БСП скочиха срещу увеличението на данък МПС в Бургас: По-високите такси няма да намалят вредните емисии във въздуха
Обосновката за вдигане на данъка за МПС, които са на повече години и са със завишени екологични норми, не е достатъчна . Ние, като партия, подкрепяме всичко, което води до подобряване на екологичната обстановка в града и държавата. Изцяло подкрепяме политиката на Европейския съюз, за да гарантираме бъдещето на следващите поколения. В същото време, като социална партия, не можем да подкрепим увеличаване на данъците именно за гражданите, които не разполагат с доходи да заменят своите автомобили. А те притежават повече от 65% от автомобилния парк на общината. Екологична политика с неясен ефект срещу социално неприемливо увеличение на данъците. Това посочват социалистите в позиция от името на групата на обшинските съветници в Бургас.
Според тях предлаганите промени в наредбата поставените цели няма да бъдат постигнати, а именно:
1. Няма да постигнем ограничаване на използването на посочените моторни превозни средства и оттам намаляване на вредните емисии във въздуха. Водачите на посочените автомобили няма да ограничат използването им за това, че данъкът на същите ще се увеличи.
2. Вдигането на данъка на посочените автомобили няма да стимулира собствениците на същите да си закупят нови, защото при тях не е въпрос на желание, а на възможности. Едва ли някои от тези собственици не желае да си закупи нов автомобил, но доходите му не го позволяват. Според нас единственият безспорен ефект от това предложение ще е над 500 хил. лв. повече в бюджета на Община Бургас.
"Ако все пак мнозинството в Общинския съвет реши да натовари гражданите с допълнителни данъци за МПС, ние предлагаме получените средства да се изразходят за оптимизиране на трафика на по–натоварените кръстовища, което ще доведе несъмнено до намаляване на вредните емисии във въздуха", пишат още в позицията си общинските съветници.
Те дават пример с кръстовището на бул. „Сан Стефано“ и ул. „Одрин“, на което се чака 120 секунди за зелен сигнал и за което искат намиране на решение повече от една година. За сравнение най- натовареното кръстовище в страната - това в София на „Орлов мост”, на него се чака най-много 56 секунди.