Фейсбук блокира платени изборни публикации от есента
Потребителите сами ще решават дали да виждат подобно съдържание или не
Гигантът сред социалните мрежи Фейсбук прилага нова политика срещу манипулацията на общественото мнение по време на предизборни кампании. Платените политически публикации ще подлежат на филтър от самите потребители, за да не се натрапва излишна реклама в очите на избирателите, съобщава АФП. Новото решение ще влезе в сила още идната есен, когато са изборите за президент в САЩ, като в допълнение всички чуждестранни медии няма да могат да извършват спам в посока на американските граждани.
Радикалното решение идва 4 години, след като президентът Доналд Тръмп бе избран след един от най-мащабните скандали в историята на социалните мрежи. Продължават и до днес да текат разследвания, дали и как е извършена медийна атака в подкрепа на 45 президент на Щатите.
Ограничението на платените агитации несъмнено ще бъде приложено и в останалата и в Европа, тъй като на “стария континент“ темата с личното пространство и фалшивите новини продължава да е сред водещите в Европейската комисия и местните правителствени органи на всяка една отделна държава, посочва Лупа.
Основателят на Фейсбук - Марк Зукърбърг, е обект на постоянни атаки от различни високопоставени политически фигури, откакто рекламите се превърнаха в основна ниша за социалната мрежа. Корпоративните интереси вече надминават обществените, а това води до все по-широко разединение в широката общественост по важните теми на нашето съвремие.