×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

"Трансстрой Бургас" трябвало да ремонтира тунела "Ечемишка", където загина жена


07 Февруари 2017, Вторник, 18:31 ч.
Автор: Капитал

Още през 2005 година фирмата е спечелила обществената поръчка

Още през 2005 г. тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус", в който в неделя загина жена заради паднала осветителна греда, е бил обявен за опасен и създаващ предпоставки за "възникване на пътнотранспортни произшествия с непредвидими последствия и възможни човешки жертви", пише Капитал, позовавайки се на справка в регистрите на Агенцията за обществените поръчки.

Именно с мотив, че съоръжението е в "аварийно състояние", в края на 2005 г. пътната агенция сключва договор с Консорциум "Техностил 2001-Курортно строителство", в който 99% е фирма "Трансстрой-Бургас". Тя получава авансово 2.4 млн. лв., но така и не започва работа, а миналата година е осъдена от държавата да върне получените средства.

За случая е имало образувано разследване, но няма публична информация за това как е приключило.

Тунелът е построен през 1984 г., а първият му ремонт започна едва през септември 2016 г. Тогава е направен преглед на осветителите и електроинсталацията в тунела, обяснява Георги Златев, директор на дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). След това е започнал ремонтът в тръбата в посока Варна, а движението досега се извършваше двупосочно в неремонтираната, където е станал инцидентът. От АПИ не отговориха до редакционното приключване на броя кой е направил огледа, кой ремонтира другата тръба и докога "Хемус" ще е затворена.

Ясно е обаче, че това не е първият предвиден ремонт на тунела, макар и предишните да не са се състояли заради неизпълнение на договори от страна на избраните фирми. Преди повече от десет години е констатирано лошото състояние на съоръженията, но заради причини като липса на финансиране или твърде натоварен трафик по "Хемус" заради ремонти на други тунели мерки не са предприети.

От 5 февруари движението по "Хемус" от "Витинска река" до пътен възел "Правец" е забранено за всички превозни средства. До момента нито регионалното министерство, нито АПИ отговаря дали трасето ще бъде затворено за дни или за месеци.

Историята започва преди 12 години

С решение от 5 октомври 2005 г. Агенция "Пътна инфраструктура" (тогава Изпълнителна агенция "Пътища") открива процедура за договаряне без обявление за "извършването на аварийни ремонтни строителни работи за осушителни мероприятия, конструкции за окачване на ново осветление, електрообзавеждане и осветителна уредба на тунела "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус". Мотивацията на пътната агенция: тунелът е в "аварийно състояние" и "необходимостта от предприемане на незабавни действия за авариен ремонт на съоръжението, което е в аварийно състояние и са създадени предпоставки за възникване на ПТП с непредвидими последствия и възможни човешки жертви, както и причиняването на големи щети за участниците в движението".

За участие в процедурата са поканени няколко фирми, като всички са закупили документи за участие: "Техностил 2001", "Поларис продукт", "Трансстрой-Бургас" и "Трансстрой-Консорциум". Подадена е само една оферта - на "Техностил 2001". Предложената им цена е била 8.6 млн. лв. с ДДС.

На 30 ноември 2005г. е сключен договор с единствения кандидат - Консорциум "Техностил 2001-Курортно строителство" с водещ партньор "Техностил 2001", на стойност 8.2 млн. лв. с ДДС.

Към онзи момент в управлението на "Трансстрой" са Иван Мирински (впоследствие собственик на свързаната с Пеевски "Водстрой 98") и Милчо Киряков, който е близък на Йордан Цонев от ДПС. Тогава мажоритарен собственик на компанията е люксембургската компания "Нидор", в чийто управителен орган влиза Милчо Киряков.

От последните документи, представени пред Търговския регистър от фирмата през 2016 г., се вижда, че мажоритарен собственик (59%) е Николай Милев. "Капитал" потърси Милев за коментар, но не успя да се свърже с него до редакционното приключване на броя.

