Майор Терзиев се е борил до последно да спаси самолета, пилот намекна за взрив от зенитна ракета
Другият вариант е да поставил взрив в самолета, което е фантасмагория, каза подполковник Николай Калев
Пилотът на разбилият се в морето край Шабла МиГ 29 майор Валентин Терзиев е загинал като герой. До последно той се е борил да спаси не своя живот, а самолета, каза в интервю за „Здравей, България“ по Нова телевизия военният пилот подполковник Николай Калев.
Той обаче намекна, че трагедията може да е предизвикана от взрив във въздуха, предизвикан от зенитна ракета.
„Началникът на отбраната адмирал Евтимов спомена, че вероятно самолетът се е взривил във въздуха, а не при досег с морската повърхност, което насочва хипотезите за трагедията в друга посока. Как може да стане това? Трябва някой да го е ударил със зенитна ракета или с въздух-въздух. Другият вариант е да поставил взрив в самолета, което е фантасмагория и го изключвам“, коментира подполк. Калев.
„Не можем категорично да кажем какво е станало във въздуха. Това е много силен психологически удар върху неговото семейство и колегите му от летателния състав на Трета авиобаза, за българските ВВС и за обществото ни. Има известно информационно затъмнение и аз си задавам много въпроси. Нека все пак да проявим търпение и да си свърши работа комисията! Има много неща, които са военна тайна и не бива всичко да излиза на показ“, добави той.
„Тези факти, които излизат на повърхността, дават противоречиви насоки на хипотезите за гибелта на майор Терзиев. Едната беше да се е забила ракетата на крилото, но това отпада, тъй като самият летец е казал, че е извършил пуск“, заяви пилотът, който дълги години е служил в бойната авиация.
„Работата е там, че когато се е отворил парашутният купол на мишената, вероятно се е разкъсал и тя е пропаднала повече отколкото трябва. Обикновено тя пада с 10-15 м/сек, а при разкъсване на купола – 30-35 метра в секунда“, обясни той.
Според него, би трябвало ръководителят на стрелбата да оцени обстановката веднага и да спре изпълнението на задачата.
„Трябва да има и минимална височина, на която летецът може да слезе при такъв нощен полет над море без луна. За тази обстановка майор Терзиев не е бил трениран. Ръководителят на стрелбата заедно със своя екип носят отговорност за този нещастен случай. Те би трябвало да дадат обяснения“, заяви военният пилот.
„Летецът е изпаднал в сложно положение, в дълбока спирала на малка височина, т.е. под 3000 метра и в стремежа си да порази мишена е нарушил мерките за безопасност. В желанието си да спаси самолета се е борил до последно. Изтребителят има идеален автопилот, който при натискане на съответната кнопка, се извежда хоризонтално в положение без наклон“, добави той.
„Разполага и с прекрасен катапулт, който може да спаси пилота. Той не е направил това може би в стремежа си да докаже, че българските летци са на висота. Те правят всичко възможно да летят, но не може един пилот за пет месеца да има 12 часа нальот“, каза още Николай Калев.
евала....
ко блядове...ко американци и тям подоб
ни...и марсианци да дойдат и на тях Ганьо ша са надупи.....
Нямали сме руски бази,щото цялата страна си беше руска губерния......
Българина все чака, някой да го оправи.....
Големия брат......малкия братовчед.....
И ни оправят......
Ма все те са отзад......
Схващаш ли....????
Разбирачи друже....разбираЧИ.....а не разбиратеЛИ е по точно и вярно......
И между другото,дойдохме си на думата,предвид последващите коментари....
вЕрно сме номер 1 по ,,разбирачи,, и ,,професори,, по всичкология на глава от населението в света.....
Ганьо от всичко разбира и е ,,спец,, по ремонти,автомобили,секс......и прочее дейности,за каквито се сетите,извършвани от човек......
Е затова сме на този хал......От много ,,акъллии,,.......