Слънчев бряг не е курорт за алкохолен туризъм! Нуждаем се от обособени „парти зони” извън комплекса
Когато дошлите за пиянство туристи се изкарат извън комплекса, дошлите да си почиват няма да ги виждат, категорична е Иванова
11 Юли 2017, Вторник, 13:00 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ, Снимка: Архив Флагман.БГТрябва да се търси баланс между различните таргет групи – не можем да сме крайни в избора си между млади и бедни, и възрастни и богати
Елена Иванова е родена в Русе. Завършва “Международни икономически отношения” в УНСС и “Корпоративни финанси” в ПУ“ Паисий Хилендарски“. От 2002 г. тя е председател на УС на Съюза на собствениците – Слънчев бряг и зам.-председател на Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация.- Г-жо Иванова, напоследък се говори усилено за концептуална промяна в Слънчев бряг. Каква е причината за това?
- Само като термин „концептуална промяна” звучи добре. Иска се обаче някой да е подготвил тази концепция. Ако има такава подготовка, е редно тя да бъде споделена с нас. Това, което ние хотелиерите през годините сме коментирали е, че Слънчев бряг трябва да има едно обособено управление. Не може да си национален курорт и да се подчиняваш на общите правила на всяко село в България. Виждаме къде се получават конфликтите. Тук всички плащаме едни данъци и такси на общините, на чиято територия са националните курорти, а в същото време не се възползваме по никакъв начин от инвестициите обратно в тях, защото тук общините казват: „Ние нямаме никакво основание да го правим, защото територията не е наша”. Това е само един от конфликтите, за които се знае от доста отдавна. Нова концепция категорично трябва да има, но нека първо да видим коя от всичките ще се приеме. В Закона за туризма, който предстои тепърва да се гледа, се подготвя един специален раздел – Национални курорти. В същото време националните курорти трябва да преминат в съответните общини като територия. Така те ще имат основание да инвестират събраните от данъците средства в тези курорти.
- Много хора сравняват курорта с испанската Ибиса. Няма ли една драстична промяна в таргет групите, които посещават курорта, да повлияе доста негативно на тези, които в момента го посещават? Например, идеята Слънчев бряг да се превърне в дестинация за богати европейци?
- Всяка рязка промяна няма да доведе до „УАУ” резултати. Който и да си го мисли, трябва да знае, че това няма да стане. Предвид етикетите, които са лепнати върху Слънчев бряг като „алкохолна дестинация” и „младежки туризъм”, няма как да се направи драстична промяна и курортът да се превърне в оазис за скъпи гости. Искам да уточня: Слънчев бряг в никакъв случай не може да се нарече дестинация за младежи. Това, че в 3 или 4 хотела приемат млади хора, на фона на общо 130, е капка в морето. Изобщо не сме младежка дестинация. Не отричам, че има такива гости, но това не означава, че целият курорт посреща такива. В Слънчев бряг в момента могат да се видят много семейства с деца, навсякъде има майки с детски колички, както и млади двойки, дошли тук, за да си починат. За възрастни, богати туристи не можем да говорим поради няколко причини. Първо, няма да намерим толкова като бройка. Второ, те са пръснати на всевъзможни места, започвайки от Френската ривиера и минете по толкова много кътчета в Европа, както и гръцките курорти. Не можем да превърнем курорта в такъв на крайностите – или алкохолен туризъм или богаташка дестинация. Трябва да търсим баланса.
- В момента се твърди, че възрастните хора, отишли на почивка в Слънчев бряг са постоянно притеснявани от силна музика и викове на пияни младежи. Какво може да се направи по този въпрос?
- Като за начало аз смятам, че тези твърдения са силно пресилени. Туристите, дошли да почиват в курорта, не са постоянно облъчвани от силна музика, защото дискотеките в курорта – тези, които младежите посещават, са в закрити помещения. Повярвайте ми, нито едно от тези места не се посещава от възрастните. Те нито шумят, нито създават впечатление за непристойно място. Те са затворени от външен поглед, а това, което се случва вътре, е много далеч от обикновения турист. От друга страна, ако говорим за открити барове, най-емблематичните от тях – Bedroom и Cacao Beach се намират на плажната ивица. Макар все още открити, през годините се направи много за обезшумяването им. Това, което прави лошо впечатление, са малките капанчета, разположени между хотелите. Те работят и след полунощ и създават наистина големи проблеми за туристите. Тези заведения трябва да бъдат затваряни след 24 ч. – това е единственото решение.
- Наскоро Вие направихте предложение да се обособят така наречените „парти зони” извън курорта. Кои са най-добрите места за осъществяването на тази идея и възможно ли е наистина да се осъществи?
- Да. Когато говорим за прословутите „масови напивания” на туристите и посещенията на няколко заведения в една нощ, се вижда един проблем – гледката за обикновения турист, когато пияните хора преминават през курорта, става наистина ужасна. Всички сме виждали търкалящите се по земята хора, спящите по пейките, очевидно мъртвопияни туристи и т.н. При въвеждането на едни потенциални парти зони, намиращи се извън курорта, тези хора няма да бъдат обект на наблюдение от нормалните гости. Например, пътувания до тези зони могат да бъдат организирани от туроператорите – да се извозват с автобуси до парти зоните и след това директно да бъдат връщани до съответния хотел. Така ще се ограничат отвратителните гледки в Слънчев бряг, които дават лошо име на целия курорт. За пример се даваше Палма де Майорка като място, където има точно този тип мероприятия. Да, така е, но не може да се направи сравнение между двата курорта. Там има зони в острова, които са за гости, за семейства и места за младежи. Слънчев бряг не е остров и няма такива размери. В този смисъл, нека да ги има тези места – да са на 2-3 километра навътре от курорта – там туристите да правят каквото желаят – да се напиват, да се търкалят и т.н. Никой няма да ги вижда така, както на Майорка никой не ги вижда.
- Какво смятате, че ще е бъдещето на Слънчев бряг, да речем в следващите 10-15 години?
- Това е доста дълъг срок за туризма. Това е един много динамичен отрасъл. Година с година не си приличат. Тук нещата са краткосрочни, максимум средносрочни и не може да се правят прогнози в такава перспектива. Слънчев бряг в момента, каквото и да се говори, е предпочитана дестинация. „Лошата реклама също е реклама”. Това е един голям курорт, в който има място за най-различни таргет групи от туристи и смятам, че ако някои неща се сложат в ред и държавата положи по-добра грижа, Слънчев бряг би се радвал на ръст.
Владимир Путин с извънредно обръщение
Киномания завладява Културния дом в Бургас
Илияна Йотова: Надявам се утре да се поздравим с избран председател на НС
Шейсет и три години без да се къпе
Приятелката на самоубилия се полицай: Димитър беше рядко съвестен човек
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично
21/11/2024, Четвъртък 22:00
2
5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса
21/11/2024, Четвъртък 21:40
0
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак?
21/11/2024, Четвъртък 21:20
0
Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е
21/11/2024, Четвъртък 21:00
1
Владимир Путин с извънредно обръщение
21/11/2024, Четвъртък 20:45
10
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа
21/11/2024, Четвъртък 20:40
0
Ще се шокирате какво се твърди за него
21/11/2024, Четвъртък 20:36
3
След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова
21/11/2024, Четвъртък 20:20
1
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета
21/11/2024, Четвъртък 20:00
4
"Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но...
21/11/2024, Четвъртък 19:48
1
Дъщеря й възражда най-големите й хитове
21/11/2024, Четвъртък 19:40
0
Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали
21/11/2024, Четвъртък 19:20
6
da doida da wi razbiq barlogata, anusite i da si hodq
много ли искам?
В каква роля се изказва и най-важното, фейсбукът й какъв е, че искам да обсъдя с нея темата...