×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Земетресение с магнитуд 4 е регистрирано рано тази сутрин в близост до турския егейски град Измир
  • Администрацията на Тръмп замрази финансирането за „Харвард“
  • Сръбският парламент гласува състава на новото правителство
  • Правителството подписва договор за търсене на нефт и природен газ в „Блок 1-26 Хан Тервел“
  • Пълна забрана за риболов в Черно море, Дунав и водните обекти в страната
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

В дигиталната ера: Е-търговията промени навиците ни за пазаруване


25 Февруари 2018, Неделя, 21:07 ч.
Източник: investor.bg

Клиентите купуват повече, но са и все по-претенциозни


Глобалните онлайн продажби през 2017 г. са нараснали с над 20% на годишна основа, подкрепени от значителния растеж в Европа и Азия, съобщава консултантската компания Knight Frank в доклада си „Електронната търговия – само на един клик разстояние“.

Нарастването на електронната търговия на европейския пазар е подкрепено от икономическия растеж, повсеместния достъп до интернет и силната трансгранична търговия между европейските страни. Според експертите от Knight Frank обаче Азия, и по-специално Китай, ще задават тенденциите в електронната търговия в идните години. 19% от китайските потребители вече купуват онлайн всеки ден, а 65% правят това през мобилния си телефон, сочат данните на консултантската компания.

В ЕС средно 57% от потребителите на възраст между 16 и 74 години са пазарували онлайн миналата година, като 45% от британците и 40% от германците са купували в интернет поне веднъж седмично.

Електронната търговия и потребителите в дигиталната ера

Количеството и разнообразието от продукти, които могат да бъдат открити в интернет, наред с все по-краткото време за доставка променят начина, по който пазаруваме. Сайтовете, които предлагат всичко, по всяко време и навсякъде, променят навиците на потребителите, като увеличават вероятността клиентите да купуват повече, но също така повишават очакванията им. Тенденциите вече се оформят не само от марките, но и от нуждите на потребителите. В свят, в който клиентите стават все по-претенциозни, е важно за компаниите да разработват методи за дълготрайни отношения, съветват експертите от Knight Frank.

Възможностите, които дигиталният свят предлага на хиперсвързаните потребители, растат главоломно. На този фон марките са принудени не само да се конкурират помежду си, а също така и с други дейности. За тях става все по-трудно да привлекат вниманието на съвременния потребител, тъй като той получава твърде много послания по различни канали и има достъп до неограничен брой възможности, отбелязва Knight Frank.

Клиентите все повече извличат информация не само, докато сърфират в сайтовете на търговците на дребно, но и по време на посещенията им във физически магазини чрез интерактивни дейности, приложения и сензори, които следят движенията им. Това е още един знак, че пропастта между онлайн и офлайн светът се стеснява, счита Knight Frank.

Предизвикателството, пред което сега са изправени продавачите на дребно, е да разберат какви данни да събират и да имат вътрешната гъвкавост да направят необходимите промени на всички нива, за да превърнат тези знания в положителни резултати за бизнеса им.

Второ поколение флагмански магазини

Физическите магазини остават ключов елемент в процеса на пазаруване. Клиентите продължават да пазаруват в такива магазини, тъй като те им предлагат възможността да видят и докоснат продуктите, да ги купят незабавно в сигурна среда, както и възможността да получат допълнителна информация и да се радват на пълноценно преживяване по време на пазаруването.

Компаниите използват физическите магазини, за да се доближат до клиентите и да спечелят доверието им чрез комплексни преживявания. Например, книжарниците се адаптираха и се превърнаха в разнообразни културни пространства, като организират събития с автори и редактори, клубове по четене, куклени представления или канят клиентите да пийнат вино, докато четат, пише Knight Frank.
Търговците на дребно продължават да инвестират във физически магазини като един от основните им канали за продажби. Водещите марки залагат по-конкретно на второ поколение флагмански магазини, където централно място заемат комплексните преживявания. Те се превръщат в идеално пространство за комбиниране на онлайн бизнеса с традиционната търговия на дребно.

Тези нови флагмански магазини не са само пространство за продажба на продукти, а предоставят ексклузивна среда, в която големите марки могат да бъдат иновативни, да представят най-творческия си дизайн и технологични концепции и да продължат да се преобразяват, за да осигурят на клиентите си наистина уникални преживявания.
Предпочитания към физически магазини по сектори

Начинът, по който клиентите използват онлайн и офлайн каналите, когато пазаруват, зависи до голяма степен от вида продукт и неговите характеристики. Като цяло повече хора предпочитат да влизат в интернет, за да потърсят информация, отколкото действително да направят покупка. Клиентите сърфират и сравняват в интернет, след това пробват, откриват и експериментират офлайн.

По отношение на електрониката и дигиталното съдържание, хората все повече пазаруват онлайн. Книги, музика, филми и видеоигри са сред първите продукти, при които електронната търговия взе превес над физическите магазини в Испания. Не е съвпадение, че това бяха първите продукти, които Amazon използва за създаване на бизнес модела си, отбелязва Knight Frank.

Физическият магазин остава основен канал за някои сектори, в които клиентите могат да видят продуктите и да направят избора си в магазина, особено що се отнася до бижута и часовници, здравни и козметични продукти, играчки и инструменти.

По отношение на храната повечето хора предпочитат да пазаруват във физически магазин. Тези тенденции обикновено са сходни сред клиентите във всички основни страни в Европа. Размерът на електроуредите, спортната екипировка и мебелите ги превръща в основни кандидати за по-нататъшно развитие на потенциала на електронната търговия.

Въпреки че физическите магазини продължават да заемат основно място в повечето сектори, клиентите предпочитат да търсят информация в интернет за продуктите, които ще купуват. Нарастващата употреба на мобилни телефони и други преносими устройства дори в рамките на физическите магазини за сравняване на цени, откриване на информация за продуктите, заплащане, получаване на новини и промоции и общо взаимодействие с марката означава, че клиентите все повече използват и двата канала за откриване на информация и извършване на покупки, което отново размива границите между онлайн и офлайн света.

Интегриране на електронната търговия в търговските центрове

Електронната търговия играе жизненоважна роля в предлагането на нови възможности за търговските центрове, като им придава нов имидж. Потребителите търсят висококачествено преживяване, а търговските центрове се променят, за да предложат това на посетителите си. Целта е новите търговски центрове да се превърнат в пространство за забавление, където хората искат да пазаруват. Новите молове стават отворени пространства за смесена употреба, при които търговците на дребно могат да използват магазините си, за да рекламират онлайн канала си и да споделят пространството си със спортни зали, кина и театри, тематични паркове и открити пространства.

В категории: Бизнес , Животът


4
Коментара
4
Коментара по темата
4.
до ВСС,ИВСС,ДАНС,Гл.Прокурор!
26.02.2018 11:46:54
0
1
Молим Ви да се сезирате

Трябва ли с една бедна българка да се постъпва по този начин .
По същество:
С ФАЛШИВА НЕЙНА ЛИЧНА КАРТА ДА СЕ ИЗПОВЯДВАТ СЪМНИТЕЛНИ СДЕЛКИ ,НО ПРИ НОТАРИУС БИСЕР ДЕМИРЕВ 324 АЙТОС
И ДА СТАВАТ ТОЛКОВА ЯВНИ ИМОТНИТЕ ИЗМАМИ ....
И ДА СЕ ПРИКРИВАТ ОТ ПРОКУРОРИТЕ;
МИЛЕНА СТОЙЧЕВА
ЕЛГИНА ЧАЛЪМОВА
ЕМИЛ ХРИСТОВ от АП-БУРГАС
3.
СПЕЦИАЛИСТЪТ
26.02.2018 09:48:14
0
2
В тази дигитална ера....при нотариус Бисер ДЕМИРЕВ 324 може да си платите и да не получите "НЕЩОТО" за което сте си платили до последната стотинка .....

