Хронология на позора или как безплатното стана платено на бургаския плаж
Концесионерът формално обявява нулеви цени, за да спести от наема, а ресторантьори се опитват да цакат клиентите по дребнав начин
Защо беше нужно да се обявяват нулеви цени за чадър и шезлонг на Северния плаж в Бургас, след като бе повече от ясно, че това няма да се случи? Това се питат мнозина, след като днес стана ясно, че сянката всъщност е платена, а мотивите – повече от абсурдни. Както казва народната мъдрост – безплатно е само сиренцето в капана.
Флагман.бг пръв писа за скандала, който за пореден път показва, че браншът винаги може да намери пролуки в закона и от една страна да прецака държавата, а от друга - туристите. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
И тъй като дяволът е в детайлите, ще ви разкрием защо концесионерът обяви нулеви цени за сянката.
През май Министерството на туризма предложи да намали с 50% концесионните и наемни такси на всички стопани на плажове, ако те редуцират цените на чадърите и шезлонгите. И те го направиха.
Сред първите бе концесионерът на Северния плаж в Бургас. Това беше малко известната до този момент „Крам Инс“ ЕООД, която миналото лято взе най-голямата градска ивица за 20 години.
Регистрираната в София фирма, чийто номинален собственик на капитала е никому неизвестният Стоян Германов от столичния ж.к.“Левски“ в търга заложи на изключително ниска цена – по 1,20 лева за чадър и шезлонг.
Заради това нямаше абсолютно никакъв смисъл да се намалят плажните принадлежности на по 60 стотинки, например, защото приходите не биха могли да покрият разходите – за заплати и осигуровки на т.нар. „шезлонгаджии“.
Заради това концесионерът обяви плажа за свободна зона, но направи и нещо друго – преотдаде територията пред капаните на наемателите им, оставяйки ги сами да определят ценовата политика, с което буквално ходи по ръба на закона.
Така формално изпълни изискванията на Министерството и си спести половината годишен наем. В случая около 90 хил.лева.
Друга тема е как „Крам Инс“ взе концесията с предложена цена от 180 хил.лева, след като класираните преди тази фирма с оферти от порядъка на 600 и 400 хил.лева се отказаха от правото да стопанисват плажа и така той отиде при ЕООД-то, предлагащо най-ниска концесионна такса.
Единият виновник за днешния гаф, който слага петно върху безспорно качествения туристически продукт на Бургас, безспорно е стопанинът на плажа, но другият е ресторантьорът.
Кирил Панайотов може и да е жертва на обстоятелствата, но ако желаеше, можеше да сложи указателна табела, с която да информира туристите, че сянката пред заведението е обвързана с консумация. Самият той се оправда, че поръчал табелата, но още не била готова.
Репортер на Флагмант.бг го откри на капана, зад бара, след което той даде много объркани обяснения. (ВИЖТЕ ПОВЕЧЕ ВЪВ ВИДЕОТО).
През цялото време Панайотов твърдеше, че жените изпили две кафета от по 4 лева, но призна, че имал различна ценова политика – вътре в заведението били по 2 лева, а отвън, защото било на плажа – по 4 лева. Според него не нарушавал закона по никакъв начин. Поръчал и табела, която щяла да даде точни указания на плажуващите, но още не била готова, твърди той.
Впоследствие той обясни и бизнес модела си – масите в ресторанта били бързообортни – хората сядали, пиели по едно кафе и си тръгвали, а шезлонгите – можели да се заемат за цял ден срещу едно кафе, заради това и цената трябвало да бъде по-висока, смята Панайотов.
Ресторантьорът, който е в този бизнес от десетилетия, отказа да посочи пред камера дали му е вдигнат наемът за този сезон. Призна единствено, че в договора си с концесионера „Крам Инс“ ЕООД имал заложени 50 чадъра и шезлонга пред заведението.
Симеон Цветков, оторизиран представител на концесионера, обясни, че това било прилежаща площ пред заведенията. След промените в Закона за здравето, Министерството на туризма увеличи ползваемата търговска площ. Концесионерът на Северния плаж в Бургас предоставил пясъка пред капаните на наемателите им, за да ги използват, както намерят за добре. В повечето случаи те сложили чадъри и шезлонги, уточни Цветков и подчерта, че щом клиент заеме място под сянката, трябва да си поръча, защото бил в територията на заведението.
Жената, която алармира за проблема, Пролет Димитрова, пък разказа, че тази сутрин била с приятелка и малко дете, седнали са на шезлонгите пред капана "Остров Бали“, смятайки, че това е безплатна зона, както се анонсира.
„За наша изненада дойде едно момче, което ни обясни, че трябва да платим 8 лева. Бяхме с малко дете и поискахме само чадър, но той каза, че вървели комплект и трябвало да ползваме всичко. Не бях за 8-те лева, а за това, че се опитват да ни лъжат. Видях какво е казал управителят на заведението пред вас и то категорично не отговаря на истината. Не сме консумирали нищо. Платихме 8 лева и едва след като го направихме, защото възроптахме на тази практика, момчето ни каза, че ако искаме може да ни донесе по едно кафе. Казах му, че не искам. Беше ми обидно“, разказа Пролет Димитрова пред Флагман.бг.
Тя е категорична, че подобни случаи ще сложат петно върху българския туризъм. Споделя, че с приятелката си щяла да направи доста по-голяма консумация от 8 лева, ако не са й искали почти насила пари. Пролет се пита защо не посочиха ясно правилата, за да не остават излъгани хилядите плажуващи.
При всички положения, това няма да бъде първият подобен скандал, а тепърва ще има сигнали за подобни елегантни заобиколки, които не ощетяват сериозно туристите, но определено дразнят обществото.
Когато сме сядали да обядваме на капана - получавал съм безплатен сок или айрян и накрая безплатен десерт(плато със няколко вида плодове)тези екстри НЕ бяха включени в сметката. Преди да се настаним на шезлонгите, персонала минава със четка да свали пясъка от тях и поставя нов дунапрен, за да е по-удобен шезлонга. Получавал съм безплатна хавлия, която лично персонала на даденото заведение я носи и слага на шезлонга. Като едно видно морско чадо, обичам много морските продукти. Няколко пъти ми се е случило, да си поръчам риба и сервитйора лично пред мен да транжира рибата(рибата се сервира цяла а не по преценка на готвача) това страшно много ме впечатли, честно казано.И на всичкото отгоре мога да Ви уверя, че цените са абсолютни същи КАКТО В НАШИТЕ “Уникални” курорти. Нашите БГ тарикати да си “берат плодовете” от “добре предоставените” туристически услуги.
Айде и успех на загубили те!
Nama nikakwa Istina Somo Mutri
I Politizi samo za Pari Mislat
целогодишно Бали си изглежда като един обор
За мое щастие,аз нямам бизнес.
Логиката е безмилостна.Там е работата,че българина не рабира нищо,нито по принцип,нито на теория.
Чух и забравих.Видях и запомних.Преживях и разбрах.
Супер, гледам много ги разбираш нещата, поразровил си се в нета за някои цитати с мъдрости.
Ха сега кажи кой е твоя бизнес, който, разбира се управляваш стриктно според посочените от теб принципи.
Щото като цяло българина много разбира от много неща, ама все на маса, по принцип и на теория.
Кажи пак кой е твоя продукт или услуга, само от теб ще си купувам, обещавам ти бързо.
Или както казва Слави Трифонов -- "Няма такава държава".
На българина му дай само да прецаква,да не спазва закона,да алчнее,да подкупва,да злобее,да отмъщава и т.н.,а най го бива да мами.Уж всички търсят помощ от държавата,за да спасят летния сезон и се молят и надяват на българския турист и след като получиха помощ от държавата,сега вече могат да прецакат и мамят хората."Многострадална Геновева" айде няма нужда.Българина си остава българин--мошеник от класа.Винаги ще му намери цаката,докато накрая не прецака и самия себе си.Е на тогава ще стане много весело.Ще се наиграл в собствената си игра.
В този случай гласи една поговорка:"Много лакомите си изяждат хляба".И още:
"Който не вижда далечната опастност,го заплашва близка беда".
"Който бързо се съгласява,рядко удържа на думата си".
"Голямата радост крие печал,в прекомерните желания се спотайват беди".
"Първата и най-лошата от всички измами е самоизмамата".
"Другото име на Вятърът на промяната е -- Ураганът на разрухата".
"Беден е не този,който има малко,а този,който иска да има повече"--Сенека.
"Провидението винаги прозира към какво се стремиш,за да ти попречи да го постигнеш"-- Марк Твен.
"Циник е човек,който знае цената на всичко и стойността на нищо"--Оскар Уайлд.
"Ударите на съдбата по челото означават,че не сте обърнали достатъчно внимание на нейните ритници по задника"--А.Свияш
"Парите,когато надхвърлят определена граница,са товар,а не награда"--Марк Аврелий.
"Вие губите само това,към което се придържате"--Буда.
"Действията ти са единствените ти истински вещи"-Буда.
Надявам се този тип хора да разсъждават върху тези мъдри мисли.Ако са истински бизнесмени и искат да развиват успешен бизнес,то те трябва да бъдат изключително честни към своите служители и клиенти.Защото те също са зависими от тях.Ако няма кой да работи за тях и съответно няма клиенти,то тогава какъв бизнес ще имат?!?Така че,не гонете хората като ги мамите,а направете най-доброто за тях.Друга поговорка гласи -- "За да получиш,трябва да дадеш".И най-поучителната мисъл:
"Здравето е най-големият дар,
добротата е най-голямото богатство,
честността е най-добрият приятел"-Буда.
Сафрид без лимон 8лв с лимон 9лв
Хахах дребни кокошкари
Не е до парите а до издребнеллия ви тарикатлък. Половината от персонала да друсали пред мен . Храната отврат всички повръщахме и двата пъти миналата година ай чал
Така е! Щом тръгнеш след мухата, тя непременно ще те заведе на лайното...
Другите наглеци са концесионерите. Опростяват им таксите, а те вместо да сложат плажните принадлежности без пари ги преотдали на заведенията да вземат наем. Ай сиктир от тука
Тук няма нищо общо...