Сателитни снимки показват за колко време и кога е построен 200-метровият кей в сарая на Доган
Съоръжението е издигнато за не повече от месец и половина между 31 януари и 22 март 2019 г.
Сателитни снимки от Google Earth показват за колко време е построен близо 200-метровия кей към сарая на Доган, показа проверка на Флагман.бг.
Към 31 януари 2019 г. такъв все още не е съществувал. Едва 10 дни по-късно основите му са положени и той вече е факт на 10 февруари, макар и очевидно все още да е строителна площадка. Снимка от 22 март демонстрира ясно, че кеят е построен напълно вероятно няколко дни преди тази дата. Това означава, че цялата конструкция, работата по която е доста трудоемка, е построена за не повече от месец и половина – задача, която изглежда непосилна, ако вземем предвид останалите нови кейове в Бургаска област, чийто строеж отне около година.
Вчера от прокуратурата обявиха, че след проверка са открити множество нарушения при изграждането и експлоатирането на обекти по Черноморието. Въпросният пристан, изграден за месец и половина, е без одобрен инвестиционен проект и издадено разрешение за строеж за специализиран пристанищен обект.
В същото време строителят на сарая твърди, че кеят е съществувал в сегашния си вид още от 80-те години. Наша проверка обаче установи, че при първата снимка на мястото от 2004 г. той е значително по-малък, наподобяващ много повече вида му в сарая към 31 януари 2019 г., отколкото този към настоящия момент. Още повече, че във самата вода, която на мястото е дълбока не повече от 1.5-2 м., не се виждат останки или заготовки за строителство на такъв пристан, какъвто строителят твърди.
Не е изключено през годините действително да е имало проект за изграждането на подобно съоръжение, който обаче или да не е бил реализиран, или, ако е построен, да е бил с лека конструкция, която с годините е била разрушена от морето.
3. Държавата е предоставила на почетния лидер на ДПС Ахмед Доган за безвъзмездно ползване до 2054 година кея и съоръженията на пристанището в ТЕЦ "Варна", които са публична държавна собственост. Срокът съвпада с максимално допустимия период от 35 години, за който публична собственост може да бъде отдавана на концесия срещу съответните такси. Данни за такава липсват, но по силата на "рамково споразумение" с държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" почетният лидер на ДПС няма да плаща за ползването на кейовата стена и съоръженията в пристанището. Това означава, че са потъпкани поне няколко закона. Държавата, респективно гражданите губим стотици милиони.
4. Тихомълком правителството, начело с Бойко Борисов харизва две важни пристанища в Бургас на олигарх, близък до властта и кръга „Шиши“. Съвсем скоро ще опишем тайната далавера, от която България и българите вече са ощетени със стотици милиони.
Междувременно като компенсация на други бизнесмени са обещани пристанища на Дунав…