×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Експерт:  Чинарите по ул. „Александровска” да се запазят, те са част от пейзажа!


Експерт:  Чинарите по ул. „Александровска” да се запазят, те са част от пейзажа!
Инж. Владимир Димитров от СНЦ „Зелена Странджа” е бил в експертната комисия по обследване на дърветата
Тема в развитие
виж още
скрий
21 Февруари 2020, Петък, 19:00 ч.
Автор: Радостина ГЕОРГИЕВА

След щателно обследване 10 от общо 89-те дървета са обявени като опасни и подлежат на премахване

89-те чинара в старата част на ул. „Александровска” в Бургас трябва да останат и да се премахнат само тези от тях, които са болни или изсъхнали и отсичането им е наложително. Това е мнението на инж. Владимир Димитров от СНЦ „Зелена Странджа”, който е бил в експертната комисия по обследване на дърветата. Един по един чинарите са били проучени със специален уред, който е определил тяхното реално състояние.

„10 от общо 89-те дървета по ул. „Александровска“ са обявени като опасни и подлежат на премахване. Още е рано обаче да се дискутира темата, защото няма яснота кога ще започне всичко, свързано с този проект”, каза експертът.

Той обясни, че има много варианти за запазването на дърветата, но призна, че ако се разкопае и се изрежат част от корените им заради подмяната на канализацията и окабеляването, ще се създаде опасност някое дърво да падне. Димитров обясни още, че няма как да се определи до каква дълбочина достигат корените на дърветата, защото това зависи от типа на почвата и много други фактори. По ул. „Александровска” има основи на сгради, корените опират в някои от тях. При чинарите кореновата система обаче е брадата – няма развит централен корен и не правят силно изразени странични корени, а растат равномерно във всички посоки надолу”, обясни той.

Третият етап на ул. „Александровска” влезе в „Параграф 22” – няма консенсус за съдбата на 89-те чинара по нея

Владимир Димитров изтъкна, че дърветата  са 50-60-годишни, за тях обаче това е ранна възраст и има още много живот.

Предвижда се да оставят място от 2.40 м, за да дишат дърветата спокойно, няма да има и бордюри, но всичко това трябва да се види черно на бяло и тогава да се дискутира, каза още експертът от СНЦ „Зелена Странджа”.

На въпроса как се поддържат короните на дърветата, тъй като те са дори над сградите, той обясни, че сега не са доста поддържани. „Пораснали са над сградите, защото търсят светлина и в момента имат много дълги стебла и малки корони на върха. Малко са изтървани, ако може така да се каже. Трябва да бъдат оформени малко короните, защото има сухи клони, които падат. Не може да бъдат отрязани драстично и главните клони, защото ако бъдат прекомерно окастрени, могат да убият самото дърво. Трябва по малко да се режат поетапно”, разясни той.

Според него, ако бъде взето решение да се премахнат чинарите, ще се сложат видове, които не растат много и не стават големи. „Като бетонират улицата ще им оставят малко място и тези дървета никога няма направят такава сянка, каквато има сега. Или ако стане – ще е след 20-30 години, а е безсмислено да се чака толкова много време”, каза Владимир Димитров.

Той също изтъкна, че докато са оглеждали на място дърветата, хора са идвали при тях и са си казвали мненията, които са 50/50. Някои се оплакват, други са твърдо да не се премахват и всяко едно дърво да се запази, каза Димитров.

Той е категоричен, че трябва да се търси компромисен вариант. „На първо място е безопасността на хората. Но все пак дръвчетата там са част от пейзажа”, смята Владимир Димитров.

По повод изтъквания като отрицателен аргумент проблем с птиците, които цапат и предизвикват денонощен шум под прозорците на хората, той заяви, че те не гнездят там – събират се на големи групи наесен обикновено, за да оцеляват. Ако поорежат клоните, птиците също ще намалеят, каза Димитров.

Проектът за ул. "Александровска" е готов, но се очаква решението за съдбата на дърветата. Флагман.бг ще продължи да следи темата и да информира на какъв етап е работата на експертите.




В категории: Бургас


38
Коментара по темата
38.
Издишате Митко, издишате
24.02.2020 18:23:17
0
3
Ако дърветата не са в добро здраве, кой ли е виновен?
Жокер: Кой е кмет през последните 10-12 години? Кой трябва да упражнява контрол върху подчинените си? В общината има ли специалисти по тази тема или се разчита само на Бургасцвет?
37.
и ся на кой да вярвам?
24.02.2020 18:18:18
0
1
Пича не го знам какъв експерт е, но Флагман ни убедиха с мнението на студантка от 1-ву курс на лесотехническия че трябва да се режат. Аз сега на кого да вярвам? На инженер с дългогодишен опит или на току що записала вишу студентка? Многу яснУ чИ студен'ката пИчелИ
36.
Ремонт
24.02.2020 15:52:08
0
1
По улица "Александровска" в горната част е необходимо :
1. Да се подменят всички тръби питева вода и канализация .
2. Дасе подменят тръбите за дъждовна вода .
3. Част от съществуващите дървета до 40% , коита са най-големи да се изрежат . Останалите да се запазят и оформят короните .
4. Да се възстановят тротоарите и асфарта ( запазване на съществуващото положетие ).
5. На мястото на отрязаните дървета да се посеят нови .
6. След 10 години , когото новите дървета пораснат и се оформят да се прецени какво ще се прави със старите дървета .

Безсмислено е да се прави със плочки навсякъде : много по-скъпо и сложно .
35.
gsn43
22.02.2020 18:39:49
6
7
Чинарите са дървета подходящи за морската градина но не и за улично озеленяване каквато е и ул .Кирил и Методий.Няколко пътя правим ремонт на водосточните тръби и капаци на покрива но това трае до следващия по силен вятър.Тротоарите са под всякаква критика,листопада на чинарите започва от края на ЮНИ и през ФЕВРУАРИ има още листа по дърветата.Благодаря за такова озеленяване арх. Емил Георгиев.Входирах молба до община Бургас за резидба по нашата улица но уви и през 2020год. "Озеленяване и благоустрояване" едва ли ще подреже дърветата.
34.
Дървобрад
22.02.2020 13:17:10
3
7
Лоши орки,искате да умъртвите моите братя.Но.аз съм тук,както и моите приятели от горната земя.Няма да да допуснем пъкления ви план.Дърветата ще живеят.
33.
ееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееее
22.02.2020 11:22:02
0
7
А някой днес дали си спомня пивница "Сунгурларе",р - т "Варшава",а сладкарница "Пчела"?Всички някога бяха на "Тройката".А кино "Култура"?Закусвалня "Люлин"А "Галенова лаборатория" .Имаше и лимонададжийница.Все там.
32.
Гражданин
22.02.2020 09:46:59
0
9
ланд.арх. Емил Георгиев , най - накрая едно компетентно мнение в коментарите
31.
e9740
22.02.2020 09:21:40
1
6
порeдния ямболски дизайнeр с жeланиe да папка общeствeн рeсурс.
30.
Ангел
22.02.2020 01:14:33
2
30
Спрете се!Окепазихте града!Тройката от любимо място заприлича на фашистки плац,площада пред Храм Св.Св. Кирил и Методий е вледеняващо сив и бетонен,това което беше Бургас с уютното си излъчване на центъра го няма.
29.
vvv
22.02.2020 00:17:38
7
19
Не пипайте дърветата, те са богатство!
28.
00
21.02.2020 22:44:39
2
1
*инфраструктората
27.
00
21.02.2020 22:43:03
19
6
Ако останат няма как да се подмени ВИК авиоконструктората
тези които неискат да ги отсекат знаят това много добре - и точно затова неискат, за да кажат след това колко е лош кмета и има аварии на уж ремонтиран участък

опозицията прозирате
26.
Аз
21.02.2020 22:12:46
4
4
Зад музикалното училище има едно дърво разклонено на две. Стига до осмия етаж на блок 4 . Гледам го и се чудя това редно ли е. Дали архитекта така си е представял нещата.
25.
ланд.арх. Емил Георгиев
21.02.2020 21:41:17
3
24
Виждам, че тук се изказват всякакви мнения. Кои гневни, кои скептични, кои възмутени.
Аз, също както и лесоинженерът от интервюто в горната статия, колегата Димитров, а също и още над 12 други колеги, специалисти в други области (видни архитекти, ландшафтни архитекти и проектантите) групово извършихме оглед и последна преценка на дърветата, попадащи в обхвата на проекта.
На базата на специализирано проучване, с изготвен специален доклад, е доказано, че някои от дърветата са във влошено състояние. Други са в неестетичен вид и не могат да бъдат подобрени дори след подходящите резитби. Като цяло растителността е в добро здраве, към момента. В предвид дълголетието на дърветата от вида чинар (платан), които спокойно надминават няколко века, има още дълголетен жизнен ресурс в тях.
Не може да се отрекат разбира се и другите проблеми свързани с едроразмерните дървета:
повърхностни корени нарушаващи тротоарните настилки;
корени проникващи в основите на околните сгради;
големи скелетни клони преминаващи близо до терасите и над стрехите на сградите;
дърверата като местообитаните на постоянни популации от гълъби и временно преминаващи ята от косери, чавки и д-р. замърсяващи настилките и вдигащи шум;
опасността от падащи съхнещи клони и други.
Разбира се нито пълното отстраняване на тези дървета, нито пълното им запазване е универсално решение.
В крайна сметка, оптималното решение, около което се обединихме е да се запазят 90% от дърветата. Ще се извършат необходимите резитби къде по-радикални, къде по-леки и растенията ще придобият по-култивиран вид. Наред с това, ще се намалят броя на клоните подходящи за кацане от гълъбите, ще се отстранят опасните застрашени от счупване. Корените на всички дървета ще бъдат подрязвани в определен периметър около всяко дърво. Новите настилки имат ниво такова, че ще се задигнат около дърветата и няма да има надигнати тротоари.
Ще се вземат мерки за прогонване на птиците от околнитете сгради.

Бургазлии, имайте малко повече доверие в екипът който се е заел с проекта, както и в специалистите в Община Бургас.
Не всичко е политика и шуробаджанащина!

Благодаря за вниманието!
24.
Бай Ганьо7243c
21.02.2020 21:28:48
10
10
Сянката през лятото е хубава, но наистина под тях е пълно с птича тор. Големи са и рушат настилката. Какво би могло да се направи, не може ли да се изкоренят и презасадят на друго място? А в разсадниците защо не се отглеждат фиданки до възраст 10 - 15 години, които да бъдат презасадени там където е необходимо? Отделно от това, защо не се засаждат устойчиви в градска среда видове, както и такива които растат по-бързо, вечнозелени, такива без плод, мъх лато тополите и въобще декоративни такива?
23.
Ую пешо
21.02.2020 20:57:51
4
17
Ако може ги махнете и застроете кооперации на тяхно място, нищо че мястото е малко за пари всичко става боклуци.
22.
Антонио Конте
21.02.2020 20:48:42
7
10
Експертът каза,че на първо място е безопасността на хората. Всичко останало е празно чесане на езиците.
21.
До "данъкоплатците" от ул. Александровск
21.02.2020 20:34:06
5
30
Уважаеми данъкоплатци, улицата е такава от десетилетия, както и дърветата! Като сте купували и наследявали тези жилища, тук е имало дървета. Те са тук от комунизма, когато а някой е гъкнал, че иска да реже дървета, щот му пречели птиците и клоните, а е пратен да не казвам къде. Аз помня улицата такава поне от 30 години. Качихте се на главите на всички с глупавите си подписки и претенции. Ако някой от Общината ви се върже на глупостите и окепази тази прекрасна улица с корона от дървета, на следващите избори ГЕРБ ще е на нулата. Изсякохте града, Тройката е плац казармен с ВиК авария вместо фонтан! Не може цял град да диша само от Морската градина!
20.
*********
21.02.2020 20:22:22
1
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
19.
*********
21.02.2020 20:21:30
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
18.
Сава Димитров
21.02.2020 20:16:17
2
15
До 8 и всеки друг шибаняк. После ще умреш от мръсотия в без това мръсния Бургас. Пречи ти главата на теб. До оня другия с прозорците. Купи си хубав климатик и ще си решиш проблема. Все дърветата са ти виновни. Шибани бастуни.
17.
Сава Димитров
21.02.2020 20:11:15
5
20
До 13. Научи се да пишеш, че и китаец не може да ти разчете. Много лесно режете дървета. Изрязахте целия Бургас и сега уж засаждате нови дръвчета. Не се наядохте, да ви и дървената мафия. Тия пръчки кога ще се превърнат в дървета а?
16.
*********
21.02.2020 20:07:40
1
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
15.
обитател
21.02.2020 20:06:31
16
11
Обитаващите високите дървета птици създават такава мръсотия, че асфалтът побелява. Всичко това е и по терасите на жилищата, а прахоляка и мръсотията /улицата от години не се измива вечер/ ги дишаме основно живущите там. Шумът от нощуващите птици ни принуждава да спим на затворени прозорци и в най-горещите летни дни. Това е реалността. И за това трябва да се помисли.
14.
Гражданин
21.02.2020 20:01:44
5
24
Тези дървета са страхотни от дете ги помня , за да се получат такива здрави големи дървета ще отнеме 30-40 години и не се знае , оставете ги да пазят сянка , без това не се живее в жегата лятото
13.
specealistat
21.02.2020 19:59:24
8
0
slushaiti dobre shmatki- rejat se prez edno- ino rejesh, ino ostavash, na miastutu na otriazanutu se slaga slednoto darvo - piracanta cocksinea. tva e.
12.
Янка
21.02.2020 19:58:03
32
14
Дърветата са грозни,корените им изкорубиха тротоарите.Колкото и живот да имат тези дървета, един ден ще изсъхнат и ще умрат.Ако дотогава обаче се счупи клон и убие човек кой ще е виновен?Някакви инжинери,псевдоеколози,кмет или някой друг?Та те са на метри над съществуващите сгради.Дори не са красиви.Но трябва да видите как тичат хората и се оглеждат страхливо когато духа вятър.
Абсолютно излишен дебат .
Явно Общината се опитва да избяга от отговорност, като пуска на преден план някакви "загрижени"инжинери и архитекти никому неизвестни.
11.
данъкоплатец от ул. Александровска
21.02.2020 19:57:22
30
13
Димитров! Това не е дивата Странджа, която да запазим, а центъра на областен град. Става въпрос за джунгла, а не за главна улица. Да станат дърветата високи колкото в Аватар ли да чакаме? Тогава ли да ги премахваме? Предстои ремонт и промяна на отсечката и е нормално подмяната на озеленяването да залегне в проекта, а не след години като стане неотложно да се разбие всичко.
10.
Хахаха
21.02.2020 19:36:59
4
18
Бедния град няма опции
Няма никаква нужда от дискусия и подмяна на дървета. Има нужда от високи заплати и високо образование от висока икономика.
9.
Бю
21.02.2020 19:33:53
8
28
Няма НИКАКЪВ смисъл да се реже природата заради някакви келеши маймуни!!!!
По цял свят дезайн е това което се съчетава със природата не това което излиза от маймунската фирма на крадци.
8.
Бургазлия
21.02.2020 19:30:34
38
24
Не съм съгласен с инж. Владимир Димитров от СНЦ „Зелена Странджа”. Категорично подкперям идеята да се отсекът всички тези стари и големи дървета и на тяхно място да се засадят нови и млади дръвчета. Тези големи дървета замърсяват улицата и тротоарите под тях с шума от паднали листа, клони, лайна от гълъби и други. Големите им корени разчупиха тротоарите.
Ако инж. Владимир Димитров от СНЦ „Зелена Странджа” почиства буклуците под дърветата и отпушва уличните шахти, ......не ги режете.
АЗ СЪМ "ЗА", .....ОТРЕЖЕТЕ ВСИЧКИ ТЕЗИ ДЪРВЕТА И ЗАСАДЕТЕ НОВИ.
7.
Бургас не е за евтиняци
21.02.2020 19:28:54
7
23
Всички блокове около чинарите трябва да се отрежат защото нито данъци плащат нито са легално построени там.
6.
до 1 """РЕШЕНИЕТО"""
21.02.2020 19:26:56
10
23
ЩЕ Е В ПОЛЗА НА ЗАИНТЕРЕСОВАНИТЕ ""БИЗНЕСМЕНИ""!!!ФИРМАТА С РЕЗАЧИТЕ //братя роми/И ФИРМАТА ДОСТАВЧИК НА ФИДАНКИ И ""ЕКСТРИ""//ДВА СТРУГОВАНИ КОЛА ЗА МНОГО ПАРИ//// КАКТО СТАНА С ЧЕРНИЦИТЕ ДО МУЗЕЯ СЪВСЕМ ХУБАВИ И БЕЗОПАСНИ ДЪРВЕТА ГИ УНИЩОЖИХА !!!!ТРЯБВА ДА СЕ ИСКА СМЕТКА ОТ ДИРЕКТОРКАТА ПО ОЗЕЛЕНЯВАНЕТО!!
5.
Няма безплатно нищо
21.02.2020 19:26:49
13
14
Каква е идеята зад проекта?
Да се превърне банкерската тежка главна улица във теятър на руските бабки и тъпи комсомолчета и да седят хората вместо да работят да чакат на понощите на германските пенсионери и английски туристи.
Това ли е целта на инфалтилния дезайн който иска да превърне тежкия Бургас във една сапунка във една подигравка която на всеки 5 години ще трябва да подменя плочките във смешни цветове. Пропадане.
4.
Й
21.02.2020 19:18:00
4
11
Във статиите не съществуват цифри гаранции цени само някаква фантастика. Повърня не журнализъм.
3.
Тф
21.02.2020 19:16:49
11
18
Също съм съгласен.
Целия проект е едно говно.
Няма дадено черно на бяло как ще се подържат тея бели и жълти плочки когато има кал дъвки, графити и цапаници.
Ще умрат още на 2ра година. След 5 години цялата тази детска изгъзица ще иска подмянка и ще струва много пари.
Иска се един строг скъп камък в черно и равен асфалт и улицата да не се пипа много. Оставете дърветата по бързо работете.
Направете центъра тежък бизнес център не като дестска градина за ненормални комунистчета от ГЕРБ.
2.
Това
21.02.2020 19:14:47
4
7
На първата снимка не е ли Явор Бахаров
1.
Гошо
21.02.2020 19:10:07
10
38
Инж. Димитров е рядко умен и компетентент специалист. Не случайно не се задържа като директор на парк "Странджа" - беше им изключително неудобен с принципните си позиции за опазване на природата.
Позицията му много професионална и отговорна. Казусът наистина е много сложен, мненията са поляризирани - да се надяваме, че ще се вземе най-правилното решение.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Майка на нападнато момиче в София: Банди ходят в мола за грабежи и изнасилвания Майка на нападнато момиче в София: Банди ходят в мола за грабежи и изнасилвания Има групи, които се бият, носят оръжия – боксове, ножове, каза тя Британски генерал: Готови сме да се бием с Русия още сега Британски генерал: Готови сме да се бием с Русия още сега И все пак британските сухопътни сили имат редица проблеми   Може ли доц. Киселова да оглави парламента и да се сложи край на политическата криза? Може ли доц. Киселова да оглави парламента и да се сложи край на политическата криза? Политолог предлага нов критерий за избор на председател - ситото да е по научни степени Пети опит за избор на парламентарен шеф Пети опит за избор на парламентарен шеф Това ще е рекордният 12 ден на първото заседание на 51-ото Народно събрание Ражда ли се нова антиГЕРБ коалиция? Кирил Петков молил за подкрепа от „Възраждане“ Ражда ли се нова антиГЕРБ коалиция? Кирил Петков молил за подкрепа от „Възраждане“ Ако искат и ПП-ДБ могат да ни подкрепят, след като толкова пъти са искали нашата помощ, каза Костадин Костадинов За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те  Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме
Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху? Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху? Международния наказателен съд в Хага издаде заповед и за ареста на бившият израелски военен министър заради военни престъпления Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция Арестувани са четирима, издирват още двама замесени Страх от „Орешник“ тресе депутати, отмениха заседание след чудовищния удар по завода за ракети в Днипро Страх от „Орешник“ тресе депутати, отмениха заседание след чудовищния удар по завода за ракети в Днипро Народните представители от Върховната Рада били предупредени за възможна руска атака и в правителствения квартал в Киев. Кадиров зове за удари по Запада Лицето на дявола ни гледа от евробанкнотите Лицето на дявола ни гледа от евробанкнотите Сатаната наднича от всички купюри, но при най-масовите €50 е с рога Апокалипсис: Тези столици в Европа са първи цели на Русия при Трета световна война Апокалипсис: Тези столици в Европа са първи цели на Русия при Трета световна война София не е сред тях, но започне ли такъв ужасяващ конфликт, човечеството ще е пред изчезване Владимир Путин с извънредно обръщение Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само По телефона и пред камери: "Маша" Захарова получи заповед от върха на Кремъл По телефона и пред камери: "Маша" Захарова получи заповед от върха на Кремъл В Москва са изнервени Съдът в Хага вече е виц Съдът в Хага вече е виц Днес, за да не изглежда прекалено пристрастен към араби и мюсюлмани в очите на света, МНС включи и Ал-Масри, който бе убит на 13 юли т.г. Румъния купува от САЩ "невидими" изтребители Румъния купува от САЩ "невидими" изтребители Съседите ще закупят 32 бойни самолета F-35 Америка в скръб – еднополова звездна двойка се изсели заради Тръмп Америка в скръб – еднополова звездна двойка се изсели заради Тръмп Елън Дедженеръс  и Порша де Роси са се преместили в Англия
Валентин Тончев Валентин Тончев Няма как Доган да бъде изключен от нещо, в което никога не е членувал Виц на деня Виц на деня - Ти виждал ли си летяща чиния?
- Преди да се оженя не бях виждал...
Виц на деня Виц на деня Добрият футболист, дори от най-неудобното положение - може да вкара гол в собствената си врата! Статус във фейсбук Статус във фейсбук Трябва да намеря начин да взема изпитите...
Мама: Ами седни да учиш!
- Ситуацията е сериозна, не ми е до шеги.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори