали ще получа възможност, съгласно входираната докладна, да говоря от трибуната на ОбС на сесията на 23 юни, какъвто е редът, така както се отчитат всички ръководители на фирми с общинско участие. Имах предвид да направя кратък отчет, абсолютно всичко по преписката бях приложил към докладната по надлежния ред. Г-жа Маджарова беше нервна и смислен разговор беше невъзможен. В крайна сметка от невъздържаните й реплики разбрах само, че трябва да си видя резолюцията й“, каза Маринов.
Истината, според него, е неудобна, затова управляващите опитвали да потулят фактите около състоянието на АД-то. Маринов е изпратил първата аргументирана
депеша за тревожното състояние
до министъра на транспорта и до кмета още през януари т.г., а през февруари пише още по-остър и обстоен доклад. Тогава всички документи на „Супер Бургас“ са му взети в столицата и проектът е замразен.
За времето, откакто АД-то е регистрирано през 2009 г., се оказва, че Община Бургас, ДП „Пристанищна инфраструктура“ и „Пристанище Бургас“АД са внесли 100% от своя дял по 100 хиляди лева. И до ден-днешен държавните структури „БДЖ“ЕАД и ДП“НК Железопътна инфраструктура“ продължават да дължат по 70% от своя дял, т.е. не са внесли общо 140 хиляди лева.
Проектът е обявен с национално значение още през 2008 г. Той е публичен, а създаденото АД е със специална инвестиционна цел.
За цялостната реализация са нужни около 380 млн.евро – за да имаме офис- и конгресен центрове, пасажерски терминал и т.н.
До 2011 г. трябваше да е приключила първата фаза с пуск на Морската гара и нейната директна връзка с Морската градина. 50 % от похарчените дотук пари са отишли за изготвяне на плановете по градоустройството, които ако се реализират в цялостен вид, ще бъдат осигурени 3 хиляди работни места.
Досега е имало интерес от сериозен инвеститор от Катар, където лично премиерът Бойко Борисов презентира проекта в началото на 2010 г., а от тяхна финансова институция пращат експерт, който 2 месеца е бил тук, за да изготви нужните доклади за старта.
Булбанк и ЕБВР и в момента са готови да отпуснат кредитни линии. Дойче банк дори изпрати свой представител при кмета Димитър Николов и шефа на парламентарната комисия по транспорт Иван Вълков, за да подчертае сериозен интерес.
Парадоксът със стопирането
на „Супер Бургас“ е от началото на януари т.г., когато се разбра, че правителството няма желание да даде рамо за старта.
„Независимо, че идват избори, борбата за проекта трябва да продължи. Представете си – дори и само да успеем да премахнем оградите на пристанището, ще е достатъчно да променим съзнанието на хората“, заяви днес Маринов, който едва потискаше омерзението си от скандала при своята политическа опонентка.
Оказва се, че от 2009 г. на щат в АД-то са били трима души, а 6-членният борд е получавал заплати по 600 лв. Те обаче са спрени през м.г. В същото време това търговско дружество успява да стане член на международната организация на Средиземноморските пасажерски пристанища и круизни оператори „Медкруиз“, но не може да си плати дори встъпителната членска вноска, защото все още не е преобразувано по вина на държавата в дружество със специална инвестиционна цел за привличане на институционален инвеститор.
Цялата обстойна преписка по този уникален нашенски случай днес видяхме публикувана на страницата на Общински съвет-Бургас, в раздела „Входящи писма“. Не потърсихме г-жа Маджарова, за да я чуем що за резолюция е поставила под докладната на Маринов, защото я видяхме черно на бяло. Ето какво е написала саморъчно шефката на ОбС:
„Искането за допускане до разглеждане в заседанието на 23.06.2011 г. е недопустимо. Ще бъде внесено в следващото заседание, ако ОС одобри предложените в Пр-ка промени“, резолюцията е с дата 13 юни 2011 г.
За какви промени в Правилника говори г-жа Маджарова, след като остават две общински сесии до края на мандата – през юли и септември, не става ясно.
А на Павел Маринов отделен РЕСПЕКТ за това, че се оказва наистина принципен и последователен, съдейки по цялата преписка, която видях на сайта на Общинския съвет! Доколкото разбрах от всичко досега, причината да влезе отново в политиката е за да спаси "Супер Бургас" от опорочаване и проваляне или харизване "под тезгяха", на което го обрекоха ГЕРБ. Ако наистина е така - отделни адмирации за СМЕЛОСТТА му да се изправи срещу полицейско-бабаитска политическа машина на сегашната власт! No pasaran, г-н Маринов! А на Снежина не й се връзвайте, не е от класата Ви, тя е само заблуден и обречен "бушон" - изпълнител на указанията на онези нейни покровители, които явно се СТРАХУВАТ да се изправят пред нас и Вас и да понесат не само облагите, но и отговорността на властта, която им дадохме ние самите преди 4 години! Позор на политическите импотенти!
А Митето пак с чужда маши си вади кестените от огъня!)) Тя затова Снежинката е толкова нервна - защото и пари на ръчичките! Ако имаше Съвест - щеше да я пари и тя!)) Ама в това отношение е извадила късмет!)) Докато не й припари на дупето наесен де!))
"...никому ненужна стена"
Да! Да я събарят веднага! Ще имаме най-интересното пристанище в света сигурно. Толкова ще е забавно да се маневрира вътре, че ежедневно ще сме в новираските емисии, раздел "катаклизми" :-)))
Язък за хубавата идея, г-н Маринов! Когато със синът ми ходихме на старта на фрегатата, разглеждах обстойно другата страна на стената на пристанището - само боклуци и сгради за бутане... и кенефа на работниците. Ей туй има там.
А само си представете, как от плажа и от моста може да се вижда яхтеното пристанище само ако се бутне тази гадна, никому нужна стена!