Ремонтът на бул. „Демокрация“: Защо ще има локална буслента и къде са новите паркоместа
Жалбите за премахнати паркоместа са неоснователни, напротив - обособяват се още 164 нови, вижте какво обяснява Община Бургас
За редица проблеми, свързани с течащия ремонт на възловия бургаски бул. „Демокрация“ сигнализират читатели на Флагман.БГ, повечето са живеещи в района или с бизнес, свързан с магазини и институции покрай бл."Народен юмрук". Основният проблем се оформя около загрижеността къде и как ще се паркира.
Реконструкцията на важната за града пътна артерия, която започна в края на лятото, скоро няма да е завършена напълно, работата е огромна, крайният срок е 4 август 2022 г. Основното притеснение е, че цялата крайна дясна лента от булеварда - между хотел „Космос“ и ул. „Ген. Гурко“ ще бъде превърната в буслента, така ще се премахнат стотици паркоместа, които досега бяха използвани от живущите по цялото протежене на бул. „Демокрация“ и безнеса. Под сериозен въпрос се поставя и локалният характер на тези специализирани участъци само за автобуси, които са оградени от основния трафик с висок бордюр, а новите спирки вече няма да са встрани от пътя, а върху самия него.
Във връзка с множеството сигнали, Флагман.БГ отправи запитване до Община Бургас относно няколко важни въпроси, получихме обосновани и конкретни отговори, които днес ще опитаме да разясним на читателите си.
Както Флагман.БГ писа, идеята за този основен ремонт не е нова – започва през 2015 г., когато сериозно се заговори за новата транспортна схема на Бургас. Всъщност идейният проект за бул. „Демокрация“, бул. „Сан Стефано“ и ул. „Булаир“ бе изготвен година по-късно – в периода между 2016 и 2017 г. и бе представен пред широката общественост преди 3 години. Официално тогава неговата стойност беше около 12 млн.лв. и в него бяха предвидени два компонента – ремонт на улиците и надграждане на системата от Бързи автобусни линии (БАЛ) с въвеждане на нова организация на движението и оптимизация на паркирането.
По същество – премахнати ли са наистина стотици паркоместа по протежението на бул. „Демокрация“? Отговорът е интересен. Не само, че официални места за паркиране не са премахвани, защото никога не са били регламентирани, но такива са добавени и към момента те трябва да са както следва:
В участъка от хотел „Космос“ до ул. „Дунав“ – от 0 регламентирани паркоместа до общо 24, от които 20 с общ статут 1 индивидуално и 3 броя за таксита.
В участъка от ул. „Дунав“ до бул. „Сан Стефано“ – от 0 регламентирани до общо 78 нови паркоместа, включително 8 броя таксиметрови стоянки, 2 броя инвалидни места.
В участъка от бул. „Сан Стефано“ до ул. „Гурко“ ще бъдат реализирани общо 62 броя места с общ статут.
Освен нова пътна настилка, нова организация на движението с осигуряване на бърз автобусен коридор и увеличен брой паркоместа, при реализацията на проекта се осигурява по-голяма ширина на тротоарите, разделяне на пешеходния трафик от този на велосипедистите в участъците, където това е възможно; оптимизира се броят на пешеходните пътеки, изграждат се пешеходни светофари; както и се подобрява достъпността на средата за осигуряване безопасност и комфорт на преминаването на пешеходци и хора в неравностойно положение. Ще бъдат изградени и 2 броя пътнически асансьори за осигуряване преминаването през подлеза на кръстовището на ул. “Демокрация“ и ул. “Копривщица“.
Относно локалната буслента - от Община Бургас са категорични, че това е правилно решение: Така се подобрява скоростта на градския транспорт. „Изграждането на напълно сегрегиран автобусен коридор на бул. „Демокрация“ е комплексно решение, с което се осигурява оптимизирано паркиране. Такива примери има в редица европейски градове и практиката показва, че тяхното съществуване помага за бързината на градския транспорт.
Очаквайте по-късно и отговорите на други важни въпроси, свързани с ремонта на бул. „Демокрация“. Ще стане ясен маршрутът на новата бърза линия, както и причината за това в проекта да не е включено изграждането на първия буферен паркинг в района зад Строителния техникум "Кольо Фичето", който щеше значително да облекчи натоварването на ЦГЧ. Припомняме, че Община Бургас искаше да построи двуетажен паркинг в този район, но поради острата реакция на живущи наоколо, които организираха и подписка, това не се осъществи. Хората твърдяха, че щяло да им бъде шумно и мръсно край прозорците. В крайна сметка големият ремонт на булеварда е свързан с желанието на кмета Димитър Николов градът постепенно да придобива европейски вид - с надежден, бърз и екологичен транспорт, като хората постепенно слязат от колите си, осъзнавайки, че така се живее по-лесно и евтино.
Сега по темата ли е ?
Кмете -европейски град ,но маладите ги нямаq няма и индустрия , съсипа го този град ей.
Но освен посоченото по-горе, искаме този град да ни осигури и безплатно паркиране (на общинска земя) на улицата пред дома. И веднага се оправдаваме за нахалството - сравнете пенсиите ни с тези на европейските пенсионери.
Само се чудите с крадливата си администрация как да усвоите едни средства и с тиквуна да откраднете поне 1/3! Всички млади избягаха в София и чужбина, не привлякохте никакви големи инвеститори в града! Кръгла нула като управление! Дори в един Ямбол има повече новооткрити производства, логистичен център на Лидъл (заплати над 1000лв. нетно), много малки производства с над 200 човека персонал, в Бургас колко е средната заплата 700лв. вече се доближава до минималната!
Тази спортна зала колко пари отнесе (над предвидените), кой ще спортува в нея пенсионерите ли, кой ще връща заемите? Превръщате града в град на призраците....
Официално места за паркиране не били премахвани, защото никога не били регламентирани... и си броя 0 места досега, а след ремонта - 168 нови места... Петилетката е преизпълнена! Браво другарю кмет!
И се радвахме, че градът "расте" и "хубавее".
Е, това с трафика и броят на паркираните автомобили на кв. метър е следствие от това ориенталско развитие на града (и не само на Бургас).
При тези тесни улици и пренаселеност е рано или късно ще бъдат въведени ограниченията и таксите, които отдавна се прилагат в старите и задръстени зони на европейските градове. Там обаче тази демодирана инфраструктура е средновековна и затова е тясно, а в Бургас тяснотията беше създадена от нас, бургазлии, през последните десетилетия.
Едно бетониране на цялата морска градина и превръщането й в паркинг ще реши проблема поне за 5-10 години. След това -потоп, ако доживеем.
В сравнение с трамваите/влакчетата, автобусите и тролеите са доста тромави и обемни за сравнително тесните улици на града.
Бургас е градът за експерименти вече повече от 10 години. Първо се изпробва тук и ако става се въвежда и в София а след това и в други градове.
Кмете, като те видя на колело или в автобуса да ходиш на работа(вместо с кола), както това прявят в Дания, Холандия, Германия, ще ти повярвам. Дотогава - ...
ЯВНО никоя Бургаска медия не иска да каже ИСТИНАТА- а ТЯ е че билетът за градски транспорт е 1.5 лв ,,което е скъпо за бургазлии на фона на най бедняшкият град за живеене (по заплати) Кмета да се позаинтересува какви заплати взимат масово бургазлии- Изключвам хората на държавна служба които са доста!! не всеки може да работи в Лукойл (връзкари) или в Държавни Службички под път и над път-ИАРА БАБХ .Община Бургас -Общински Спортни имоти Бургас Бус .Съд Бургас и стотици общински и държавни служби- Обикновените бургазлии са с мизерни заплати или без работа! НАПРАВЕТЕ 0.50ЛВ БИЛЕТА И ЩЕ ИМА ХОРА ПО АВТОБУСИТЕ-ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ ОБЩИНАТА ПЛАЩА С НАШИ ПАРИ НА ФАЛИРАЛАТА ЧАСТНА КОМПАНИЯ БУРГАСБУС
Един бус спрял до последният блок отдясно към Янко Комитов. Отстрани в другата лента някакъв немислещ индивид реже асфалта с машина, вдига пушек и почти не се вижда, а отгоре идват засилени автомобили. Ако днес не го блъсне никой, може да се нарече късметлия, но съм сигурен че ще продължава в същият дух и все някой път няма да има щастлив ден. Ако на работника не му се отдава мисленето, началниците му и те ли са на същото интелектуално ниво? Без да обезопасиш района, да превземеш цялото платно в едната посока и да си режеш преспокойно асфалта все едно си Чък Норис, това не го разбирам