Защо се появиха опасните бабуни по магистрала „Тракия“ и ще се нагъне ли отново аутобанът?
Ще приложена нова технология с импулсно заздравяване на основата, за да няма неравенства на пътя, уверява Георги Терзийски
Опасните бабуни и пукнатини по магистрала "Тракия“ ще останат завинаги в историята. Ще се използва нова технология, с която ще бъде избегнато новото нагъване на пътя между Оризово и Чирпан. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.
„Ремонтират се 16,5 км и в двете посоки. Затова автомагистрала „Тракия“ от Чирпан до Оризово е затворена, като сме осигурили обходи. Ремонтът започна в началото на февруари, като се работи при тежки условия, но всички действия, които трябва, се изпълняват“, добави той.
„Тъй като пътят е преовлажнен, се налага допълнително импулсно заздравяване на основата, което да ни осигури по-добро качество на ремонта. Този участък е построен през 2004-2008 г. През 2012 г. обаче са се появили дефекти. За по-малко от седем години, колкото е гаранционния срок на магистралите, са се появили неравенствата на пътя“, обясни шефът на АПИ.
„При уплътняването не се е взело предвид, че този участък е в един много влажен район. Това са бившите оризища на България“, добави той.
След като водещият Антон Хекимян го пита какви технологии ще бъдат използвани, за да не се нагъне пак пътната настилка, Терзийски каза, че се влизало дълбоко в основата. „Правим нови дренажни системи, както и ремонтираме съществуващите не са работили добре, след което ще приложена нова технология с импулсно заздравяване. Това дава възможност да се отнеме влагата и да се постигне здравина на основата“, добави той.
Шефът на АПИ обясни и защо снегорините се движат с вдигнати гребла, когато пътищата са потънали в сняг.
„Когато един участък бъде обработен със смес, трябва тя да престои в натрупания сняг известно време, след което започва неговото отстраняване от пътното плътно. Затова могат да се видят машини, които не почистват сняг. Те обработват със смес. Ако веднага се изчисти снега, се губи ефектът от обработката“, обясни той.
Хората са много активни и наблюдателни и аз им благодаря за всички основателни сигнали, но има специфика, която трябва да се знае, заяви Терзийски.
„Всички пътища в страната в момента са проходими при зимни условия. Няма ограничения на движението, освен тези, които сезонно са наложени по проходите“, добави той.
„В края на миналата седмица, въпреки че имаше необичайни явления като черния летен дъжд, който падна на Автомагистрала „Струма“, фирмите и нашите служители бяха изключително мобилизирани, за да направим пътната мрежа проходима при тези тежи атмосферни условия. Колегите от Гърция и Северна Македония обаче се наложи да затворят границите, за да се справят със зимната обстановка, а ние гарантирахме проходимостта и не затворихме нито един граничен пункт“, изтъкна шефът на пътната агенция.
„Бяхме подготвени за т.нар. черен дъжд. Предварително магистралите бяха обработени против заледяване независимо ниските температури. Използвахме добавки от калциев двухлорид, които бяха сложени, за да не замръзва сместа върху пътя при температура под -7 градуса“, добави той.
„Поддържащите фирми на автомагистрала „Тракия“ и на Околовръстния път са глобени съответно с 30 000 и с 20 000 лева за това, че не на време техните резервни екипи бяха излезли, за да покрият тези случаи, при които поради недобросъвестните водачи, които бяха заели и аварийните ленти, техниката не можа да премине и да изчисти съответните участъци“, каза още Георги Терзийски.
.....
тръгнал да ни обяснява защо са се появили опасните бабуни по магистрала „Тракия“.
Поредната герберска Калинка!
По тази причина основната лента трябва да е заздравена няколко пъти по-добре от лявата и от аварийната!
Едва ли ще се замислят чак толкова?!
трябваше да бие тъпана и да вика на мегдана във всички общини около Софето,
гласували за групировката ГЕП
"Няма винетки, Няма винетки..."
Пример-ако пътя е широк 16 метра са необходими 8 кубика бетон, по 100 лв кубика са 800 лв на метър на километър стават 800 000 лв...Като добавим желязна арматура , и други дейности, можем спокойно да удвоим стойността значи около 1 милион и 600 хиляди на километър път, отлят от половинметров бетон...
При нас няма път по-евтин от 5 милиона на километър, а някъде е извън пътя- край Бургас ще се строи 4,7 км път за...57 милиона лева ?! През равно , твърдо поле, там няма оризища...
"Импулсното заздравяване" е старото изпитано валиране със вибрация на валяка! Не го пускат, защото по-бързо се чупи и износва машината! И ако по технология един участък трябва да се валира, примерно 8 пъти, валяка минава два пъти, а отчита осем...
А импулсно заздравяване са правели и римляните-само че с каменни трамбовки и на ръка . Някои от техните пътища още стоят и не са пропаднали!
Отговор: Защото много се краде
Гаранцията на бойлера ми е колкото тази на магистралата! А, изискванията за тази гаранция зависят есинствено от възложителя, а не изпълнителя, или АПИ!
Ако не промените това, то с нищо не се различавате от убийците на пътя!