Прилагаме европейски модел, за да разрешим проблема с аквапланинга
Става въпрос за деликатно фрезоване на асфалта на участъците, където се събира вода
В България да се приложи европейска практика за намаляването на катастрофи заради т.нар. “аквапланинг“ – поднасяне на автомобила заради дъждовна вода на пътната настилка.
Това предложи инж.Калин Калчев, който бе модератор на III-ата сесия на ХII-ата Национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие.(ВИЖТЕ ПОВЕЧЕ В НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
Инж.Калин Калчев, който е един от най-добрите български проектанти и преподавател в катедра „Пътища и транспортни съоръжения“ в УАСГ обясни пред наш репортер, че в момента се тества нов метод на фрезоване на асфалта.
На проблемните участъци по високоскоростните пътища, където се събира вода, се правят разрези от 1 мм-1,5 мм, за да може гумата да направи по-добро сцепление с асфалта, уточни той.
„Това е по-икономичният вариант, искаме да го тестваме да видим дали работи. Виждал съм го на места, че е много ефективен метод. Смятам, че ще намали сериозно броят на пътно-транспортните инциденти при аквапланинг, който e една от сериозните причини за катастрофи по българските пътища“, обясни пред Флагман.бг инж.Калин Калчев.
До този момент проблемът се решава с отводняване на участъците и оформяне на наклони, което обаче е доста по-скъпо. Заради това в много страни в ЕС, включително с по-студен климат и дъждове, се прилага методът с тънкото фрезоване.
Инж.Калин Калчев подчерта, че в момента в България се влагат сериозни средства в повишаване на безопасността, но признава, че на места се прекалява с ограничителните табели. Прекалена им наситеност претъпява сетивата на шофьорите и те не могат да възприемат кога реално има нужда от намаляване на скоростта.
„Големият парадокс е, че колкото по-добра става пътната инфраструктура, толкова повече се увеличават ПТП-ата. Излиза, че по-лошите пътища, хората карат по-бавно и произшествията са много по-малко. Заради това сега обсъждаме различни варианти, с които да подобрим пътната безопасност. Шумната маркировка е добър пример в това отношения. На кръстовища, където е имало висока концентрация на ПТП-та при поставянето й, регистрираме рязък спад на катастрофите“, допълни инж.Калчев.
АААААААААААААААА???????????????????ИЗНЕНАДА!!!!!!!!!!!!!!Всеки луд с номера си.Не се претеснявай ТОВА МУ Е РАБОТАТА.