Как „Севан“ събори в съда акт от 5 хил.лева за претоварен зърновоз
Фирмата на братята Артур и Армен Акопян твърди, че не е собственик на товара
Върши ли изобщо някаква работа Държавната агенция „Автомобилна администрация“, т.нар. ДАИ? Този въпрос зададе Флагман.бг след ужасяващата трагедия в Айтос през септември. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
По всеобщо мнение, службата е умишлено обезкървена и няма никакъв ресурс, за да прави качествен контрол на зърновозите. А както се оказва, когато все пак излязат на пътя и спипат някого в нарушение, техните актове „падат“ в съда.
Преди ден Районният съд в Бургас се е произнесъл с решение, което е отменило наказателно постановление от 5 хил.лева, наложено от инспектор на ДААА на фирма „Севан“, собственост на братята Артур и Армен Акопян – крупни зърнобосове и земеделски производители, едни от най-влиятелните бизнесмени в Югоизточна България.
На 2 септември, седмица преди трагедията в Айтос, проверяващи са спрели камион ДАФ, собственост на „Севан“ ООД, пътуващ от област Стара Загора към Бургас.
Установили са, че масата на натовареното ППС надвишавала максимално допустимата, отразена в регистрацията му. Камионът и товарът вместо 40 тона, колкото е разрешено по закон, тежали 55,025 тона.
За констатираното нарушение на фирмата е наложена санкция от 5 хил.лева, която обаче е обжалвана в съда.
Шофьорът Д.П.Т. е санкциониран, но нарушението на фирмата не е доказано по несъмнен начин, смятат магистратите от първата инстанция.
„С оглед на законовата разпоредба следва да се докаже, че именно дружеството е товародател, като някои лице от състава му, е допуснало претоварване в разрез със закона. Съдът намира, че е доказано, че МПС-то е било управлявано с надвишена допустима маса, но по мнението на настоящия състав не е категорично установено кой е товародателят“, пише в мотивите си РС Бургас.
Между кориците по делото става ясно, че ръководител на транспорт в „Севан“ ООД е заповядал да се извърши превоз за собствена сметка в периода 2 септември-3 септември 2021 година. Липсват други документи, които да свързват самия товар със „Севан“ ООД. Т.е. – тежестта пада изцяло върху водача, който едва ли не е извършил превоза за своя сметка.Това е обичайна практика при зърновозите, алармираха още през септември за Флагман.бг експерти.
Превозвачите, които искат да са коректни, призоваха за незабавни законови промени още след трагедията в Айтос. Дали и кога ще стигне до такива, предстои да разберем съвсем скоро.
Възможно е фирмите да карат първо до своя база, докъдето камионите вървят претоварени, там да "уравняват" товара и впоследствие, на късо разстояние –до пристанището, например, защото базите им се намират близо до портовете, там вече да спазват тонажа.
Имах случай преди няколко години в който шофьора остави камиона на кантара и си тръгна пеша, защото беше точно както казваш 39500. При въпроса какво прави отговора му беше, че курса няма да му бъде платен ако товара му е под 40!
Да видиш как евреин върви на пътя и хвърля пари.
А още по-голямо чудо ?
Да видиш как арменец върви след него, събира ги и му ги връща
Дали са написани нарочно е друг въпрос.
А,че капацитета на съдиите в БургаШкия съд е меко казано спорен, защото почти всички са рожба на БургаШкия свободен университет, където се влиза с тест, а не с изпити.
Така,че факта си е факт, има претоварване, виновни няма.
В закона е написано собственика е длъжен да имаш изправен камион ,а фошьорът да следи камионът да не е претоварен !