Съветници от ГЕРБ Бургас питат: Ще се раздуе ли администрацията, ако има районни кметове
Парламентаристите питат как ще се структурират евентуалните районни кметства
Общински съветници от най-голямата парламентарна група в Общинския съвет на Бургас – ГЕРБ, зададоха 6 въпроса на администрацията във връзка с инициативата за въвеждане на ново административно-териториално деление на Бургас.
Запитването е внесено днес от Калояна Живкова, Тодор Колев, Димитър Людиев, Веселин Пренеров, Петко Георгиев и Димчо Грудев. Отговорът на администрацията с конкретни данни ще е изключително интересен, той трябва да бъде представен на предстоящата сесия на Общинския съвет през февруари.
1.Какви са изискванията за въвеждането на районното деление в големите градове?
2.Ако се въведе районното деление следва ли всеки район да имат своя администрация и как се структурира тя?
3.Районният кмет разполага ли със самостоятелен бюджет, първостепенен или е второстепенен разпоредител с бюджетни средства.
4.При съществуващата обща численост и структура на администрацията, одобрена с реение на Общинския съвет, по колко служители работят във всеки център на административните услуги(ЦАУ), в какви направления, обслужват ли съставните селища, в какви сгради и работни помещения осъществяват служебните си задължения.
5.Ако се изгради отделна районна администрация за всеки район ще се наложи ли увеличаване на числеността на персонала и как това ще се отрази на бюджета, като средства за работни заплати и оборудване на новите работни места?
6.Ако трябва да се назначат допълнително нови служители, Община Бургас разполага ли с необходимите работни места, като сграден фонд, работни помещения и оборудване?
Чл. 13. (1) Редът за създаване на район е:
1. общинският съвет по предложение на кмета на общината обсъжда проект за деление на града на райони и приема решение;
2. решението по т. 1 се изпраща за обнародване в "Държавен вестник" чрез областния управител, който се произнася по законосъобразността му в 14-дневен срок от датата на получаването му;
3. решението по т. 1 влиза в сила от датата на обнародването му в "Държавен вестник".
(2) Териториалното деление на столичната община и на градовете с население над 300 000 души се извършва със закон.
Трябва да има инициатива не само от кмета но и прието от парламента със закон. Това ще стане след обществено обсъждане и единствено при голяма подкрепа на гражаданите. Всичко друго е търсене на публична изяви, ПР акции и опит за постигане на лични политически амбиции чрез прокарване на обществено значими идеи.