Иван Алексиев алармира: Проблемът на Айтос се премести в Руенско и Поморийско, ще затварям пътища!
Да инсталират на всички подходи за тежки камиони кантари и камери и ДАИ да осъществяват контрола, призова той
След като засилиха контрола на тировете, преминаващи през Айтос, тежкотоварният трафик се пренасочи през Руенско и Поморийско и вдигна на крак жителите на селата в двете общини.
Кметът на Поморие Иван Алексиев се закани да затвори за тирове общинските пътища, тъй като проблемът сега се е преместил на тяхна територия.
„В Айтос сложиха кантар и камери и тировете решават да заобикалят всичко това. Камионите минават първо през Руенско, откъдето вече отклоняват през нашите села – Страцин, Бата и другата линия – Горица, Гълъбец, Порой. Това веднъж създава напрежение в населените места, защото минават изключително много тирове, които първо не се съобразяват с предвидената скорост за населено място, минава се през селата, през централните им площади, покрай училище и детска градина. Другото е, че общинските пътища не са предвидени за такива тежки автомобили. Но за да заобиколят контрола, всички тези тирове започнаха да минават през нашите населени места“, каза Иван Алексиев.
Той добави, че още в петък следобед притеснени кметове на Страцин, Бата, Порой, Гълъбец, Горица и други населени места са го сезирали. „Кметът на Страцин ми казва, че за 24 часа през населеното място са минали над 100 тира. Местните жители са притеснени. Ние извършихме проверка към момента и установихме големия трафик на тежкотоварна техника и със съмнения, че тези камиони са пренатоварени. Веднага сигнализирахме Областното пътно управление и РУ-Поморие за предприемане на действия за осъществяване на контрол. Ако до сряда не бъде осъществен този контрол, ще предприема крайни действия. Това е общинска пътна мрежа и ще забраня преминаването на тежкотоварни автомобили през населените места“, каза кметът на Поморие.
Той уточни, че отново ще възложи контрола отново на служба „КАТ“ към РУ-Поморие, Областно пътно управление и ДАИ. „Не може по този начин да се заобикалят правилата и редът и държавата трябва да се намеси. Има контролни органи в лицето на ДАИ, АПИ също да се намеси. Веднъж се създава напрежение за живущите в населените места и втори път – руши се общинска пътна мрежа и накрая пак ние трябва да осъществим контрола. Това е недопустимо.
Това не решава проблемът. Ще го решим в Поморие, но това не променя нещата в общините Руен или Айтос. Затова държавата трябва сериозно да погледне на проблема. Да инсталира на всички подходи кантари и камери и ДАИ да осъществяват контрола, нали това е „Държавна автомобилна инспекция“. Да не вменяват това на общините. В момента правим ремонт на пътя Медово – Бата – Страцин, а тежките камиони рушат участъците. След тях ние отново трябва да кърпим“, каза още Иван Алексиев.
Ще ги предпазиш да не ги блъснат, но ще им затвориш пътищата, та да не могат да се снабдяват с провизии, и да измират от глад, и то преди зима! Интересна логика?! Точно за това всичко е политика, и колкото повече се отричаме гражданите от нея, толкова по лошо ще става за тях самите, не толкова за политиците.
За жалост е политика!
Политически недомислици, които са пряка предпоставка, причина и мотив за 90% от ПТП по убийствените пътища! Останалите 10% са образование, и елементарно възпитание. "Един такъв камион..."?! Такива са хиляди, а властта се оправдава? Трябва да сме благодарни?
На всичкото отгоре ОС е в правомощията си да въведе тол такса на пътищата нейна собственост!
Подземни кантари в обхвата на тол системата ще изчисляват в реално време теглото на преминаващите по платените пътища тежкотоварни превозни средства. Камери ще отчитат броя на осите, а датчици в пътното платно, чийто монтаж вече започна, ще изчисляват натоварването на ос на автомобилите. При претоварване електронната система автоматично ще ги регистрира като нарушители и те ще бъдат санкционирани от контролните органи. Това обяви зам.-регионалният министър Николай Нанков след второто заседание на Обществения консултативен съвет по въвеждане на тол системата у нас.
Нанков уточни, че монтажът на камерите, които ще следят трафика, трябва да приключи до 16 август, когато Националното тол управление ще започне техническата експлоатация на тол системата. Досега са изградени 80% от новите и са обновени 23 броя от съществуващите рамки.
2021 : ????????????
ще требе цяла тангента
ма,тя жътвата свърши
догодина ще мислим