Просветният министър: До Коледа учениците се връщат в класните стаи
До Коледа в големите градове учениците ще могат да се върнат в стаите с графици, защото при тях ще се съберат 5-6 седмици дистанционно обучение, прогнозира Вълчев
Няма вероятност за нулева година, удължаването на учебната година за сметка на лятната ваканция е последен вариант. Това заяви в телевизионно интервю министърът на образованието Красимир Вълчев. По думите му има резерв през лятото, но все още не обсъждан вариант учениците да учат и юли.
Вълчев посочи, че тази година учителите имат и повече време, тъй като няма има загуби, поради грипни ваканции или екскурзии. Не се обсъждало и удължаване на коледната ваканцията, подчерта министърът. 15 170 деца и 2401 педагози пък са поставени под карантина. „Тревожни са общите числа, това, което се случва в образователната функция, е резултат от общата ситуацията. При децата и учениците стойностите са 10-15 пъти по-високи”, коментира Вълчев. В момента около 45% от школата са превключили към дистанционно обучение.
Забраняват екскурзии за учениците, родителските срещи и учителските съвети - само онлайн
Около 40% от учениците са онлайн след решение на областните щабове, а 5% (137 училища) учат дистанционно след разрешение на просветният министър. Нито едно от школата не е онлайн в резултат на заповедта на здравния министър, според която при 15% ученици със симптоми школата в червената зона могат да минат онлайн. „Този вариант е по-добър от общото решение на здравния министър за цялостно затваряне, тъй като има 1300 училища, в които няма нито един случай на коронавирус”, посочи Вълчев.
Той даде за пример училището Лозен, което е искало да учи присъствено, защото няма нито един случай. Според просветният министър до Коледа в големите градове учениците ще могат да се върнат в класните стаи с графици, защото при тях ще се съберат 5-6 седмици дистанционно обучение.
„Няма модел, при който да няма негативи. Локалното диференцирано решение е най-правилно. За 3 седмици няма за изчезне вирусът, ако направи пълен локдаун. Трябва да се ходи на училище, колкото ситуацията позволява. Не може до март да не ходят на училище едни и същи ученици.”, коментира той.
При децата от начален етап било най-наложително да учат в класните стаи, тъй като те не трябва да се застояват продължително пред екраните вкъщи, а и с тях трябва да бъде родител.
Изтича с поредното затворено, пустеещо село, изтича със затворените очи на нашите баби и дядовци, родители, които изградиха тази страна с 20 ст. трудоден, както казваше поетът Пеньо Пенев.
Нашата страна изтича поради простата причина, че ние не виждаме ценност в нея. Тази страна изтича по простата причина, че ние с широко затворени очи виждаме как нашите отношения са се превърнали в отношения на врагове.
Както казваше голямата българска писателка Свобода Бъчварова – милост няма между българите. Затова ни изтича страната! Нашата страна изтича поради това, че нямаме общи идеи и обща цел. Нашата страна изтича с 40-те процента функционална неграмотност, а другите 60% са с различна степен на неграмотност. Страна, която се е гордеела с това, че човек ще продаде най-милото си, за да изучи децата си, в момента се гордее с това, че децата му все още могат да пишат на някакъв език.
Страната ни изтича с това, че днес, голяма част от нас не се виждат като една общност! Това ме тревожи и това не е мърморенето на остаряващ човек. Това е моят ужас, буквално, и ако трябва да бъда съвършено откровен – моето огромно разочарование от собствения ми народ. Очевидно съм имал други, имагинерни представи за българите и българското, които не съотвестват на реалностите. Трябва да имаме и нещо друго предвид – че народите са живи организми, те се движат, редуцират, умират, възкръсват…Но това, което всъщност се случи, е, че за последните 30 години активното малцинство, което прави „маята”, или резигнира, или се оттегля в някакви интимни, вътрешни светове, или емигрира. Или се предава. А качеството не се прави от количеството, колкото и да е странно. Качеството е качество. И когато това качество отказва да бъде именно това, другото е само една биомаса. 30 години нас ни управляват откровено деградирали същества, не само морално и емоционално, а и образователно. И това е напълно обяснимо. Страна, на която е отредено да бъде периферна територия със затихващи функции, не бива да има висока индустрия, високи технологии, високи културни или политически образци. Следователно образованието става излишно. Други са критериите, други са социалните лифтове, друга е селекцията за успяване. Младите хора чисто инстинктивно, като животинки усещат, че не образованието е залогът и капиталът за социално израстване. Други антропологични типове шестват из масмедиите и стават образец за поведение. Така че, образованието не е за тях. България влиза в едно информационно и образователно поле, в което има две служебни роли. Първата е да представлява периферен, малък пазар за потребителските стоки на развития свят и второ – да предоставя евтина работна сила на същия този свят, на имперския център. Имаме страхлив национален елит, който не смее да поеме отговорност, и от друга страна, имаме население – не ми се обръща езикът да кажа народ, което не обвързва личния си просперитет и този на своите близки с просперитета на общността и на държавата, от която то е част. Ние не сме част от западната цивилизация. Ценностната криза на българите е продукт на ценностната криза на българите като особено състояние. Допълнително върху тази инфантилна общност се наслагват дълбоката криза, дълбоката драма, дълбоката липса на ориентация и на смисъл, което е характерно за съвременния западен проект. Той само допълнително изкривява картината, защото се наслагва върху нашите собствени фобии и негативи. И оттук – нашите собствени духовни язви. За икономическа и социална криза не говоря, защото, както казва един много умен българин, един от м
алкото, основният въпрос, който е не само научен, а е въпрос на битието, е за съдбата на човека като такъв. Когато вие не намирате смисъл да живеете, вие може да останете като живо биологично същество, но ще престанете да съществувате като човешко, духовно същество. И огромна част от моите сънародници са точно такива.
Министърът на образованието на Гърция Ники Керамеус ще направи изявление за работата на началните училища, пише електронното издания на гръцкия вестник Kathimerini.
Очаква се министърът да обяви, че началните училища ще затворят от понеделник, в съответствие с препоръките на здравните експерти.
Учениците от прогиманзиалния и гимназиалния курс вече учат онлайн с цел ограничаване на разпространението на коронавируса.
Досега началните училища оставаха отворени, но експертите отбелязват необходимостта да се ограничи движението, особено на родителите.
Беозотговорно е да се правят подобни изказвания в разгара на епидемията!