Започна ли чистка на неудобни българи от интелектуалния ни елит чрез доноси
Тонът на отвореното писмо от студенти от СУ „Св.Климент Охридски” отваря широко вратите за време, което смятахме, че е отминало
Дългогодишният журналист и публицист, бивш народен представител и настоящ автор на собствено предаване в СКАТ ТВ Стоян Иванов излезе с тревожно послание към обществеността в България по повод разпространяващата се втори ден в средствата за масова информация декларация от студенти, заклеймяваща преподавателя проф.Михаил Мирчев.
Ето какво написа Стоян Иванов във ФБ:
Мислехте, че няма да дойде и в България? Че няма да започнат кампании за чистки първо в университетите, после в училищата, държавната администрация. А накрая и в частния бизнес - с обвинения за "реч на омразата", твърдения, че някой не е повишен, защото е някакво "малцинство" - етническо, религиозно, джендър...
С искания за квоти по "малцинствен признак", независимо от знанията, уменията и заслугите? И дори с нападения над магазини и сладкарници, продаващи, да речем, сладкиш "не.ърче"; над фризьорски салони, които правят "раста" на бели хора и така "крадат културната идентичност на афроамериканците и ромите"? И т.н. и пр. - цялата прелест, която видяхме през лятото в САЩ?
Смеехте се на предупрежденията?
Е, добре... те вече са тук и стават все по-агресивни (За сведение - проф. Михаил Мирчев е от БСП, дори им беше кандидат за кмет на София през 2015 година, а това никак не е "моята партия". Но забележете - не го наричат комунист, ами нацист и "реакционерски и фашистки глас". Дори пълното име националСОЦИАЛИСТ са спестили заради втората съставка на думата. Вижте и цветовете, в които е "боядисан" университетът)”
Ето и пълния текст на отвореното писмо до ректора на СУ проф.дфн.Атанас Герджиков:
До
Проф. дфн Анастас Герджиков,
Ректор на СУ
Доц. дпн Милен Замфиров,
Декан на ФНОИ
Проф. д-р Нели Бояджиева,
Председател, Общо събрание на ФНОИ
Копие до
Красимир Вълчев,
Министър на образованието и науката
Проф. д-р Димитър Димитров,
Ректор на УНСС
Отворено писмо
Относно: тежките квалификации и реч на омразата на расова и етническа основа в лекциите на проф. М. Мирчев в неговия курс „Социална работа с ЕТНО групи“
От: Студентско общество за равенство при СУ
Студентско общество за равенство при СУ се обявява категорично против курса на проф. М. Мирчев „Социална работа с ЕТНО групи“ в настоящия му вид и съдържание. Програмата на курса и досега проведените лекции са изпълнени с расистко, ксенофобско и антисемитско съдържание, което нарушава принципите, на които се изгражда университетското образование.
От няколко дни проф. Мирчев публикува в своя youtube канал записи на лекциите си пред студенти от СУ, в които разгръща крайнодесни и фашистки теории, отдавна отхвърлени от научната общност. Сред множеството расистки и обидни примери, които той предлага на своите студенти, се открояват квалификациите срещу роми, бежанци и мигранти, чернокожи хора, афганистанци, пакистанци, араби, турци, помаци, евреи и пр.
Така например във втората си лекция професорът нарича пакистанците и афганистанците „примитивни културни норми още от седми век“ и възпроизвежда лъжовни расистки тропи, насочени срещу ромите. Той нарича чернокожите и арабски мигранти в Италия „агресивно и нежелаещо да се интегрира“ малцинство.
В третата си лекция казва за бежанците от Пакистан, Ирак, Сирия, Афганистан и Африка, че са „дълбоко необразовани хора“, „неспособни да учат, да имат ценност за учене“, „годни само за някакъв много примитивен ръчен труд“.
Малко по-рано в същата лекция нарича ромите в България „доста агресивна общност с много агресивно поведение“. Прекарва дълго време да обяснява за раждаемостта на „циганките“, която „раздува общността им“. Допълнително, проф. Мирчев се обръща към една от студентките вместо с името ѝ, с „майката на две деца“, а по-късно в същата лекция казва: „На мен ми се иска вие жените да вземете да раждате малко по-навреме и малко повече!“.
