Внимание! Телефонните измамници се „ошлайфаха“, вече се представят за банкови служители
Приблизително през 1-2 години наглеците променят схемата, по която работят
Телефонните измамници се ошлайфаха и измислиха нова схема, по която да опитат да примамят наивниците. От няколко седмици наглеците са започнали да „работят“ клиентите си по непознат досега начин, а именно – представят се за банкови служители и изискват от жертвите си данни за банковите им сметки. В това число влизат пароли за онлайн търговия, пин кодове за карти, както и CVC номера на гърба на пластиките.
Измамата е придобила толкова голяма популярност и изглежда толкова хора вече са се опарили, че от Столичната дирекция на МВР предупреждават за нея в свое съобщение.
„Под различни предлози престъпниците се опитват да получат всевъзможна информация за онлайн банкирането на жертвите си. Ако получат такива, впоследствие започват масово да теглят пари от сметките на хората без тяхно съгласие“, разкриват от СДВР.
Властите апелират към хората да бъдат внимателни. От полицията припомнят, че никоя банка няма практиката да изисква чрез телефонно обаждане или имейл предоставянето на лични данни от свои клиенти. Дори за смяна на паролата на онлайн банкирането например в повечето банки изискват персонално да посетите неин клон и да се легитимирате чрез лична карта.
За да бъде ефективна превенцията пък от МВР призовават всеки гражданин, ако получи подобно обаждане, да сигнализира на спешния тел. 112.
Това съвсем не е първият път, при който телефонните измамници променят схемата си, с която точат средства от най-наивните. Допреди няколко години най-популярно бе да се представят за близки, които са пострадали при инцидент и да искат от притеснените хора финансова подкрепа. Когато това започна да се превръща в „изтъркан номер“, те преминаха към друга, още по-любопитна схема – да се представят за полицейски служители, които се обаждат във връзка с предотвратяване на телефонни измами.
И двата изброени метода обаче изискваха нещо, което в наши дни става все по-трудно – персонален контакт с жертвата или чрез посредник, наречен „муле“. Това доведе до доста успешна разкриваемост в последните години, тъй като особено в по-големите градове камери за видеонаблюдение има поставени почти на всяка сграда, с което съответно проследяването на маршрута на измамниците и дори понякога директното им разпознаване се превърна в „детка игра“ за полицаите.