НФСБ: Изграждането на АМ „Черно море“, започнало още през 70-те години на миналия век - отново тръгва
На какъв етап са дейностите сега, предвидени ли са транспортни връзки, които да улеснят и обезопасят движението във Варненска и Бургаска област и с които да се изведе трафика, питат депутатите
Предприети са реални действия по стартиране на процедурата за изграждане на автомагистрала „Черно море“. Това заяви регионалният министър Петя Аврамова в отговор на питането на народните представители от НФСБ Георги Александров и Христиан Митев за изграждането на стратегическата за Североизтока и Югоизтока автомагистрала „Черно море“. От партията на Валери Симеонов бяха категорични, че пътното съоръжение трябва да остане приоритет и за следващото управление на страната.
Строителството на АМ „Черно море“ е започнало още през 70-те години на миналия век, но са направени едва 8 км. На какъв етап са дейностите сега, предвидени ли са транспортни връзки, които да улеснят и обезопасят движението във Варненска и Бургаска област и с които да се изведе трафика, особено на тежкотоварни автомобили извън населените места, и докъде са стигнали дейностите по бъдещото изграждане на втори мост над Варненското езеро и Белославското езеро? С тези въпроси Георги Александров и Христиан Митев се обърнаха към министър Аврамова.
„В периода 2001 – 2013 г. неколкократно са възлагани предпроектни проучвания, с които да бъдат разработени варианти за проектно трасе на АМ „Черно море“. Въпреки това финален вариант няма, стана ясно от отговора ни министър Аврамова.
През изминалата 2020 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ предприе действия за изработване на разширен идеен проект с извършване на пълни геоложки проучвания и подробен устройствен план, парцеларен план на АМ „Черно море“. На 26 октомври 2020 г. след проведена процедура по ЗОП бе сключен договор с фирма-изпълнител за изпълнение на горните дейности. Стойността на договора е 9,516 млн. лв. с ДДС“, заяви регионалната министърка.
АМ „Черно море“ няма да минава през населените места и курортните комплекси, посочи Петя Аврамова. По цялата черноморска ивица щяло да има съответни пътни връзки.
Срокът за изпълнение на проектно-проучвателните работи е една година.
След изработване на доклади по ОВОС и постановяване от компетентния орган на окончателно решение по тях, ще бъде изработен и пълен проект по одобрения вариант. Въз основа на изготвения разширен идеен проект, ще се обяви и процедура за възлагане на строителство на АМ „Черно море“.
„В интерес на истината, това е може би първото правителство от доста време, което предприема реални стъпки за реализирането на автомагистрала „Черно море“, посочи след това народният представител от НФСБ и зам.-председател на правната комисия Христиан Митев. „АМ „Черно море“ ще завърши не само автомагистралния пръстен на страната, но е от изключително важно значение за икономиката - ще свърже пристанище „Бургас“ с пристанище „Варна“ и ще интензифицира транспортния трафик между двата големи областни центъра, съответно, при северното и южното Черноморие. Също така - ще подпомогне развитието на туризма и в североизточната, и в югоизточната част на страната. Затова ние подкрепяме тези усилия“, каза народният представител от НФСБ.