В конспекта от обявени следващи лекции се срещат заглавия като „Вълната от "БЕЖАНЦИ", които навлизат в България, устремени към Европа. Внасят ни ги от Азия и Труция. Коко от тях ще уседнат в България? Какъв е техният профил на социалната пирамида? Като на нашите цигани, или още по-злокачествен?“; „ОБЕКТ на социалната работа - концентриране на внимание, фондове, помощи към ЦИГАНИТЕ. Те са привилегировано малцинство. "Длъжни сте ни - давайте ни!“; „Ще УМИРА ли бългалрската НАЦИЯ? България възможно ли е да стане "еврейска държава"? Ако те, под 1%, владеят държавата и капитала, медиите и изкуството“ (запазен правопис).
В четвъртата лекция професорът заявява на бъдещите социални работници, че единственото, което може да „оправи“ ромите е „диктатурка“. Това е само малка част от вредните и опасни расистки схващания, които проф. Мирчев представя пред студентите си като факти.
За нас подобен език представлява недопустимо нарушение на принципите на академичността и обществото, в което живеем. Недопустимо е бъдещите социални работници да бъдат индоктринирани в расистки и анти-ромски, анти-турски и анти-бежански риторики, особено когато, както казва самият проф. Мирчев в третата си лекция от серията, именно тези общности са „основен обект на професията социална педагогика и социални дейности“.
С настоящото писмо призоваваме Ректорът на СУ и органите на ФНОИ да предприемат конкретни мерки за адресиране на проблема, а именно:
1. Незабавното прекратяване на договора* на професора и заменяне на курса му с учебна програма, която отчита достиженията на социалните науки и осигурява на студентите среда, свободна от предразсъдъци и расизъм.
2. Приемането на поправка в Правилника за устройството и дейността на СУ, която да защитава цялата академична общност от дискриминация и насилие и да осигурява среда, свободна от расизъм и сексизъм, както предлага от години от Студентско общество за равенство.
3. Изготвяне на университетска политика, която да включва конкретни мерки по адресирането и изкореняването на расизма, сексизма, ксенофобията и пр. от университета и гарантира, че подобен тип съдържание няма да бъде толерирано.
Зачестилите случаи на преподаватели, защитаващи расистки, фашистки и антисемитски псевдонаучни тези, както и конспиративни теории са симптом на нормализираните в обществото риторики.
Смятаме, че мястото на Софийския университет като образователно, прогресивно пространство е начело на борбата срещу расизма, ксенофобията и антисемитизма, а не в тяхна подкрепа. Затова призоваваме академичната общност и широката общественост да се противопоставят яростно на всичките им проявления в университета и отвъд.
Качеството на образование в Софийски университет и доброто му име са резултат от приноса на всички нас: няма да позволим на реакционерски и фашистки гласове да накърняват традициите на университета и достиженията на социалните науки!
С уважение,
Студентско общество за равенство при СУ
Подписи:
Постоянна ромска конференция
Диверсия
ЛевФем
Сдружение „Орион - грижа за лидери и авторитети“
Солидарност с мигрантите - България
Българска диаспора и приятели, Ню Йорк
Международна група ЗА свят без расизъм и ксенофобия
Сдружение ЛИДЕР
РОМА Столипиново
КГО Столипиново
Фондация за регионално развитие Рома Пловдив
Деляна Симеонова, социален работник.
Емилия Славова
Георги Христов
Орхан Тахир, юрист
Бояна Пеева, архитект
Владимир Колев, правозащитник и студент в СУ
Доц. Огнян Касабов, Катедра Логика, етика и естетика
Денис Киензлер
Евелина Бизова, студент
Рая Апостолова, Институт по философия и социология, БАН
Мария Здравкова Кирова
Мария Атанасова, студент
доц. д-р Елена Тарашева НБУ
Михаил Борисов
Nina Hieronymus
Светла Енчева, журналистка и социоложка
Аглая Калафатова - Предучилищна педагогика в СУ.
Красена Китова
Ивайло Стефанов, журналист
Петър Георгиев
Ангелина Стоянова, студент по социология в СУ
Славин Манов, студент по социология в СУ
Васил Василев Димитров, ФСлФ, Руска филология
Slavka Karakusheva
Nishan Dzhingozyan
Катерина Клинкова, докторант по теория на литературата в СУ
Томислав Андонов, студент
Васил Георгиев, студент по международни отношения в УНСС
Angelina Ilieva, Instructional Professor, Department of Slavic Languages and Literature, University of Chicago
Георги Таков, студент
Мариела Масларова, студент
Траяна Келейчева, магистър Обща психология на английски език
Маргарита Ганчева, студентка
Татяна Димитрова, студентка
Виктор Лилов, издател
Йордан Йорданов, издател
Мия Попова - студентка по Английска филология
д-р Неда Генова, преподавател в Goldsmiths UoL/London South Bank University
Анна Петрова, филолог
Станка Веселинова Георгиева, Магистър
Нева Мичева, преводачка
Дойнов Иванов, студент в СУ
Радостина Иванова, бивш студент на СУ, скандинавист
Гери Гълъбова
Велизара Стоилова
Златина Димитрова
Антон Колев, студент
Александър Рачков
Александра Станкова
Маргарита Калайджиева, адвокат
Маргарита Миланова
Мартин Вутов
Емилия Ганева
Теодора Авджиева, студент в СУ
Илиан Велев
Стела Танева, дигитален художник
Николай Михайлов, завършил СУ, доктор по социология
Десислава Димитрова
доц д-р Мария Ендрева, ФКНФ
Боряна Илиева, студент
Лия Стоянова, студент
Амира Ал Мадами
Борис Григоров, студент магистър в СУ.
Мария-Косара Тануцова
Весела Ванчева
Мариан Миланес, работник
Марина Даниелова Стоилова, студентка по културна и Социална антропология във Виенския университет
Глория Филипова, фондация Билитис
Владислав Петков, докторант в СУ
Полина Манолова, Университет Тюбинген
Ема-Мария Георгиева, студент НБУ
Лилия Макавеева, експерт Социални дейности
Кристин Миленова, студент
Анна-Мария Митрева, студент
Огнян Исаев, журналист.;
Сета Райнова, студент в Холандия
Ралица Пехливанова, бивш студент във ФНОИ, настоящ студент във ФСлФ
Аделина Генова, инженер
Елена Божинова
Михаил Мишев, студент и активист
Миглена Михайлова, адвокат
Асен Карагюзов, активист
Елвира Сашова, студент
Мария Митова
Върбан Христов, художник. Франция
Манол Глишев
Гергана Манолова, психолог
Христо Стоянов Серафимов
Мануела Попова, фондация Билитис
Боряна Атанасова, фондация Билитис
Лилия Драгоева, социолог
Дарина Занева, психолог, завършил СУ
Надежда Маждалани, студент по медицина
Ели Величкова, ИТ
Камелия Ценева, студент
Маргарита Панчева, студент, университет Хайделберг
Андрей Марков
Михаил Коларски, студент бакалавър, СУ.
Цветелина Георгиева, студент
Лиляна Ковачева
Павел Иванов, движение "Че Гевара"
Мария-Магдалена Веселинова, завършила студент
Alessandra Balabanova
Yumer Mestan
Тихомир Тодоров
Arzu Ömer
Сонер Шефкъ Азиз
Живка Валявичарска, Прат Институт, Ню Йоркч
Събка Радева
Светла Търнин, съосновател на Cinema Politica, Канада
Николай Кърков, преподавател по философия, Щатски университет на Ню Йорк в Кортланд
Гл. ас. Диана Върголомова, ФКНФ, СУ
Гл. ас. Димитър Атанасов, ИЕФЕМ-БАН
Др. Елица Станоева, историк, European University Institute
Проф. Анна Кръстева, политолог
Хон. ас. Мая Ценова, арабист
Десислава Атанасова, бивш студент на СУ
Теодора Дончева
Радослав Кокинов
Весислава Желева, учител
Любима Сливкова, студентка
Васил Василев, ЛГБТ активист
* В първоначалната версия на писмото пишеше „уволняване“, вместо „прекратяване на договора“. Авторите на писмото коригираха писмото, тъй като стана ясно, че проф. Мирчев няма трудов договор със СУ, а е хоноруван преподавател.
Меко казано буди недоумение публикуваният фотос на Алма матер в розовочервени тонове, за които редакционният екип на Флагман.бг си спестява коментар.
*Заглавието е на редакцията
За да се омъжи за бруклинския ню йорски евреин Дъглас ЕМХОФФ Камала на 22 август 2014 год в Санта Барбара Калифорния ПРИЕМА ЮДАизма (вярата на съпруга си) за да спазят строгата еврейска традиция на Тора(ЗАКОНА)
Преди да я КАНДИДАТИРАТ за вице КАМАЛА ХАРИС като щрист от Оукланд и САН ФРАНСИСКО активно ЗАЩИТАВА правата на многобройните ГЕЙ-ЛГБТ общност в най-либерасткия щат Калифорния
КАМАЛА води ключови кампани в защита на 500 хил ГЕЙ общност от квартал ''КАСТРО'' в Сан Франсиско
''КАСТРО '' е НАЙ-голямата ГЕЙ общност в СВЕТА с 500.000 ДУШИ
Друга кауза която е защитавала КАМАЛА е ЛЕГАЛИЗАЦИЯ на МАРИХУАНАТА в Калифорния
Друга крайна стратегия на ДЕМОКРАТО-Либералистите е инфилтриране на ВИСОКИ постове на хора и лица с НЕ традиционна сексуална индентичност
ЛГБТ Премиерите на ЛЮКСЕМБУРГ,БЕЛГИЯ ,ИРЛАНДИЯ ,СЪРБИЯ чиято многочисленост ЩЕ се умножава в геометрична прогресия ако САЩ Демократите продължат и след 4 год да са на ВЛАСТ
Ето и малък списук с хора от ИНДИСКИ произход
Премиера на Ирландия ГЕЙ от ИНДИЙСКИ произход ЛЕО ВАРДАРКАРИ
12 МИНИСТРИ и зам.министри на Великобритания с ИНДИЙСКИ произход
Вицепрезидента на САЩ полу-индийката КАМАЛА ХАРИС
Кмета на ЛОНДОН -пакистанеца Садик КХАН
САЩ посланичката (Колониалната ГУБЕРНАТОРКА)във България иракска кюрдка омъжена за ИНДИЕЦА Джавад
Така управниците и началници от ИНДИЙСКО-пакистански произход да УНИЖАВАТ и упражняват БЕЛИте хора извършвайки разделение и отдалечване от национално единство
Дългогодишния президент на ЕБВР Лондон индиеца С.Чакрабарти
В други форми на хиндуизма и Аювердата се препоръчва ПИЕНЕТО на КРАВЕШКА УРИНА т свещена крава от храм на Вишну или практика аювердическа пиеене на собствена урина за ''ПРЕЧИСТВАНЕ''в
В Афганистан,Пакистан и някои африкански мюсилмански страни се практикуват ИЗРАЗЯВАНЕ на срамните устни на жените за да не изпитват плътски похоти с други мъже а да се отдадат изцяло на исляма
МНОГОмъжеството в НЕПАЛ тоес 1жена омъжена за трима братя в Тибет за да може да има достъп до обработваема земя
Ето такива ЛИБЕРАЛНИ практики ЩЕ будат разспостраняване и поощряване от Демократите Байдан и Камала
1-во) От целият Интер-национал в Лондон, управата има най-много проблеми със чернокожите. Защо? Огромен процент от криминалните прояви са свързани с тях, източване на соц с-ма, ниско ниво на образованост, не желание да работят и т.н.!
2-ро) Мисюлмански общности: поради прилагането на законите на Курама, мисюлманите не спазват общо човешки светски европейски норми! Какво значи това??? Жените нямат права(подтискани са от мъжете и семействата им), облекло и мисюлмански схващания за външен вид на половете, патриархат, който определя бъдещето на една жена! Не приемането на външни култури- субекти ,като например християни. Затворени малки общества без допускане на външно влияние и намеса. Отказ от традиционни практики и методики(жена мисюлманка, не трябва да бъде лекувана от мъж- лекар).Иерархия в семейството след пълнолетие. Като цяло Исляма няма място във Християнския свят! Защо? Християнството поддава ръка на Исляма(“обичай ближния си”) но Исляма агресивно отхвърля всякакъв разговор на тази тема.
Спрете с американските филми! Те са вредни за вашите мозъчета.
White lives matter
Той дава характеристики на общностите, а не говори за отделни индивиди от тези общности, които може да са много напреднали и които би трябвало, по тази причина, да направят всичко, за да помогнат на своите общности да ги догонят, а не да се нахвърлят върху хората, които им казват истината.
Ама така е по-лесно, скачаш,плюеш, получаваш грандове от Сорос.
Ти вече си напред,защо да се занимаваш с другите от твоята общност, нито те ще го оценят, нито парички ще има....