Бургас поема дълг до 14,78 млн.лева, за да изпълни капиталовата си програма
Кредитният рейтинг на Общината е отличен, доста под средните нива
Бургас да поеме дълг до 14,78 млн.лева, за да реализира стратегическите си проекти от капиталовата си програма за 2020 година. Това предлага кметът Димитър Николов в докладна записка до Общинския съвет (ВИЖ ТУК). Предложението получи „зелена“ светлина от ресорната комисия по „Икономика и инвестиционни политики“ към ОбС.
Дълъг ще послужи за съфинансиране на част от проектите, които Общината реализира по европейски програми, както и довършване на вече започнати строителни обекти.
Заради корона кризата, която блокира икономическата дейност, се наложи спешно насочване на средства към обезпечаването на противоепидемичните мерки в Бургас, както и приемането механизми за подкрепа на социално уязвими групи. Приходите са драстично намалели, а общественият превозвач "БургасБус" ще се нуждае от спешна дотация до месец.
В същото време разходите нараснаха. Бургас разшири значително услугите на социалния си патронаж, отпуснаха хранителни пакети за нуждаещи се, заложиха се и немалко средства за редовно почистване и дезинфекциране на града. В резултат на мерките, се опазваме от сериозен пик на COVID19.
Амбицията на администрацията е след края на пандемията да продължи работата по строителната си програма по най-важните проекти, които са с ключово значение за развитието на Бургас.
Кметът Димитър Николов е посочил най-важните проекти, за които ще се използва поетия дълг. Сумата е максимално допустима и не означава задължително, че ще се използва.
Сред проектите, които ще бъдат дофинансирани са:
Завършване на рибарското пристанище в кв.Крайморие, ремонтът на сградата на администрацията на ул.“Александровска“ 24, изграждането на социалните жилища за висшисти в ж.к.“Меден рудник“, модернизация на уличното осветление по главните пътни артерии, интегрирания проект за бързи автобусни линии по бул.“Демокрация“ и бул.“Стефан Стамболов“, строителството на Младежкия център в ж.к.Меден рудник, съфинансирането за закупуването на електро автобусите, завършването на ремонта на Дома на НХК и строителството на градска библиотека, както и реконструкцията на ул.“Цариградска“.
Максималният срок за погасяване на кредита е 12 години, а гратисният период на усвояване - 2 години. Финансиращият орган ще е „Фондът на органите за местно самоуправление в България – ФЛАГ“, а очакваната годишна лихва е до 4,5 %, пише в докладната си кметът Димитър Николов.
От нея става ясно, че финансовото състояние на Община Бургас е отлично. По Закона за публичните финанси, дълговете не могат да надвишават 15 % от средногодишния размер на собствени приходи и изравнителна субсидия. Голяма част от българските общини са на горната граница, а Бургас е доста под средните нива. За 2019 година този показател е 4,9 %, след като голяма част от старите кредити бяха погасени в последните няколко години.
Според администрацията на кмета Димитър Николов поемането на дълга ще подпомогне развитието на местния бизнес, ще се спестят и немалко средства с въвеждането на мерки за енергийна ефективност и улично осветление, а изграждането на новите културни обекти, ще даде възможност да Бургас да развива алтернативен туризъм.
Понеже казахте за възраждане сега ще Ви разкажа, ама КМЕТА се прави от години, че го няма тоз проблем.
Днеска търся къде да си спра личната кола да разтоваря (за 5 минути, аз така или иначе не паркирам тук).
Гледам съседа от съедната кооперация, който има граж. В гаража му знам, че си държи натуриите и мотора, макар че самия гараж събира спокойно 2 коли. Пред гаража си държи по принцип колата. Те са такива че има гараж с врата, и вънка остава още малко. И гледам аз пред гаража му няква друга кола (явно негова пак баничарка), вътре явно е моторо, неготава си кола с Пловдивска регистрация и много интересен номер макар че е на 20 години седи на нормално парко място, ама не пред гаража му ами на съседното място, където е направено от Общината да паркират хората без гаражи. Викам си този може да тръгне, ама не тръгна и викам здраве да е. Въртях аз 3 пъти гледам тоз пак влезе в колата, викам може да тръгне да спра за 1 минута, за да не запушвам никого. Да ама не?
Пича слезе с жена си, измести баничарката на мястото на другата му кола, тоест на мястото, което е за хората без гаражи. И като пич си тръгна с колата с пловдивска регистрация.
Сигурно разказвам смотано затова да обобщим
1. В гаража му натуриите и мотора
2. Пред гаража му, което взима част от пешеходната част от улицата, празно понеже човека си тръгна с едната кола
3. На самата улица, където са парко местата за всички останали и където би могъл да замозапуши собствения си гараж нали колите са негови празно
4. Тоест с един гараж може да ползва 3 места и да си паркира 3 коли, но неее човек остави всичките места пред гаража му и вътре в него сводобни и си изтипоса баничарката на общественото място до гаража му. Как е? Само в Бургас и само във Възраждане, понеже Кмета толкоз години не може да накара тези с гаражите да паркират вътре в гаража си! ДО Общината моля по бързо въведете синя зона, предпочитам да плащам и да ползвам, вместо някакви хора с гаражи да имат по 2-3 техни места, защото паркират и отвътре и отвън, и отгоре на всичко да ползват и общите (понеже са им малко).
По надолу по същата улицата до Пазара пак същото (малко по мека форма) има един с червен Реиндж Ровър, ако дори с края на колата си запушиш гаража, жена му вика Общинска. Обаче пича си държи Реинджа в гаража, а служебния мини купър с надписите за дограма е спрян в близост пак на общите места. Тези понеже могат да си замозапушват техните гаражи, така или иначе са техни, обаче не. И така едни хора с гаражи за по 1 кола, ползват по 3-4 места! Как ще има места във възраждане, никак! Само синя зона!
Да те питам: Не си ли чувал твоя шеф Бойко колко пъти го е казвал - "Няма да вземаме кредити, за да не заробваме един ден младото поколение!"
Отвори ги тия уши и чуй началника ти!
Басейна има ли поне 1 месец в който да р на плюс?
По 2000 лв. ви давам данъци всяка година!!!
Това са моите пари!
Аз не искам да ми харчите парите!!!!