Ад на жп линията край Карнобат след катастрофата
Възстановяват съборените стълбове и контактната мрежа
Стълбове са били съборени след катастрофата в района на Карнобат, при която пострада 60-годишна жена. Продължава работата и по възстановяването на контактната мрежа, съобщава Нова телевизия.
Вчера пътническият влак Бургас – София се вряза в ремарке на камион.
По първоначална информация шофьорът не е изчакал на прелеза и се е опитал да премине въпреки сигнализацията.
Първи снимки от тежкия сблъсък между влак и камион
Във влакът имаше около 200 души.
Извънредно! Влакът Бургас-София, пълен с пътници, блъсна камион край Карнобат
При инцидента пострада 60-годишна жена, която е с ужилвания по ръцете, а десетина души са с леки порязвания от счупените стъкла.
В интервю за „Здравей, България“ по Нова телевизия директорът на „Обслужване и продажби в БДЖ“ Константин Азов каза, че са нанесени щети и на локомотива, и на вагоните.
„При потегляне влакът от гара Карнобат и преминаване на автоматичен прелез е задействано всичко – светлинна и звукова сигнализация. Сблъсъкът е с неправилно пресичащ камион, който превозва слама“, добави той.
„Локомотивът „Хан Крум“, който е теглил влака, е един от най-новите. Сигнализацията също е перфектна. Продължила е дори да сигнализира след удара“, заяви Азов.
Тепърва ще видим обхвата на бедствието, каза той, след като водещата Мира Иванова го пита кога ще бъдат възстановени падналите стълбове.
"400 метра контактна мрежа е повредена. Три стълба са съборени", уточни шефът на „Обслужване и продажби в БДЖ“.
"Колегите работят за възстановяването на трасето и на движението по пътя. За локомотива и за вагоните все още не знаем какъв ще е размера на щетите, но последния удар със строителна техника около Белове струва около 270 000 лева на този чисто нов локомотив", добави той.
„Вчера пътниците се оплакаха, че 4-5 часа е трябвало да стоят на жегата под директното слънце насред полето. Можеше ли по-бързо да бъдат извозени?“, попита водещата.
„Такива инциденти не може да предвидим. Има и други влакове, които минават по трасето в рамките на един час. Този миг невнимание на шофьора щеше да коства здравето на около 500 пътника на БДЖ. Започнахме с влаковете, които предстои да минат, за да не стане струпването им. Намерихме автобуси в рамките на три часа и ги превозихме до Карнобат, а след това с нов състав и до София“, заяви Азов.
Йордан Йорданов от НКЖИ пък каза пред бТВ, че шофьорът на камиона е бил уплашен и си признал, че не е чул звуковата сигнализация.
„В последния момент е чул сигнала на локомотивната бригада. Опитал е да избегне удара, като е продължил движението си“, добави той.
„В рамките на 5 часа пътниците бяха на неудобно място и нямаше как да бъдат превозени с друг влак, бяха осигурени автобуси. Разбира се, организацията е съвместно с „БДЖ – пътнически превози, имаше необходимата стиковка“, обясни Йорданов.
От БДЖ уточниха, че само от началото на годината инцидентите с влакове заради неправомерно пресичане през жп прелези са повече от 10.
Щетите тепърва ще се изчисляват. Влаковете се движат с ограничена скорост от 25 км/ч през мястото.
"Вчера пътническият влак Бургас – София се вряза в ремарке на камион."
Все едно влакът е излязал от релсите тръгнал по пътя и е настигнал камиона и се е взярал в него. Правилно е "Камион препречи пътя на бързия влак Бургас-София" или "Камион се самоуби на релсите до Карнобат".