Нов парадокс: Велоалея ли е все пак асфалтът на тротоара по бургаската ул. „Ген. Гурко” (СНИМКИ)
30 Септември 2018, Неделя, 03:00 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВОвехтели от времето знаци Г14 сочат, че това е ексклузивен маршрут за колоездачи, но така ли е в действителност?
Нов парадокс изниква пред очите на бургазлии само месец , след като стана ясно, че велоалеята на крайбрежната улица в Морската градина всъщност не е такава, а е оставена да се „самозатрие” преди повече от 4 години. Става въпрос за другия спорен маршрут за колоездене – този, който свързва Морската градина с центъра на града по ул. „Гурко”.Както Флагман.БГ писа в края на лятото, през 2014 г., в изказване на зам.-кмета по бюджет и финанси Красимир Стойчев, става ясно, че въпросната велоалея е счетена като „грешка” и всъщност не е ексклузивна за колоездачи, а има препоръчителен характер.
Велоалеите в Морската градина и на ул. „Гурко“ остават на доизживяване, за да не къртят асфалта
Велоалеята край морето в Бургас не била велоалея от 4 години, общински съветник търси решение
Парадоксът тук е, че по нея, на всяко кръстовище, все още стоят знаци Г14, дефинирани от Закона за движение по пътищата като „Задължителен път само за велосипедисти”.
Кръстовището с ул. "Оборище". Овехтял знак Г14 сочи, че това е ексклузивна велоалея, но така ли е в действителност?
Бездънна юридическа яма: Кой е с предимство на велоалеите - колоездачите или пешеходците?
Очевидно е, че въпросната велоаеля не е функционална в сегашния си вид. На места тя заема почти 2/3 от тротоара, а в най-тесните участъци на пешеходната зона, място за пешеходци на практика няма, тъй като то е заето от легалния бизнес, който е наел в района търговски обекти.Тя е също толкова конфликтна, колкото тази, която се намира точно до плажа в Морската градина и ежедневно по нея нервите на пешеходци и велосипедисти са изпънати до краен предел.
Заличете велоалеите на Бургас и задайте следващата тема за дебат, идат избори
Въпросът обаче остава – защо, след като велоалеята е „грешка” на администрацията, там продължава да има знаци Г14, които свидетелстват за това, че тя все още е активна.
"Велоалеята" на места заема повече от 2/3 от тротоара
Важна дефиниция: Велоалеите или велосипедните трасета са обособена със съответните знаци и маркировка част от напречния профил на улиците, предназначена за движение на велосипеди, като при това тя се явява задължителна за велосипедистите. Движението, престоят и паркирането на автомобили по велоалеите са забранени. Велоалеите са физически отделени от останалите елементи на уличната мрежа, а придвижването по тях може да е организирано, независимо от автомобилното или пешеходното движение.
Според това определение излиза, че въпросната алея на ул. „Гурко” е някакъв недоизмислен микс между споделена зона за пешеходци и колоездачи, и ексклузивен маршрут за велосипедисти. Вторите обаче, на всяко кръстовище, трябва да се превръщат в пешеходци, за да могат да пресекат зебрите.
Въпреки че по информация преди 4 години велоалеята е несъществуваща, все още има хора, които се съобразяват с очертанията й и не "нарушават" наредбите. Необходимо ли е това обаче?
Допълнително според горната дефиниция, велоалеите трябва да са „физически отделени от останалите елементи на уличната мрежа”. Тази на ул. „Гурко” е върху тротоара и пречи на пешеходците. Пресича няколко улици, сред които ул. „Оборище”, „Цар Симеон I” и „Славянска”, кръстовищата, на които са изключително натоварени ежедневно.
Велоалея ли е в крайна сметка асфалтът по централната бургаска улица? Ако е, то това значи ли, че пешеходец не трябва да стъпва на нея, колоездачите са с предимство и при евентуален инцидент, виновен ще бъде пешеходецът? Ако не е, то тогава поне знаците трябва да бъдат премахнати.
Как се отрази по-високото ДДС на ресторанти и заплати
Нова рокада в БНТ. Денят уж започва с Георги Любенов, а се появи тя
Певица нападна Джокович заради политичската му позиция
Почина известен бизнесмен
Петльовден е! 15 любими имена черпят, спазва се строга забрана за работа и секс
Нова рокада в БНТ. Денят уж започва с Георги Любенов, а се появи тя
02/02/2025, Неделя 10:20
0
Певица нападна Джокович заради политичската му позиция
02/02/2025, Неделя 10:00
0
Британци се „хванаха за гушите“, заради този имот у нас
02/02/2025, Неделя 09:40
0
Колко пари биха получавали майките, ако взимаха заплата за домашните си задължения
02/02/2025, Неделя 09:20
0
Тръмп подписа тежки мита за Канада, Мексико и Китай
02/02/2025, Неделя 09:00
1
България е внесла 15 560 работници за една година
02/02/2025, Неделя 08:42
0
Леден обрат с времето днес, ужасът започва
02/02/2025, Неделя 08:25
0
Петльовден е! 15 любими имена черпят, спазва се строга забрана за работа и секс
02/02/2025, Неделя 08:10
0
Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи
01/02/2025, Събота 22:00
0
Ще има ли мир скоро между Москва и Киев?
01/02/2025, Събота 21:31
5
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение
01/02/2025, Събота 21:00
0
Напусна ни Румяна Карадимчева
01/02/2025, Събота 20:28
0
Махнете ги тези велоалеи!
"Интегриран градски транспорт"е избрана археоложка,понеже в намерени нови карти се твърди,че някъде по маршрутите на велоалеите в Бургас е заровено златото на Вълчан войвода.За такива тънки и специфични неща си трябва археолог.Те затова и новите спирки излязоха скъпи,над 50 бона,заради разкопките за златото.
Не направо нобелова награда !
Не направо космическа награда .
А ти кой си къде си ?