На 10 април 2007 г. на събрание на съдружниците в обединението победител пък се взима решение "Техностил 2001" да прехвърли правото си на участие в консорциума на "Трансстрой-Бургас". Впоследствие в консорциума влиза "А груп", което пък получава дял в обединението от "Брод 2002".

Пътната агенция е превела аванс за 2.4 млн. лв. на дружеството с фактура от 18 декември 2007 г.

Има аванс, няма ремонт

След получаването на аванса обаче ремонт не се осъществява. Чак през 2012 г. Агенция "Пътна инфраструктура" завежда дело срещу "Трансстрой-Бургас" (с 99% участие в консорциума), "Брод 2002" и "А груп" (с 1% участие) в Окръжен съд - Бургас. Искът на държавата е уважен, а съдът приема, че "кога и кой е извършил видимите ремонтни работи в тунела вещите лица не са успели да установят поради липсата именно на протоколи за изпълнение".

След получаването на аванса избраният консорциум не е извършвал ремонти на тунел "Ечемишка". От решението става ясно само, че компанията е възложила на "Пътпроект" да изготви технически проект, за което е платила 400 хил. лв. За строителните работи бил сключен договор с "Хидрострой" (чийто собственик днес е възложителят на поръчката Велико Желев, тогава шеф на пътната агенция), който обаче бил прекратен.

Съдът осъжда "Трансстрой-Бургас" да заплати 2.3 млн. лв., както и 601 хил. лв. обезщетение и 229 хил. лв. разноски по делото на ищеца.

Защо не е ремонтиран веднага

В решение на Национална агенция "Пътна инфраструктура" от април 2009 г. става ясно, че са търсени изпълнители на авторски надзор за въпросния ремонт.

В документа се посочва, че изпълнението на строителството не се е състояло "по обективни причини" веднага след подписването му. Между 2005 и 2007 г. са били затворени за ремонт тунелите "Витиня" и "Топли дол", тоест е имало затруднения в автомобилния трафик и това не е позволило да бъде затворен и тунелът "Ечемишка". Освен това по това време не е било осигурено и финансиране за ремонта.

В решението от 2009 г. се твърди, че тези пречки са отстранени и пътната агенция може да започне строително-монтажните работи, което очевидно не се е случило.

От информацията в Агенцията за обществени поръчки става ясно, че през март 2009 г. комисия от представители на област София, Гражданска защита, КАТ-Пътна полиция и Национална агенция "Пътна инфраструктура" е изразила категоричното становище "за незабавни и неотложни действия за осигуряване на безопасни условия на движение в тунел "Ечемишка".

През последните години пътната агенция е възлагала поддръжката на тунела на държавното дружество "Автомагистрали".

АПИ не отговори до приключването на броя кой ще трябва да изпълни ремонта на тръбата, в която се случи инцидентът.

В категории: Бизнес , Политика


1
Коментара
Флагман.БГ Разбраха се Разбраха се 30/01/2025, Четвъртък 21:30 0
Направи интимна изповед
Направи интимна изповед 30/01/2025, Четвъртък 20:31 4
Флагман.БГ "Раждала го е 16 часа" "Раждала го е 16 часа" 30/01/2025, Четвъртък 20:00 4
Сваля 56 кила
Сваля 56 кила 30/01/2025, Четвъртък 19:48 0
Българин впечатли в Европа
Българин впечатли в Европа 30/01/2025, Четвъртък 19:44 0
Огромен скандал в спорта
Огромен скандал в спорта 30/01/2025, Четвъртък 19:30 0
1
Коментара по темата
1.
cbnm
07.02.2017 15:57:45
0
12
После Трансстрой фалира и мангите шъ имат да ги взимат
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Силви Вартан: Душата ми е българска, сърцето ми е френско Силви Вартан: Душата ми е българска, сърцето ми е френско  Певицата с български корени получи отличие от Сената на Франция Румен Радев: Европа да поеме отговорност не само за своята собствена отбрана! Румен Радев: Европа да поеме отговорност не само за своята собствена отбрана! За изграждането на конкурентоспособна и динамична икономика настоява президентът Седем компании искат да купят бургаската рафинерия Седем компании искат да купят бургаската рафинерия Цената е 2 млрд. щатски долара, обяви премиерът Желязков Направи интимна изповед Направи интимна изповед Атижа получава неприлични предложения "Раждала го е 16 часа" "Раждала го е 16 часа" Катето Евро демонстрира чувство за хумор. Едва ли Кадиев не иска да гледат филм заедно... Огромен скандал в спорта Огромен скандал в спорта И Станка Златева е замесена Съобщи прекрасна новина Съобщи прекрасна новина Добрин от "Игрите" вдига сватба След днешната сесия на ОбС - Община Карнобат очаква приемането на държавния бюджет След днешната сесия на ОбС - Община Карнобат очаква приемането на държавния бюджет Първото заседание на местния парламент за 2025 г. протече гладко Акула нападна момче Акула нападна момче Инцидентът стана в Австралия Николай Василев: Зомбираните управници да свалят разходите до 40 на сто от БВП, дефицитът е в главите им! Николай Василев: Зомбираните управници да свалят разходите до 40 на сто от БВП, дефицитът е в главите им! Пак няма да има вода това лято, защото държавата няма над 30 млрд. лева, за да смени всички тръби, прогнозира той
Подземен тръбопровод между Александруполис и Бургас ще вдигне интереса към „Лукойл“ Подземен тръбопровод между Александруполис и Бургас ще вдигне интереса към „Лукойл“ Икономистът Евгений Кънев припомни, че президентът Румен Радев имал идея за такъв проект Ще свалят ли цената на петрола, за да спрат войната в Украйна? Ще свалят ли цената на петрола, за да спрат войната в Украйна? Доналд Тръмп получи първото си „не“ и социологът Михаил Мирчев коментира, че US президентът е повърхностен янки, попаднал в капан Ангела Меркел побърква мигрантите, вижте как искат да я ... милват с език Ангела Меркел побърква мигрантите, вижте как искат да я ... милват с език Восъчното подобие на германската баба, която каза „Елате хиляди мигранти“, докато беше канцлер, привлича развратници от цял свят Доналд Тръмп: Дадохме презервативи за $50 милиона на „Хамас“, използват ги за бомби Доналд Тръмп: Дадохме презервативи за $50 милиона на „Хамас“, използват ги за бомби Американският президент е изумен, спира парите за Газа Разбраха се Разбраха се Шакира и Пике постигнаха съгласие за своите момчета Сподели разтърсващи думи за звезда от Висшата лига Сподели разтърсващи думи за звезда от Висшата лига Футболист на Ливърпул иска да бъде с много мъже? Кай Тръмп – „принцесата на САЩ“, която завладява социалните мрежи Кай Тръмп – „принцесата на САЩ“, която завладява социалните мрежи Кай Тръмп прави дядо си по-близък до поколение Z US президентът посочи кой е виновен за катастрофата в небето над Вашингтон, оцелели няма US президентът посочи кой е виновен за катастрофата в небето над Вашингтон, оцелели няма  Световният спорт претърпя голяма загуба, коментира руският министър на спорта Михаил Дегтярьов Умни протести в Хърватия: Цените се изстреляха след влизането в еврозоната Умни протести в Хърватия: Цените се изстреляха след влизането в еврозоната Потребителите са призовани да атакуват „Лидл“, „ДМ, „Кока-кола“, бутилираната вода НПО = Big бизнес? Истината за грантовете и реалната дейност на неправителствените организации НПО = Big бизнес? Истината за грантовете и реалната дейност на неправителствените организации Поглед към финансовите интереси и влиянието зад НПО-сектора у нас и по света
Бойко Борисов Бойко Борисов Асен Василев е бил истински фокусник в манипулирането на бюджета Виц на деня Виц на деня - Шефе, увеличи ми заплатата. Други фирми се интересуват от мен.
- Кои?
- Топлофикация, ВиК, Електро.
Виц на деня Виц на деня - Скъпи, сънувах те в един еротичен сън!
- И кво павех аз?
- Ми, нищо. Дойде и развали всичко!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Мързел - това е способност да си почиваш, преди да се умориш!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори