×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Над 60 места убийци по шосетата у нас


14 Юли 2021, Сряда, 16:00 ч.
Автор: Флагман.бг

Най-смъртоносният от тях е автомагистрала „Тракия“, на нея са загинали 108 души в период от 3 години

Кресненското дефиле е участъкът, който взима най-много жертви по българските пътища. Това заяви пред „Монитор“ председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров.

Почти на всеки километър в дефилето има паметници на загинали. Не е тайна за всички от Балканите, че пътят от Симитли до Кресна е един вид гробница за шофьори и пътници. Последен е случаят от неделя, когато в началото на дефилето майка и дъщеря, пътуващи за Гърция, се удариха челно в навлязла в лентата им румънска лека кола. Два часа след катастрофата в благоевградската болница умря 48-годишната майка, уважаван съдия в Софийски градски съд.

У нас местата с концентрация на пътнотранспортни произшествия са над 60. Според експерти те се увеличават и вече не става въпрос единствено за места, на които има опасност от катастрофи, а за цели пътища, които крият такъв риск.

Анализ на Института за пътна безопасност показва, че най-смъртоносният от тях е автомагистрала „Тракия“. На нея са загинали 108 души в период от 3 години – от 2017 до края на 2020 година. Ранените при мелета на пътя пък са 1080. Тези данни превръщат „Тракия“ в аутобана с най-висок риск. На всички останали магистрали за същия период са загинали общо 74 души със 603 ранени лица.

Други места с концентрация на катастрофи е пътят I-5, който включва и смъртоносната отсечка Русе – Бяла. На него живота си са загубили 80 души при 1301 катастрофи. Проблемен е и пътят Ботевград - Мездра, както и София – Самоков. Пътуващите от един към друг морски курорт пък трябва да са особено внимателни на пътя Варна – Бургас, където всяка година стават много катастрофи. Сред най-опасните отсечки е и Извор – Микре. Там са убити над 25 души. Според Тодоров на това място трябва да се направи одит, който да установи конкретните причини за концентрацията на мелета. Там трябва да се направят мероприятия за намаляване на скоростта. „Явно в този район има някакво лъжливо усещане за възможност за изпреварване“, заяви експертът и обясни, че е необходимо използването на повече пътни камери за засичането на нарушения от шофьорите. Според него разполагането на екипи на „Пътна полиция“ на местата, където са регистрирани най-много инциденти, е неефективно, тъй като те са много скъп ресурс. По негови думи по-доброто решение е внедряването на камерите на АПИ и ТОЛ управлението в системата на МВР. В противен случай, когато техническите средства са малко на брой, шофьорите ги научават и намаляват скоростта само в участъците, където могат да бъдат заснети.

„Трябва да се направи програма в рамките на няколко години тези участъци да се преремонтират. Агенция „Пътна инфраструктура“ знае кои са тези места, пътната полиция и местните управления също. На опасните места има някакъв технически проблем с пътя, който трябва да бъде отстранен приоритетно. Това може да е неотичане на водата, остър завой, падане на камъни или износен асфалт“, обясни Владимир Тодоров. На АМ „Тракия“ такива рискови места са 3 на брой, при които има десетки загинали – това са участъците в района на Ихтиман, както и след тунелите на 62 и 67 км. По думите на експерта единственото, което е направено за обезопасяването им, е слагането на пътни знаци, което не променя отичането и наклона.

Според него има и добри примери, където места, където настъпват традиционно мелета, са били ремонтирани и в момента има драстичен спад на катастрофите. Това са Созопол – Бургас, където по 10 човека са губели живота си годишно. След като там е била сложена разделителна мантинела, загиналите са намалели до нула. На отсечката Пловдив – Асеновград в момента продължава ремонтът, там също платната са разделени и се очаква спад на инцидентите на пътя.

Опасност, която дебне на пътя въпреки по-топлото време в последните дни, е аквапланингът. Очаква се тази събота и неделя да превали в Западна България, което усложнява значително пътната обстановка. При навлизането във водата с висока скорост често може да се стигне до преобръщане на автомобила, независимо от вида автомобил и гумите. „Когато се движиш по магистрала със 120-140 км/ч, веднъж попаднеш ли в една от тези малки „рекички“ много лесно може да се стигне до инцидент.

В най-добрия случай се стига до разтрисане на колата, в най-лошия – до преобръщане“, обясни Тодоров и отправи критика към АПИ, тъй като и на тези места се слагат знаци за намаляване на скоростта, вместо да се извърши ремонт, който да отстрани проблема. Той съветва шофьорите преди участък с аквапланинг да се намали скоростта на колата, а когато попаднат в мястото, на което тече вода, да не се натискат спирачките. Воланът трябва да се държи здраво, а гумите да са винаги изправени, тъй като в противен случай при попадане на по-суха настилка, се стига до преобръщане. Винаги при дъжд шофьорите трябва да забавят движението си в зависимост от интензивността на дъжда.

От началото на годината се наблюдава значителен ръст на катастрофите спрямо същия период на миналата година. Според данни на Института по пътна безопасност България е единствената страна в ЕС, при която се констатира увеличение на жертвите от ПТП от месец май 2021 година с повече от 40% спрямо 2020 година. През тази година от май до 20 юни са загинали 88 души, а за същия период на миналата година те са били 53-ма. Още по-рисково на пътя става по време на летните месеци, когато движението е интензивно. Неслучайно юли, август и септември са наричани кървавите месеци – при тях за 30 дни загиват между 70 и 80 души.

„До края на лятото 200 души ще загинат при катастрофи, това е гарантирано за съжаление“, обясни Тодоров. По негови думи част от причините за големия пътен травматизъм обхващат проблема с мантинелите, които не са предназначени за задържане на тежкотоварни автомобили. Така, когато шофьор на ТИР заспи по време на движение, той преминава в насрещната пътна лента и се блъска в колите в противоположна посока. Решението се оказва, че е просто и евтино – бетонни преграждения, които да възпират превозното средство от това да се блъсне в други. Такава е практиката в южната ни съседка Гърция например.

Според Тодоров ремонтите на магистралите, които се осъществяват за поредна година у нас, засилват напрежението на шофьорите. Освен това тази година не се ограничават тировете в петък и неделя, което беше практика, за да не се натоварват пътищата у нас и да не се достига до изкривяване на пътната настилка. „Когато стартира изграждането на ТОЛ системата бяха заложени да се монтират на 100 места автоматични кантари, които да измерват тежестта на тежкотоварните автомобили, нямаме информация колко от тях са монтирани, но със сигурност, не са всички“, коментира Тодоров.

През 2021 година се наблюдава и повече пътуване на гастарбайтъри и туристи, които често преминават и транзитно през страната. Особено натоварен е трафикът по гръцките граници, като се препоръчва преминаването през Гоце Делчев.

За да се избегнат инцидентите, експертите съветват на дълъг път да се правят чести почивки и да не се планира час за пристигане. „Морето няма да избяга“, подчерта председателят на Асоциацията на пострадали при катастрофи.
В Кюстендилско Ремонтираните пътища примамват повече джигитите

Въпреки постоянно растящия трафик в област Кюстендил няма регистриран пътен участък с концентрация на пътнотранспортни произшествия. Увеличават се обаче регистрираните нарушения за превишена скорост.

От началото на годината над 60% от тежките пътнотранспортни произшествия в региона са настъпили на територията на населените места. Наблюдава се негативна тенденция – на рехабилитираните пътни участъци се увеличава броят на нарушителите с висока скорост, коментираха от комисията по безопасност на движението.

Направен е анализ на пътнотранспортните произшествия през изминалия летен сезон, на база на който са предприети допълнителни мерки за превенция. Най-много пътни инциденти в област Кюстендил настъпват в дните петък и събота, в часовия диапазон между 12 и 19 часа. В тази връзка е направена организация и в този интервал полицейското присъствие е още по-засилено.

Расте броят на самокатастрофиралите водачи на територията на областта.


Над 20 остри завоя обръщат коли в Търново

Във Великотърновска област един от пътните участъци с най-много катастрофи годишно е в района на т.нар. Присовски завои. Той се намира в края на Велико Търново на километър преди началото на прохода Хаинбоаз. В този участък на разстояние от 1-1,5 км има над 20 остри завоя, които са истинско предизвикателство за леките и особено за товарните автомобили. Най-често жертва на Присовските завои стават турските тирове, тъй като техните шофьори навлизат в района на опасните завои със скорост от над 100 км/ч, поднасят и се обръщат на пътното платно или в дерето край пътя.

Друг район със съсредоточие на ПТП е участъкът между двата разклона: за село Джулюница и за Стражица, част от главния път София - Варна. Там пътят е широк и прав и има само 2-3 завоя. Те обаче са в един сенчест участък, където често пътното платно е мокро и колите, навлезли с високата скорост, се преобръщат. Често ПТП стават и на международния път Русе - Свиленград, в участъка му между Велико Търново и Полски Тръмбеш. Пътят минава през няколко населени места, където водачите трябва да се движат с 40 км/ч. Вместо това обаче профучават с доста над 100 км/ч и когато пред тях на пътя внезапно изскочи човек или домашно животно, водачите губят контрол върху управлението и автомобилите се преобръщат.


В категории: Животът


2
Коментара по темата
2.
Daskal
14.07.2021 17:00:49
0
1
Едно заглавие с 5 думи не може да напишете правилно. Поне изпишете думата местаубийци или с тире. Стилистическа грешка.
1.
KOKO
14.07.2021 16:23:42
1
1
SIGURNO NJAMA DRUGA STRANA V EVROPA,KADETO DA STAVAT TOLKOVA KATASTROFI S TOLKOVA ZERTVI I TOLKOVA NERAZUMNO SHOFIRANE.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Какво женско облекло най-често възбужда мъжете Какво женско облекло най-често възбужда мъжете Cтoйĸaтa нa eднa жeнa e oт дocтa вaжнo знaчeниe зa цялocтнaтa визия и игpae oгpoмнa poля зa ceĸcaпилa ѝ 11 фрази, които наистина умните хора използват, за да постигнат своето 11 фрази, които наистина умните хора използват, за да постигнат своето Ето кои са те  3 зодии, които ще сбъднат своя голяма мечта преди 01.01.2025 3 зодии, които ще сбъднат своя голяма мечта преди 01.01.2025 Вие сред тях ли сте  Как се приготвят турските сарми с булгур Как се приготвят турските сарми с булгур Плънката не е сложна, но изисква внимание към детайла Криминалисти нахлуха в къщата на Даниел от кв. Сарафово, изведоха го с белезници Криминалисти нахлуха в къщата на Даниел от кв. Сарафово, изведоха го с белезници 23-годишният бургазлия кътал няколко свивки с трева Пране на японски: Как да възстановите чистотата на кухненските кърпи без пералня Пране на японски: Как да възстановите чистотата на кухненските кърпи без пералня Прoцедурaтa ще бъде дългa: ще oтнеме пoне 12 чaсa Трябва да се трошат кревати - жените се нуждаят от 2 до 5 пъти секс седмично Трябва да се трошат кревати - жените се нуждаят от 2 до 5 пъти секс седмично Здравето им се уврежда от липсата на ласки, по-бързо се появяват първите признаци на стареене Вдигат таксата за битови отпадъци и в Камено, но само с 10 % Вдигат таксата за битови отпадъци и в Камено, но само с 10 % Увеличението ще е около 8-10 лева на годишна база, местните няма да го усетят, както големите фирми, които се намират на територията на общината Гигантът „Лидл“ категорично заяви, че повече няма да продава тези артикули, мнозина одобриха Гигантът „Лидл“ категорично заяви, че повече няма да продава тези артикули, мнозина одобриха Ето кои са те  Използва ситуацията с Димо Алексиев, за да си вдигне хонорара до небесата Използва ситуацията с Димо Алексиев, за да си вдигне хонорара до небесата А уж Ралица Паскалева се бе обявила в негова подкрепа и щеше да напуска риалитито на Нова тв
Шок в Европа: Тръмп ще иска страните от НАТО да дават 5% от БВП Шок в Европа: Тръмп ще иска страните от НАТО да дават 5% от БВП Вноската в отбранителния съюз да се вдигне повече от два пъти - за това натискал американския президент Шолц пристигна на кървавия базар, траур надвисна над града Шолц пристигна на кървавия базар, траур надвисна над града Расте броят на жертвите на нападението Продадоха Десетте Божи заповеди на търг за няколко милиона Продадоха Десетте Божи заповеди на търг за няколко милиона Тя е открита по време на железопътни изкопи по южното крайбрежие на Израел през 1913 г. и първоначално не е призната за исторически значима Още една българка замесена в шпионския скандал във Великобритания, следяла политици Още една българка замесена в шпионския скандал във Великобритания, следяла политици Виенската прокуратура я разследва Самотен нарушител ли е терористът от Магдебург Самотен нарушител ли е терористът от Магдебург И защо Ислямът е мирна религия тогава, когато не се практикува С 12% спадна цената на биткойна С 12% спадна цената на биткойна Цената му е под 93 000 долара Лидерите на ЕС реагираха с ужас на трагедията Магдебург, Мъск зове за оставката на Шолц Лидерите на ЕС реагираха с ужас на трагедията Магдебург, Мъск зове за оставката на Шолц „Шолц трябва незабавно да подаде оставка“, написа Мъск в X, като добави: „Некомпетентен глупак“ Вижте ареста на атентатора от Магдебург (ВИДЕО) Вижте ареста на атентатора от Магдебург (ВИДЕО) Сред жертвите на 50-годишния лекар е дете Щракнаха белезниците на 58 убийци и изнасилвачи, дирени от Интерпол Щракнаха белезниците на 58 убийци и изнасилвачи, дирени от Интерпол Една част са издрвани за убийства, наркотици и престъпления срещу деца Дете е сред жертвите на терора на коледния базар в Магдебург, арабският емигрант го помел с БМВ-то си Дете е сред жертвите на терора на коледния базар в Магдебург, арабският емигрант го помел с БМВ-то си Твърди се, че нападателят е от Саудитска Арабия и работи в Германия като лекар от 2006 година насам
Евгений ДАЙНОВ Евгений ДАЙНОВ Дойде времето в световната политика на мъжете, които се правят на силни
Виц на деня Виц на деня Не обичате истински животните, ако домашният ви любимец си няма психоаналитик. Виц на деня Виц на деня Блондинка: "Първата си любов преживях около 15, втората около 17, а третата дойде около 17:30." Статус във фейсбук Статус във фейсбук Не обичате истински животните, ако домашният ви любимец си няма психоаналитик.

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори