Илон Мъск намекна за драстично оптимизиране на батериите
Милиардерът смята, че „до 3-4 години” батериите ще се развият толкова, че ще могат да задвижват електрически самолети
Преди години светът тръпнеше в очакване и тълкуваше всяко изказване на Стив Джобс. Сега се случва същото, но този път Илон Мъск е този, който пленява въображението на милиони по света. Поредното изказване, което развълнува всички, касае масовото производство на батерии, чиято енергийна плътност е с 50% по-висока. Това, смята Мъск, може да стане до три до четири години, като тези батерии ще позволят електрическо въздухоплаване.
Мъск иска по-евтин Model 3 хечбек за Европа, който да конкурира VW ID.3
Неговият коментар идва на фона на растящите спекулации за съобщенията, които Мъск ще направи по време на дългоочаквания “Battery Day” на Tesla. По време на това събитие се очаква, че визионерът ще разкрие как се усъвършенстват батериите.
В понеделник Мъкс пусна поредния си туит, гласящ: “Серийното (не само лабораторно) производство на батерии с енергийна плътност 400 Wh/kg не е далеч. Вероятно 3 до 4 години.” Той дойде в отговор на коментар от Сам Корус, анализатор в ARK Investment Management LLC, който бе свързан с постоянното намекване от Мъск за електрически самолет Tesla, пише vesti.bg.
Работи ли Tesla по батерия с капацитет 110 kWh
В момента енергийната плътност на батериите „2170” на Panasonic в Tesla Model 3 е около 260 Wh/kg.
Миналата година Мъск заяви, че за електрически полет до работа, енергийната плътност на батериите трябва да скочи до над 400 Wh/kg, праг, който може да бъде постигнат след пет години.
Батерия с твърд електролит дава 800 км пробег на електромобилите
Производителят на електрически автомобили публикува загадъчна снимка, която допълнително плени въображението на анализатори и учени.
Южнокорейският експерт Парк Чун-ван смята, че снимката може да подсказва за „силиконов нано анод”, иновативна технология, която драстично би увеличила енергийната плътност и живота на батерията.
По-рано Panasonic разкри пред Reuters, че планира да увеличи енергийната плътност на батерията “2170” (доставяна на Tesla) с 20% в следващите пет години.
Китайска батерия предотвратява пожар в е-колите
Tesla работи и с китайската Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) за разработване на нова, евтина и дълготрайна батерия за китайския Model, която да бъде въведена в края на тази или началото на следващата година. Батерията трябва да предложи достатъчно цикли за изминаването на един милион мили.
Големите новини се очаква да бъдат разкрити по време на въпросния „Battery Day”, който ще се състои на 22 септември.
Мъск е готов да сподели тайните на Tesla с конкурентите
И нещо любопитно за Илон Мъск. Той си върна титлата на петия най-богат човек в света. Миналата седмица акциите на Tesla се покачиха с 24%, като така той завърши седмицата с богатство в размер на $91,7 млрд. Нещо повече, акциите продължиха да растат и тази седмица, с което състоянието на Мъск вече надхвърля $100 млрд.
Световната олигархия се гърчи щото хаоса предстои а на тях не им се иска...Пази боже дано съм идиот....