Защо ремонтът на отсечка от автомагистрала „Тракия“ е по-скъп от строежа й?
Инж. Иван Досев от АПИ твърди, че цената била реална, оправда се, че преди 17 години разходите били много по-ниски
Ремонтът на отсечката от Чирпан до Стара Загора от автомагистрала „Тракия“ е по-скъп от изграждането й, защото строежът е станал бил преди 17 години, а тогава цените са били различни. Трудът е бил два пъти по-евтини. Това каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия инж. Иван Досев. Той е член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Въпросът за скъпия ремонт възникна заради онези вълнообразни километри, за които казват, че са много „полезни“ за бъбречни камъни, обясни водещият Виктор Николаев.
„Ясно е, че ремонт трябваше отдавна да се направи. Този участък е строен в едно друго време, през което цените са били различни. Не може да очаквате една отсечка, строена преди 17 години, че ремонтът й ще е по-евтин. Цената, която е определена, е съгласно нашия договор с дружеството „Автомагистрали“, е реална. Това, което с твърди, че е без поръчка и без търг, не е вярно“, уверява инж. Досев.
„40-километра от вълнообразната отсечка са въведени през 2007 година в експлоатация, а останалите 12 км са били изградени между 1995 и 2000 г. Не е коректно да се сравнят цените“, добави той.
„Правехме планове за това да ремонтираме цялото платно през тази година, но обемът на работа е огромен. Увеличихме участъка, който ще се ремонтира, на 52 километра. Графиците, които правихме, бяха за три месеца. Очевидно не може да се изпълнят“, заяви Досев.
„В участъка от 156-ти до 168-ми километър започваме от понеделник работа. Там е по-лек ремонтът. В следващия вълнообразен участък ще е по-дълбок ремонта. Ще се пипат основните пластове. Ремонтът ще отнеме по-дълго време“, добави той.
„В първите дни на следващия месец се очаква да бъде готова отсечката от 12 км. Договорът с фирма „Автомагистрали“ е за 4 години“, уточни инж. Досев.
„Няма опасност Аспаруховият мост във Варна да падне. Пукнатините са повърхностни", каза още той.
Ако сте обърнали внимание, доста тирове отбиват да сменят пукнати гуми в аварийната от дупките по магистралата. Дано завиват на дясно вместо наляво и да стане като при Оризово с турския тир. Точно където е станала катастрофата има една голяма пропадналост ....
ДА НО ТЕ НЯМАТ СВОЯ ТЕХНИКА И БАЗА И ЩЕ ГО ПРЕВЪЗЛОЖАТ.
Гаранция че в участъка ще видите машини на "ИСА" "АГРОМАХ" "ЩРАБАГ" И ДР...
Да но при "АВТОМАГИСТРАЛИ" ЩЕ ОСТАНАТ ЕДНИ 20 % МИНИМУМ.
Мишо,помоли Валери Симеонов да те запише на някой курс по български език и география за 3ти клас