Заличете велоалеите на Бургас и задайте следващата тема за дебат, идат избори
Кметът заяви, че ако бургазлии кажат да се махне крайбрежната алея - нека се махне, важно е да има какво да чоплим още една година
30 Август 2018, Петък, 00:01 ч.
Автор: Стефан МИНЧЕВ*Най-лесното на света е да събереш гласове ПРОТИВ нещо, особено в града на контрапунктовете
Един конкретен случай от сигнал до редакционната поща на Флагман отвори сякаш "Кутията на Пандора" и предизвика полемика, неподозирана от автора на статията ни. Ето и поредното мнение, което заслужава внимание:Най-лесното на света е да събереш гласове ПРОТИВ нещо. Особено в град на контрапунктовете като Бургас. Той е на бургите (кореняците) и гъзлиите (придошлите), на интелектуалците и адидасите, на тежките носталгици по комунизма и радикалните демократи.
Понеже идат избори, в момента на тезгяха се вадят всички теми, които могат да сблъскат мнения и чрез подкрепата на една или друга позиция кандидатите за догодина да извлекат някакви дивиденти. Това е съвсем в реда на нещата. Обаче…
Сега на дневен ред е претоплянето на темата с крайбрежната велоалея. Започвам с това, че и както е начертана в момента, за мен тя е препоръчителна, а не задължителна, защото е в паркова среда, по-уязвимият участник в движението е пешеходецът и колоездачът е длъжен да се съобразява с него. Минавам по този маршрут често – и ходом, и на колело. Досега не съм виждал сериозни инциденти или конфликти. Когато има взаимно уважение и хората се пазят един друг, всичко е окей.
Бездънна юридическа яма: Кой е с предимство на велоалеите - колоездачите или пешеходците?
Някой в поредицата от коментари каза, че едно време без жълтите очертания там са си съжителствали по-мирно от сега пешеходци и колоездачи, да се махне маркировката и да си бъде като преди. Да, ама преди велосипедистите не бяха толкова, колкото са днес. С всичките й кусури, Бургас има свързана велоалейна мрежа с десетки километри дължина. Именно поради тази причина процентът на придвижващите се с колело на глава от населението тук е най-голям в сравнение с останалите областни градове у нас. На това мога да се обзаложа. Което означава по-малко автомобили в движение. А това е добре, нали?
Велосипедистите няма да се откажат да минават по крайбрежната алея, защото тя е част от един дълъг, прав и разкошен маршрут с дължина десетина километра, свързващ квартал „Сарафово“ и Морска гара. Според мен там трябва да има някаква маркировка, дори да се премести встрани от сегашната, защото е начертана доста централно, дори да се наложат някакви ограничаващи скоростта мерки. За мен там организация на движението трябва да има, защото иначе ще е по-опасно. Велоалеята трябва да остане под някаква форма и да е споделена.
Велоалеята край морето в Бургас не била велоалея от 4 години, общински съветник търси решение
Иначе кметът заяви, че ако бургазлии кажат да се махне, ще се махне. На мен не ми се иска, признавам си. Аз си казах личното мнение, сега оставям темата отново на местните политици да си я чоплят.
*Стефан Минчев е ръководител на отдел "Връзки с обществеността" към дирекция "Култура и връзки с обществеността" в Община Бургас. Роден е през 1977 г. в Бургас, завършил е българска филология и история в Пловдивския университет. Учител, писател, журналист, пиар. Позицията е от фейсбук, заглавието и подзаглавието са на редакцията
В категории:
Бургас
Колеги на самоубилия се полицай разкриха последните му думи, имал 6 предсмъртни писма
Дъщеря й възражда най-големите й хитове
Шейсет и три години без да се къпе
Ще се шокирате какво се твърди за него
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично
21/11/2024, Четвъртък 22:00
2
5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса
21/11/2024, Четвъртък 21:40
0
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак?
21/11/2024, Четвъртък 21:20
0
Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е
21/11/2024, Четвъртък 21:00
1
Владимир Путин с извънредно обръщение
21/11/2024, Четвъртък 20:45
10
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа
21/11/2024, Четвъртък 20:40
0
Ще се шокирате какво се твърди за него
21/11/2024, Четвъртък 20:36
3
След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова
21/11/2024, Четвъртък 20:20
1
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета
21/11/2024, Четвъртък 20:00
4
"Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но...
21/11/2024, Четвъртък 19:48
1
Дъщеря й възражда най-големите й хитове
21/11/2024, Четвъртък 19:40
1
Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали
21/11/2024, Четвъртък 19:20
7
Социализма ви убива!!!!!!
Социализма ви убива!!!!!!
Държавата подържа мързела не работните хора.
Има повече пейки отколкото работни места.
Майките получават абсурдни 2 платени години за да св лигавят. След 4 седмици детето е готово няма какво да го лигавите. Майките тряба да годят
В развитите страни никога няма да видиш толкова безделни депресирани хора.
Майките в Щатите получават 4 седмици не 2 години!!!!!
Социализма ви убива!!!!!!
Майките ги мързи да гледат и затова града е гето!!!!
Никой не работи.
Какво е това 2 години платено майчинство??
Това е глупав социализъм и подържане на мързели!!! Кой ги плаща тези глупости?????
Защо в града има батки? Защото трябва да се вдигнат данъците на апартаментите за да намалим бедните и простите хора.
Ако не бяха Европейците Бургас нямаше да има НИЩО!!!
Всякакви селяни и пришълци се гъчат в а Бургас когато е беден.
Града трябва да стане богат резорт и бедняците вън със данъци и глоби. Нямаме полза от пейки и бедняци.
Позволи ми да кажа че Холандия знае много повече от селяците на Бургас кое е правилното и кое е лошото. Няма дебели холандци а всеки втори българин е дебела свиня още на 35 години.
Реално, крайбрежданата алея трябва да се даде на хорава в Бургас със семейства да могат да ходят спокойно, трябва да се направи реална вело полиция, която да ходи и да следи тези с колелетата къде точно и как карат. Също да се забрани карането на колело по центъра и други важни места в града, понеже на практика хем има вело алеи, хем си карат тез колелата, където им кефне. Това е пълен абсурд! Впрочем всички колоездачи (поне 90%) си мислят, че вело алеята значи "ние сме господари тук, никои няма право да върви по тази алея". Така че моля махнете ги тез лентички и нека нормалните хора в Бургас да могат да се движат свободно!
Затова е тази хаус и боклуци навсякъде.
Пред офиса на Флагман тунела е счупен а плочките са мазни от дюнери.
Няма такова нещо по света което е хубаво и иска подръжка а не се плаща.
Цялата морска градина тряба да се заобгради и да св сложи ход по $2 лева и месечен и годишен абонамент. Няма безплатно нещо.
Когато тези хора почнат да си плащат тогава ще пазят и ще внимават. И така ще имаме приходи да държим парка на световно ниво с ясно оцветени маркери за велосипеди.
Също лугата трябва да има вход 3 лева иначе всякакви боклуци почват да се носят от селата и почват са мърсят!!!!
Тази обиколка за велосипедисти трябва да се маркира по дебели и полицаи да глобяват хора които тъпчат върху нея и причиняват катастрофи.
Само така ще научим Бургазлии на ред.
Един див и необразован народ няма да св научи на ред освен ако не бъде глобяван когато прави напук и не мисли.
Защо в града има батки? Защото трябва да се вдигнат данъците на апартаментите за да намалим бедните и простите хора.
Трябва да се забранят грозни сгради.
Всякакви селяни и пришълци се гъчат в а Бургас когато е беден.
Града трябва да стане богат резорт и бедняците вън със данъци и глоби. Нямаме полза от пейки и бедняци.
Кмета да мисли повече как да вкара хората да работят а не как да седят на пейки в морската градина.
Защо тези хора не си плащат да си подържат сградите да си имат градини и пейки?
Кой ги плаща тези пари? Европейците.
Ако не бяха Европейците Бургас нямаше да има НИЩО!!!
А Европейците искат алеи за колела и искат хората да не са лентяи.
Недей! Просто не се разхождай по велоалеите!
И къде да бъде велоалеята?
1. В морето?
2. Въжена линия, нещо като трамвай?
3. Под земята?