×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Хороскопа си за деня виж тук
  • България е първенец в Европа по регистрирани нови автомобили
  • Европейската прокуратура разследва измама за финансиране на реставрация на църква в България
  • Разкриха склад за цигари без бандерол в Пловдивско, открити са тютюневи изделия за 8 млн. лв.
  • Продадоха на търг бижута на цар Фердинанд за близо 3 милиона долара
  • След заповедта за арест от МНС: Виктор Орбан кани Бенямин Нетаняху в Унгария
  • На 12 декември се очаква да има решение за влизането на България и Румъния в Шенген по суша
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Разкриха тайната й
Разкриха тайната й 22/11/2024, Петък 13:20 1
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Канят пак Зуека за водещ в Капките? Канят пак Зуека за водещ в Капките? Драстично отслабналият Герасим Георгиев – Геро може и да не е водещ през новия сезон Урсула фон ден Лайен: България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген Урсула фон ден Лайен: България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген Нека видим по-силен Шенген през 2025 г., написа Урсула фон дер Лайен в платформата Х Зловещо: Момче задига номера от изгорялата кола на Гунди, ето какво се случва с него Зловещо: Момче задига номера от изгорялата кола на Гунди, ето какво се случва с него За съжаление Здравко Енчев също си отива млад от този свят Археологически музей ще бъде издигнат в Обзор Археологически музей ще бъде издигнат в Обзор В последните няколко години община Несебър направи значителни инвестиции в инфраструктурата на Обзор Спортна България скърби Спортна България скърби Отиде си млада баскетболна надежда Вдига ли петзвезден пир за 600 души по време на чума шефката на Агенцията по вписванията Вдига ли петзвезден пир за 600 души по време на чума шефката на Агенцията по вписванията Само за една година са напуснали над 100 служители, а за шест месеца са проведени над 150 конкурса. Защо хората бягат като попарени, въпреки високите заплати - четете в сигнала до Флагман Обесилият се полицай оставил предсмъртно писмо? Обесилият се полицай оставил предсмъртно писмо? Жената, с която живее, го заварила същата нощ да пише на бял лист Ето кой ще печели „Биг брадър" Ето кой ще печели „Биг брадър" Зрителите три пъти спасяват от изгонване фризьорът с трудно детство Марио Зърнен бос сам опожарил поршето си за 600 бона? Зърнен бос сам опожарил поршето си за 600 бона? Илчовски имал съмнения, че в колата от МВР са поставили бръмбари да го подслушват 2025-та ще е с много ретроградни планети, Алена очаква бум на разводи в годината на Марс 2025-та ще е с много ретроградни планети, Алена очаква бум на разводи в годината на Марс През годината на Дървената змия съветът е бързо да се взимат важни решения, каза астрологът
Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то Не се мажат по лицето и не се ядат Световна сензация: Твърдят, че Ружа Игнатова е жива и се крие в... Световна сензация: Твърдят, че Ружа Игнатова е жива и се крие в... В момента САЩ са предложили награда до 5 милиона долара за информация, която ще доведе до ареста и осъждането й Разкриха тайната й Разкриха тайната й Никол Кидман използва интересен трик, за да омайва Дари 20 милиона Дари 20 милиона Железния получи хонорар от 20 милиона долара за боя с Пол и дари сумата до цент "Путин е Хитлер на този век" "Путин е Хитлер на този век" Легендарен журналист скочи словесно на Владимир Путин Закъса Закъса Предлагат се звездни дрехи "втора употреба" Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху? Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху? Международния наказателен съд в Хага издаде заповед и за ареста на бившият израелски военен министър заради военни престъпления Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция Арестувани са четирима, издирват още двама замесени Страх от „Орешник“ тресе депутати, отмениха заседание след чудовищния удар по завода за ракети в Днипро Страх от „Орешник“ тресе депутати, отмениха заседание след чудовищния удар по завода за ракети в Днипро Народните представители от Върховната Рада били предупредени за възможна руска атака и в правителствения квартал в Киев. Кадиров зове за удари по Запада Лицето на дявола ни гледа от евробанкнотите Лицето на дявола ни гледа от евробанкнотите Сатаната наднича от всички купюри, но при най-масовите €50 е с рога
Валентин Тончев Валентин Тончев Няма как Доган да бъде изключен от нещо, в което никога не е членувал Виц на деня Виц на деня - Ти виждал ли си летяща чиния?
- Преди да се оженя не бях виждал...
Виц на деня Виц на деня Добрият футболист, дори от най-неудобното положение - може да вкара гол в собствената си врата! Статус във фейсбук Статус във фейсбук Трябва да намеря начин да взема изпитите...
Мама: Ами седни да учиш!
- Ситуацията е сериозна, не ми е до шеги.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори