В "Ентуртранс" крият стажа и почивките на шофьорите
Превозваческата фирма „Ентуртранс” е пред фалит, нейният лиценз обаче е бил използван от новорегистрираната „Бургас тур 90”, която е била собственик на автобуса – убиец, който погреба 8 души на автомагистрала Тракия тази нощ. Служителите в офиса на фирмата в Бургас, собственост на турския гражданин Енгиз Ченгел буквално се оплетоха в сложните врътки, които са използвали началниците, за да отговарят формално на изискванията за междуградски превоз.
Оказва се, че фирмата "Бургас тур 90" ЕООД, която първа изплезе наяве след катастрофата като собственик на изгорелия автобус е собственост на 21-годишния турския гражданин Бурак Саглам. Този турски гражданин пък е участвал в управлението и на другата фирма "Ентуртранс" ООД, която също е собственост на турци - Ениз Ченгел, Мюневер Ченгел и Есат Ченгел. Двете дружества са регистрирани на един и същ адрес - Бургас, Г.Шогунов 22. Едното е обявено в несъстоятелност през тази година, а „Бургас тур 90” е учредено през 2010 година.
Представителят на фирмата Николай Точев, който днес пое да отговаря на въпросите на журналистите видимо се ядоса на въпроса какъв стаж и какви почивни дни имат шофьорите. „Всичките шофьори работят достатъчно дълго време. Не знам точно колко, омръзна ми вече днес. Пише в досието, досиетата не са при мен, не се занимавам с тях. Всички почиват, когато трябва. В този случай, ако говорим, са почивали 14 часа преди да тръгнат за София. Това е редовен курс, всеки ден се изпълнява. И двамата водачи са имали достатъчно време да почиват. Не мога да кажа дали са имали предпоставки да заспят. А Светослав, който е бил зад волана е бягал през почивката си, аз няма как да знам. Тръгнали са от тук отпочинали”, каза Точев. Той отговарял в офиса в Бургас и за билетите и се оказа, че днес по-важен човек от него във фирмата няма, но не можа да отговори как точно фалиралата фирма „Ентуртранс” продължава да изпълнява курсове до София и какви са сложните й взаимовръзки с „Бургас тур 90”
„Бургас тур 90” е регистрирана фирма, не мога да коментирам връзката с „Ентуртранс”. Лицензът е на „Ентуртранс”, линиите са на тази фирма. Автобусите са под наем, отдадени на „Ентуртранс”. Линиите се изпълняват от лицензирания превозвач, който е „Ентуртранс”. Автобусът е собственост на „Бургас тур 90”. Не мога да кажа кой е собственика. По отношение на документите всичко е редовно. Кой е собственика няма значение”, каза Точев.
Автобусът тръгнал от София е имал двама шофьори – Иван Чакъров на 40 години и Светослав Димитров на 43 години, и двамата семейни с деца. Чакъров е работил няколко месеца в офиса на „Ентуртранс”, а Димитров от няколко години, казаха техни колеги. По време на трагичния инцидент зад волана е бил Димитров, който в първия си разговор с офиса в Бургас, че е чул трясък в задната част на рейса, непосредствено след което е загубил управление. При зверската катастрофа е загинал Иван Чакъров, също бургазлия, съпругата му работи като служител в НОИ.
Трагедията е станала малко след Пловдив. Не е тайна, че автобусите на фирмата са едни от най- неприятните за пътуване. Край Пловдив рейсовите спират на крайпътна бензиностанция, за да не плаща такса за влизане в автогара Филипово. Пътниците, които са се объркали да си купят билет от там остават неприятно изненадани, че всъщност трябва да бъдат придвижени до магистралата с такси.
Първият курс до София на "Ентуртранс" днес е в 13 часа, засега нямало отказани билети.
ТАМ СЕ СМЕНЯТ ШОФЬОРИТЕ
КОЛКОТО ДО СТАЖА НА ШОФЬОРИТЕ - МЯРНАХ ЕДНА ПРЕДИ ОКОЛО ПОЛОВИН ГОДИНА - ИСКАТ СЕ ШОФЬОРИ НА 40 ГОДИНИ С НАД 15 ГОДИНИ СТАЖ
ТОВА КАКВО ВИ ГОВОРИ - ЗА БЕЗОТГОВОРНОСТ ЛИ
ИЗГЛЕЖДАТ ЛИ ВИ КАТО ТАКИВА КОИТО ОСТАВЯТ АВТОБУСИТЕ СИ В МЛАДИ ШОФЬОРИ БЕЗ СТАЖ И ОПИТ ЖАДНИ ЗА СКОРОСТИ
преди: 2 часа 15 мин.