Блъсканица в моловете въпреки сертификатите, търговци надули цените преди празниците
Шефът на "Активни потребители" призова да не гледаме колко процента е намалението, а какви са цените в момента
Изненада ни голямата блъсканица в моловете, тъй като се очакваше поради специфичната обстановка и зелените сертификати търговията да става най-вече онлайн като миналата година. Извиха се обаче огромни опашки в големите магазини. Това каза в „Денят започва“ по БНТ изпълнителният директор на асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.
Той призова хората да не гледат колко процента е дадено намаление, а какви са цените в момента. Нека да сравняват между няколко търговеца и продукта, добави Николов.
„Онлайн търговията не е подготвена за големия наплив на поръчки през последните години, особено по празниците. Затова не само в България, но и по цял свят голяма част от пратките и подаръците не пристигат навреме“, подчерта той.
Според него, това е проблем с нарастващо значение. След като и тази година се проявява, догодина самите ние трябва да сме наистина по-внимателни, допълни шефът на „Активни потребители“.
Той предупреди, че търговците предварително завишават цените, за да могат после малко преди празничните дни да обявят по-големи намаления.
„Добре, ама ние не получаваме заплатите си в проценти, а в някаква сума пари и в крайна сметка пак харчим различни суми за различните стоки и услуги", заяви Богомил Николов.
„Всякакви обезщетения при закъснели поръчки подлежат единствено на договаряне, т.е. търговецът сам трябва да си сложи някаква неустойка в договорите. Това е наивно и най-вероятно няма да се случи“, добави той.
„В най-добрият случай търговецът ще се извини за забавените доставки. В повечето случаи и това не се случва дори“, заяви шефът на „Активни потребители“.
Кой ги мисли тез щуротии напрау низнам!