×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • В четвъртък ще бъде спряно движението по Дунав мост при Русе
  • Откриха изчезнал човек в Рила планина след мащабна акция с дронове и шейни
  • Бюджетът за 2025 година е обнародван в „Държавен вестник“
  • Александър Лукашенко встъпва в длъжност за седми мандат като президент на Беларус
  • Пореден ден на протести в Турция заради ареста на Имамоглу
  • Празнуваме Благовещение - ето кой има имен ден
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

В дигиталната ера: Е-търговията промени навиците ни за пазаруване


25 Февруари 2018, Неделя, 21:07 ч.
Източник: investor.bg

Клиентите купуват повече, но са и все по-претенциозни


Глобалните онлайн продажби през 2017 г. са нараснали с над 20% на годишна основа, подкрепени от значителния растеж в Европа и Азия, съобщава консултантската компания Knight Frank в доклада си „Електронната търговия – само на един клик разстояние“.

Нарастването на електронната търговия на европейския пазар е подкрепено от икономическия растеж, повсеместния достъп до интернет и силната трансгранична търговия между европейските страни. Според експертите от Knight Frank обаче Азия, и по-специално Китай, ще задават тенденциите в електронната търговия в идните години. 19% от китайските потребители вече купуват онлайн всеки ден, а 65% правят това през мобилния си телефон, сочат данните на консултантската компания.

В ЕС средно 57% от потребителите на възраст между 16 и 74 години са пазарували онлайн миналата година, като 45% от британците и 40% от германците са купували в интернет поне веднъж седмично.

Електронната търговия и потребителите в дигиталната ера

Количеството и разнообразието от продукти, които могат да бъдат открити в интернет, наред с все по-краткото време за доставка променят начина, по който пазаруваме. Сайтовете, които предлагат всичко, по всяко време и навсякъде, променят навиците на потребителите, като увеличават вероятността клиентите да купуват повече, но също така повишават очакванията им. Тенденциите вече се оформят не само от марките, но и от нуждите на потребителите. В свят, в който клиентите стават все по-претенциозни, е важно за компаниите да разработват методи за дълготрайни отношения, съветват експертите от Knight Frank.

Възможностите, които дигиталният свят предлага на хиперсвързаните потребители, растат главоломно. На този фон марките са принудени не само да се конкурират помежду си, а също така и с други дейности. За тях става все по-трудно да привлекат вниманието на съвременния потребител, тъй като той получава твърде много послания по различни канали и има достъп до неограничен брой възможности, отбелязва Knight Frank.

Клиентите все повече извличат информация не само, докато сърфират в сайтовете на търговците на дребно, но и по време на посещенията им във физически магазини чрез интерактивни дейности, приложения и сензори, които следят движенията им. Това е още един знак, че пропастта между онлайн и офлайн светът се стеснява, счита Knight Frank.

Предизвикателството, пред което сега са изправени продавачите на дребно, е да разберат какви данни да събират и да имат вътрешната гъвкавост да направят необходимите промени на всички нива, за да превърнат тези знания в положителни резултати за бизнеса им.

Второ поколение флагмански магазини

Физическите магазини остават ключов елемент в процеса на пазаруване. Клиентите продължават да пазаруват в такива магазини, тъй като те им предлагат възможността да видят и докоснат продуктите, да ги купят незабавно в сигурна среда, както и възможността да получат допълнителна информация и да се радват на пълноценно преживяване по време на пазаруването.

Компаниите използват физическите магазини, за да се доближат до клиентите и да спечелят доверието им чрез комплексни преживявания. Например, книжарниците се адаптираха и се превърнаха в разнообразни културни пространства, като организират събития с автори и редактори, клубове по четене, куклени представления или канят клиентите да пийнат вино, докато четат, пише Knight Frank.
Търговците на дребно продължават да инвестират във физически магазини като един от основните им канали за продажби. Водещите марки залагат по-конкретно на второ поколение флагмански магазини, където централно място заемат комплексните преживявания. Те се превръщат в идеално пространство за комбиниране на онлайн бизнеса с традиционната търговия на дребно.

Тези нови флагмански магазини не са само пространство за продажба на продукти, а предоставят ексклузивна среда, в която големите марки могат да бъдат иновативни, да представят най-творческия си дизайн и технологични концепции и да продължат да се преобразяват, за да осигурят на клиентите си наистина уникални преживявания.
Предпочитания към физически магазини по сектори

Начинът, по който клиентите използват онлайн и офлайн каналите, когато пазаруват, зависи до голяма степен от вида продукт и неговите характеристики. Като цяло повече хора предпочитат да влизат в интернет, за да потърсят информация, отколкото действително да направят покупка. Клиентите сърфират и сравняват в интернет, след това пробват, откриват и експериментират офлайн.

По отношение на електрониката и дигиталното съдържание, хората все повече пазаруват онлайн. Книги, музика, филми и видеоигри са сред първите продукти, при които електронната търговия взе превес над физическите магазини в Испания. Не е съвпадение, че това бяха първите продукти, които Amazon използва за създаване на бизнес модела си, отбелязва Knight Frank.

Физическият магазин остава основен канал за някои сектори, в които клиентите могат да видят продуктите и да направят избора си в магазина, особено що се отнася до бижута и часовници, здравни и козметични продукти, играчки и инструменти.

По отношение на храната повечето хора предпочитат да пазаруват във физически магазин. Тези тенденции обикновено са сходни сред клиентите във всички основни страни в Европа. Размерът на електроуредите, спортната екипировка и мебелите ги превръща в основни кандидати за по-нататъшно развитие на потенциала на електронната търговия.

Въпреки че физическите магазини продължават да заемат основно място в повечето сектори, клиентите предпочитат да търсят информация в интернет за продуктите, които ще купуват. Нарастващата употреба на мобилни телефони и други преносими устройства дори в рамките на физическите магазини за сравняване на цени, откриване на информация за продуктите, заплащане, получаване на новини и промоции и общо взаимодействие с марката означава, че клиентите все повече използват и двата канала за откриване на информация и извършване на покупки, което отново размива границите между онлайн и офлайн света.

Интегриране на електронната търговия в търговските центрове

Електронната търговия играе жизненоважна роля в предлагането на нови възможности за търговските центрове, като им придава нов имидж. Потребителите търсят висококачествено преживяване, а търговските центрове се променят, за да предложат това на посетителите си. Целта е новите търговски центрове да се превърнат в пространство за забавление, където хората искат да пазаруват. Новите молове стават отворени пространства за смесена употреба, при които търговците на дребно могат да използват магазините си, за да рекламират онлайн канала си и да споделят пространството си със спортни зали, кина и театри, тематични паркове и открити пространства.

В категории: Бизнес , Животът


4
Коментара
Флагман.БГ Обезобразиха я, лицето й е разкривено Обезобразиха я, лицето й е разкривено 25/03/2025, Вторник 17:10 0
Тези зодии са най-опасни
Тези зодии са най-опасни 25/03/2025, Вторник 17:00 0
Флагман.БГ Пак я забъркаха в подла измама Пак я забъркаха в подла измама 25/03/2025, Вторник 16:20 0
Това са най-самотните зодии
Това са най-самотните зодии 25/03/2025, Вторник 15:40 0
4
Коментара по темата
4.
до ВСС,ИВСС,ДАНС,Гл.Прокурор!
26.02.2018 11:46:54
0
1
Молим Ви да се сезирате

Трябва ли с една бедна българка да се постъпва по този начин .
По същество:
С ФАЛШИВА НЕЙНА ЛИЧНА КАРТА ДА СЕ ИЗПОВЯДВАТ СЪМНИТЕЛНИ СДЕЛКИ ,НО ПРИ НОТАРИУС БИСЕР ДЕМИРЕВ 324 АЙТОС
И ДА СТАВАТ ТОЛКОВА ЯВНИ ИМОТНИТЕ ИЗМАМИ ....
И ДА СЕ ПРИКРИВАТ ОТ ПРОКУРОРИТЕ;
МИЛЕНА СТОЙЧЕВА
ЕЛГИНА ЧАЛЪМОВА
ЕМИЛ ХРИСТОВ от АП-БУРГАС
3.
СПЕЦИАЛИСТЪТ
26.02.2018 09:48:14
0
2
В тази дигитална ера....при нотариус Бисер ДЕМИРЕВ 324 може да си платите и да не получите "НЕЩОТО" за което сте си платили до последната стотинка .....

ЗАЩОТО АЙТОС Е НАЙ-ДОБРИЯТ ГРАД НО ЗА ИМОТНИ ИЗМАМИ ,но при нотариус Бисер ДЕМИРЕВ 324 Айтос
2.
СПЕЦИАЛИСТЪТ
26.02.2018 09:39:32
0
2
В тази дигитална ера....АЙТОС СТАНА НАЙ-ДОБРИЯТ ГРАД ЗА ИМОТНИ ИЗМАМИ....СИРЕЧ.....НЕ ПЛАЩАШ.....А ПОЛУЧАВАШ НЕЗАКОННО ЧУЖДО НАСЛЕДСТВО ЗА СТОТИЦИ ХИЛЯДИ ,но при нотариус Бисер ДЕМИРЕВ 324 айтос
Но и съдия Мария ДАМАДЖАНКОВА ТРЯБВА ДА Е ВАШ ЧОВЕК?
1.
zv
26.02.2018 09:15:47
0
0
BigBradar
Вижте, аз първо да кажа, че аз не мога да бъда потърпевш, защото аз там където съм бил съм разказвал много по-страшни неща, които съм бил достатъчно ироничен към себе си. Момента, в който се [отприщи] донякъде моята, така, моето нетърпение към този човек беше в момента, в който нападна хора, които наистина нямат отношение към тези, които мрази. Особено една моя позната, която е изключително почтен човек, майка на три деца, човек, който си вади по възможно най-труден начин хляба и той я напада за неща, които нямат нищо общо с омразата му към Приморско и към останалите хора в този форум. Така че това беше причината, поради която вече наистина се опитах да дам гласност на, нали на... кой е този всъщност човек. Проследих много внимателно във времето всичките му жалби, които започват от 2001 г. и ако човек по-внимателно ги разгледа ще види, че стилът му общо взето е един и същ.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Бургас с рекорден ръст на студентите през 2025 г. Бургас с рекорден ръст на студентите през 2025 г. Пътят за утвърждаването ни като университетски град е дълъг, с много невидима работа, но усилията си заслужават, каза кметът Димитър Николов Пак я забъркаха в подла измама Пак я забъркаха в подла измама Нямам нищо общо с хaзартни игри и пeчалби, обяви актрисата Димитър Николов в дебат за радона: Няма да позволя да ме рекетират. Точка! Димитър Николов в дебат за радона: Няма да позволя да ме рекетират. Точка! Апаратчета няма да купувам, решенията идват от Министерството, категоричен е Николов Еврозоната е възможност за растеж и стабилност на българския туризъм Еврозоната е възможност за растеж и стабилност на българския туризъм Въвеждането на еврото ще улесни пътуването на туристите от Еврозоната, които през 2024 г. представляват близо 30% от всички чуждестранни туристи, посетили страната ни Първо място за учениците от Свети Влас на общинския кръг на националната викторина по безопасност на движението Първо място за учениците от Свети Влас на общинския кръг на националната викторина по безопасност на движението Отборите премериха сили в трите етапа на състезанието Европа се готви за война, а не за мир - видно е от тези 7 действия Европа се готви за война, а не за мир - видно е от тези 7 действия Ситуацията, в която светът се намира, не е никак розова Инвестициите в Бургас не са случайни, те са планирани Инвестициите в Бургас не са случайни, те са планирани Равнец е неоползотворен ресурс с огромен потенциал – Бургас няма време за губене, категоричен е съветникът от ГЕРБ "Мама Знае" празнува 8 години подкрепа за бъдещи и настоящи родители! "Мама Знае" празнува 8 години подкрепа за бъдещи и настоящи родители! През годините през безплатните семинари и онлайн обучения на „Мама Знае“ са минали над 50 000 родители от цялата страна Америка е на колене – жълтопаветната съпротива я удари с пълна сила! Америка е на колене – жълтопаветната съпротива я удари с пълна сила! За една нощ САЩ от храм на демокрацията се превърна във Враг №1 за родната либерална общност Министерството на туризма представи България на международното изложение International Tourism Trade Show Министерството на туризма представи България на международното изложение International Tourism Trade Show Над 432 хил. полски туристи са посетили страната ни през 2024 г.
Защо ЕС мрази точно този европеец? Защо ЕС мрази точно този европеец? Герт Вилдерс е кошмарът на брюкселския елит – европеец до мозъка на костите си, но неудобен, непокорен и твърде… нормален Погрешка: Представители на правителството на Тръмп добавиха журналист към чат група с военни планове Погрешка: Представители на правителството на Тръмп добавиха журналист към чат група с военни планове Доналд Тръмп каза пред репортери в Белия дом, че не знае за случилото се Голям талант загина при тази катастрофа Голям талант загина при тази катастрофа Медии в Португалия изнесоха подробности и информираха, че Мартинс се е преобърнал няколко пъти с автомобила си, който се е забил в бетонната стена на тунела "Ковело" Върна се при богатото си възрастно гадже Върна се при богатото си възрастно гадже Даниела е най-меркантилната участничка във формата  Инфаркт уби директора на Samsung Инфаркт уби директора на Samsung "Той почина от сърдечен арест", заяви говорител на дружеството Администрацията на Тръмп с голям гаф Администрацията на Тръмп с голям гаф Журналист получи достъп до дискусия с военни планове Сериозно земетресение в... Сериозно земетресение в... Нова Зеландия Козирогът да се довери на интуицията, а Стрелецът да не рискува! Козирогът да се довери на интуицията, а Стрелецът да не рискува! Хороскоп за деня – 25 март 2025, вторник  ООН разкри как е убит Марин Маринов в Газа ООН разкри как е убит Марин Маринов в Газа Изстрелът е бил от израелски танк Добри новини от Рияд! Държавният департамент тръби, че САЩ никога не са били по-близо до  мира в Украйна Добри новини от Рияд! Държавният департамент тръби, че САЩ никога не са били по-близо до мира в Украйна Двете страни не бързат да разкриват съдържанието на разговорите
Делян Пеевски Делян Пеевски Няма да допусна България да се превърне в държавата на абсурдите Виц на деня Виц на деня - Кога ще е готова поръчката ни?
- Не знам точно.
- Кажете грубо.
- Не знам, да ти е*а майката!
Виц на деня Виц на деня - Ленче, отивам до кръчмата, облечи си балтоня.
- И мен ли ще вземеш?
- Не ма, спирам печката.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Чисто технически, смартфонът е вградената черна кутия на живота ви.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори