Началото на една ера: Изкуствен интелект "смаза" най-добрите играчи на Starcraft 2 и доказа първенството си (ВИДЕО)
Случаят е много по-различен и много по-важен от компютърната победа на Гари Каспаров (шах) и Ли Седол (Го)
28 Януари 2019, Понеделник, 16:26 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВРезултатът е 10 победи от 11 игри срещу професионалисти, стигнахме ли бъдещето?
Идва ли краят на човешкото доминиране в електронния спорт и колко скоро е възможно изкуственият интелект да замени професионалните геймъри? Този въпрос си задават мнозина от поколението Y, след като преди дни от Гугъл направиха мощна демонстрация на последната си разработка в сферата на компютърното мислене, побеждавайки в 10 от 11 игри най-добрите играчи на Starcraft 2.АлфаСтар е играч на Starcraft 2 – най-популярната стратегическа игра в реално време, която през години не еднократно е получавала неименованието „Шахът на компютърните игри“, „Най-сложната игра в света“ и др. За разлика от другите играчи обаче, АлфаСтар всъщност не е човек – то(й) е серия от паралелни компютърни изчисления, които на базата на зададени първоначални критерии е обучен в продължение на няколко месеца да играе Starcraft 2.
Резултатът е меко казано смайващ. За двата месеца игра компютърът успява да натрупа опит, равняващ се на 240 години! Това са 2 102 400 часа или близо 6 307 200 игри.
До тук нищо ново, биха казали стотици хора, които обаче не са запознати с механиките на въпросната компютърна игра. Тя изисква на първо място мислене, планиране и дългосрочна стратегия. Необоходимо е играчът да знае през цялото време какво прави противника му, а стратегиите се изграждат на базата на натрупаната информация и то динамично. Казано по-опростено – в рамките на секунда се взимат няколко решения и се извършват поне 6 или 7 действия, което прави Starcraft 2 и предшественика му Starcraft: Broodwar буквално най-сложните PC игри правени досега. На трето и определено не последно място – всеки играч трябва да управлява както армия, така и заводи за производството на нова армия. Паралелно. А всяка единица на бойното поле е самостоятелна и подлежи на контрол от него. Именно този контрол в повечето сблъсъци между професионални играчи (които междувпрочем в Корея получават годишни заплати от порядъка на 50 до 100 хил. долара) е решаващият фактор.
Та така. Защо АлфаСтар е по-различен от другите компютри, които в последните години съумяха да победят най-големите гросмайстори на шах и Го? Защото вместо да мисли само с ходове напред, изкуственият интелект тук трябва да борави с огромен набор от други различни фактори – Къде се намират единиците ми на картата? Колко единици има противникът? Моята армия по-голяма ли е или по-малка? Ако е по-малка, мога ли все пак с управлението си върху единиците да победя? И така нататък.
Резултатът от 10 победи след 11 игри е смайващ и показателен. Мнозина професионални играчи очакваха това да се случи в следващите 10, може би 15 години, но не и в ранната 2019 г. Тук става въпрос за компютър, които показва убедително, че е по-добър от най-добрите представители на човешката раса.
„Това, което машината прави е невероятно. Не сме виждали подобна игра и е съвсем възможно скоро подобрени версии на този изкуствен интелект да са лидери в създаването на нови стратегии. Може би дори на най-високо ниво в Южна Корея треньорите ще бъдат заменени от тези устройства“, коментира Даниел “Artosis” Стемкоски – дългогодишен коментатор на играта.
Какво обаче значи всичко това за бъдещето? Значи, че технологиите се развиват много по-бързо от очакваното. Че изкуственият интелект е нещо, което в близкото бъдеще ще става все по-успешно в дори и най-трудните сфери от човешкото познание. А това би довело до преждевременно осъществяване на визията за света на футуриста Рей Курцвайл, който смята, че до 2040 г. ще достигнем до т.нар. „технологична сингулярност“ – момент в модерната еволюция, в който машините стават толкова умни, че изпреварват общия капацитет на разум на всички хора на планетата взети заедно и започват да се развиват на стъпки от по 2. Ако правилото на футуриста се окаже вярно и в действителност коефициентът „умност“ на изкуствения интелект се умножава на всяка година с по 2, то има и проста сметка, която ще ви шокира. Ако приемем, че днес изкуственият интелект е на ниво 1, то колко пъти трябва да умножим по 2, за да достигнем до 1 милион?
Отговорът е в бял текст ТУК → 1х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2х2=1048576 или иначе казано след само 20 години изкуственият интелект ще е повече от 1 млн. пъти по умен от днес
Медицински хеликоптер се разби в болница в Турция (ВИДЕО)
Падна голямата й тайна
Вашата пералня може да суши дрехи! Всяка има тази практична функция, но трябва да знаете този трик
Секссимвол си отряза косата
Цялaтa ĸъщa yxae бoжecтвeнo на коледен кекс
Свали 30 кг
22/12/2024, Неделя 16:40
0
Вашата пералня може да суши дрехи! Всяка има тази практична функция, но трябва да знаете този трик
22/12/2024, Неделя 16:20
0
9-годишно момче и 4 жени са жертвите на атаката на коледен базар в Германия
22/12/2024, Неделя 16:00
0
Секссимвол си отряза косата
22/12/2024, Неделя 15:40
0
Kоледният концерт-спектакъл на Стефан Диомов ще бъде излъчен на празничния 26 декември по БНТ1
22/12/2024, Неделя 15:20
0
Защо днес задължително трябва отидем на пл. Тройката
22/12/2024, Неделя 15:00
2
2025 г. ще започне перфектно за тези 4 зодии
22/12/2024, Неделя 14:40
0
Чудовищна смърт застигна млад мъж на магистрала
22/12/2024, Неделя 14:20
0
Цялaтa ĸъщa yxae бoжecтвeнo на коледен кекс
22/12/2024, Неделя 14:00
0
Медицински хеликоптер се разби в болница в Турция (ВИДЕО)
22/12/2024, Неделя 13:39
0
Падна голямата й тайна
22/12/2024, Неделя 13:20
0
Мистериозна болест вкара министър на Главчев в "Пирогов"
22/12/2024, Неделя 13:00
1