ЗАЩОТО АЙТОС Е НАЙ-ДОБРИЯТ ГРАД НО ЗА ИМОТНИ ИЗМАМИ ,но при нотариус Бисер ДЕМИРЕВ 324 Айтос
2.
СПЕЦИАЛИСТЪТ
26.02.2018 09:39:32
0
2
В тази дигитална ера....АЙТОС СТАНА НАЙ-ДОБРИЯТ ГРАД ЗА ИМОТНИ ИЗМАМИ....СИРЕЧ.....НЕ ПЛАЩАШ.....А ПОЛУЧАВАШ НЕЗАКОННО ЧУЖДО НАСЛЕДСТВО ЗА СТОТИЦИ ХИЛЯДИ ,но при нотариус Бисер ДЕМИРЕВ 324 айтос
Но и съдия Мария ДАМАДЖАНКОВА ТРЯБВА ДА Е ВАШ ЧОВЕК?
1.
zv
26.02.2018 09:15:47
0
0
BigBradar
Вижте, аз първо да кажа, че аз не мога да бъда потърпевш, защото аз там където съм бил съм разказвал много по-страшни неща, които съм бил достатъчно ироничен към себе си. Момента, в който се [отприщи] донякъде моята, така, моето нетърпение към този човек беше в момента, в който нападна хора, които наистина нямат отношение към тези, които мрази. Особено една моя позната, която е изключително почтен човек, майка на три деца, човек, който си вади по възможно най-труден начин хляба и той я напада за неща, които нямат нищо общо с омразата му към Приморско и към останалите хора в този форум. Така че това беше причината, поради която вече наистина се опитах да дам гласност на, нали на... кой е този всъщност човек. Проследих много внимателно във времето всичките му жалби, които започват от 2001 г. и ако човек по-внимателно ги разгледа ще види, че стилът му общо взето е един и същ.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Днес с тениска, утре с кожух: Вижте какво динамично време ни очаква този месец Днес с тениска, утре с кожух: Вижте какво динамично време ни очаква този месец Синоптиците предупреждават за рязка промяна във времето и подчертават колко нетипично динамична е пролетта тази година Шокираща новина за цената на жилищата Шокираща новина за цената на жилищата В София са поскъпнали с 200% за 10 години Битката за гетото: Как ППДБ брани незаконни катуни в името на гласове за изборите* Битката за гетото: Как ППДБ брани незаконни катуни в името на гласове за изборите* След над 20 години бездействие, гето край река Суходолска най-сетне бе премахнато Арести в Бургас при акция на ГДБОП, заловиха мъже с над килограм кокаин Арести в Бургас при акция на ГДБОП, заловиха мъже с над килограм кокаин Специализираната операция се проведе едновременно в Бургас и София – претърсени са автомобили и адреси, образувано е досъдебно производство Българин е загиналият при инцидента с паднал микробус в р.Дунав Българин е загиналият при инцидента с паднал микробус в р.Дунав На място бе намерен паспорт на сънародника ни Отказахме се да продаваме на Украйна реакторите на АЕЦ Белене Отказахме се да продаваме на Украйна реакторите на АЕЦ Белене Важното решение оповести вицепремиерът и лидер на БСП Атанас Зафиров след среща на коалиционните партньори Синът на Тръмп идва в София по покана на Nexo – финансирала идеологическите врагове на баща му Синът на Тръмп идва в София по покана на Nexo – финансирала идеологическите врагове на баща му На 27 април Доналд Тръмп-младши ще говори за бъдещето на финансите в хотел „Балкан Палас Дете избяга от детска градина Дете избяга от детска градина Ченгета се юрнали да търсят изчезналото хлапе Ще се изследвате по Здравна каса? Спестете от допълнителни анализи в „ЛИНА“ Ще се изследвате по Здравна каса? Спестете от допълнителни анализи в „ЛИНА“ Кампанията важи във всички самостоятелни лаборатории и манипулационни на „ЛИНА” Включете се в инициативата на Община Бургас по засаждане на дръвчета на 16 април в парк "Славейков" Включете се в инициативата на Община Бургас по засаждане на дръвчета на 16 април в парк "Славейков" Това е един от най-лесните начини да подпомогнем регенеративните природни процеси, а и да си върнем баланса в сърцата на кварталните ни пространства
Мигрант накълца лицето на полицай в Катания Мигрант накълца лицето на полицай в Катания Нападателят е неутрализирън с тейзър Тръмп поряза Харвард с $2,2 милиарда - защо това може да излекува Америка Тръмп поряза Харвард с $2,2 милиарда - защо това може да излекува Америка Големите университети в САЩ отдавна се превърнаха в гнезда за идеологически терор Появи се инкогнито на интересно място Появи се инкогнито на интересно място 43-годишната принцесата на Уелс, която е съвместен председател на скаутите, се срещна с главния скаут Дуейн Фийлдс близо до брега на езерото Уиндърмиър Важен ден очаква всички зодии Важен ден очаква всички зодии Това е хороскопът за днес от астролога Петя Георгиева Той разчита само на българчета и отборът му играе хубав футбол Той разчита само на българчета и отборът му играе хубав футбол Дано повече отбори правят като нас, каза Венци Стефанов Те нямаше да са супер звезди, ако не беше случайността Те нямаше да са супер звезди, ако не беше случайността Какви са истинските професии на турските актьори Напусна ни известен журналист Напусна ни известен журналист Той бе активен участник във всички културни обществено-политически и спортни събития на професионално и обществено ниво Тази супер звезда почина едва на 17 години Тази супер звезда почина едва на 17 години Уби я рядко заболяване  Почина Ализа Маген - жената с най-висок пост в историята на "Мосад" Почина Ализа Маген - жената с най-висок пост в историята на "Мосад" Тя си отиде на 88 години Феноменалните Иван Димов и Ангел Русев станаха европейски шампиони Феноменалните Иван Димов и Ангел Русев станаха европейски шампиони Единият спечели по категоричен начин титлата в категория до 61 килограма при мъжете, а другия в изтласкването бе без никаква конкуренция
Жечо СТАНКОВ, министър на енергетиката Жечо СТАНКОВ, министър на енергетиката БОТАШ води „Булгаргаз“ към фалит. ПП и кабинета на Гълъб Донев ни вкараха в капан Виц на деня Виц на деня - Скъпа, какви са тези подаръци в коридора?
- Не ги пипай! Те са за нашата готвачка, за чистачката и детегледачката!
- Ама ние нямаме такива!
- Как да нямаме? А аз?
Виц на деня Виц на деня Мъж и жена на вечеря. Тя му вика:
- Я кажи нещо, дето ще ме направи щастлива и тъжна едновременно!
- Ми... още си готина за възрастта си!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Април е като жената - никога не знаеш какво да очакваш!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори