„Юнион Ивкони” е от обръчите на ДПС, създадена е в съдружие със сина на Рамадан Аталай
Московски и Горанов минават за приближени на модела „Кой” и Делян Пеевски, казва бившият зам.-председател на ДПС Осман Октай
Ключови думи:
Осман Октай, ДПС, Рамадан Аталай, парламент, Юнион Ивкони, Московски, Владислав Горанов, Кой, Делян Пеевски, Доган
12 Декември 2016, Вторник, 00:16 ч.
Автор: Лъчезар ЛисицовДали има чадър? Министър Московски е неслучайно втори мандат министър
Осман Октай е на 64 г., бивш зам.-председател на ДПС и ексдепутат от партията на Доган в четири парламента. След сигнал до „Флагман” за нов инцидент с автобус на „Юнион Ивкони” потърсихме Октай за коментар на мълвата, че транспортната фирма е свързана с народния представител от ДПС Рамадан Аталай.
- Г-н Октай, вярно ли е, че транспортната фирма „Юнион Ивкони” е свързана с депутата Рамадан Аталай?
- Още при създаването й, преди да стане известна транспортна фирма, основна в България, се изгради в съдружие заедно със сина на Рамадан Аталай, който тогава беше председател на транспортната комисия към българския парламент.
- Кога започва историята на тази фирма?
- Отпреди десетина-петнайсет години, дори повече, когато Рамадан Аталай стана председател на транспортната комисия в парламента. Със съдействието на Рамадан Аталай в конфликт на интереси в присъствието на сина му получи лицензи за транспортни дейности към всички областни центрове и големи общини. И впоследствие получи и транспортни коридори из Европа и Турция.
- Тя според Вас отчита ли се - както е обичайно да се казва, на факторите в ДПС?
- На всички беше известно тогава с това присъствие, че е от обръчите на „Движението за права и свободи” като транспортна фирма. Дори преди десетина-петнайсет години в медиите аз изнесох една много драматична ситуация, когато чрез тази фирма Рамадан Аталай, който е от община Кубрат, Разградско, в Североизточна България организират и излъгват хиляди семейства за предоставяне на трудова дейност на местните турци. Срещу заплащане от 700-1000 долара им гарантирали работни места в Холандия, Норвегия, Белгия, скандинавските държави, Швеция... Вашите читатели ще си спомнят – тогава имаше стотици излъгани. Те си бяха продали кой телето, кой кравата, кой магарето, за да прати децата си на гарантирана трудова дейност и работа, осигурена в тези държави. И впоследствие се оказа, че те са изсипани в тези градове от тази транспортна фирма без никакви ангажименти. И тогава властите в тези държави с чартър ги върнаха в България. А българските власти бяха принудени да платят разходите по връщането на тези хора, оставени по улиците на въпросните държави. Това беше голяма драма, защото са излъгали в цяла Североизточна България, особено в Разградско, Шуменско и Русенско, стотици семейства, изпратили децата си на работа, вярвайки на партийните структури на ДПС, организирани от обкръжението на Рамадан Аталай и сина му.
- Твърди се, че тази фирма печели ключовите часове в междуградския транспорт, примерно по маршрута „Бургас – София”.
- Аз преди малко това ви казах. Още от създаването на тази фирма с председател на транспортната комисия Рамадан Аталай, който има за задача да контролира дейността на транспортното министерство и да контролира транспортните коридори и лицензирането на тези най-ефективни маршрути в страната, всъщност те покриват първоначално цялата страна с тези атрактивни коридори за обслужване – по Черноморието, Североизточна България… Впоследствие с тази дейност „Ивкони” става една от водещите транспортни фирми и разширява своята международна дейност. Нещо повече, в момента не знам дали знаете кой е шеф на Асоциацията на автобусните превозвачи.
- Не знам.
- Тя се казва Галя Топалова. Съпруга е неофициално, имат дете - момиченце, със Зеки Байрам, който е председател на Българо-турската търговска камара. Той е турски гражданин. Те пък са собственици на „Етап холдинг”. Всъщност „Ивкони” и „Етап холдинг” са основните транспортни фирми, покриващи коридорите в България. Има и още една транспортна компания на Себахтин от Хасково (вероятно има предвид Себахтин Исмаил, собственик на „Арда тур” – б.а.). Галя Топалова заедно със Зеки Байрам в съдружие със Столична община по времето на Стефан Софиянски изградиха Столичната автогара до ЖП гарата в София. Така че всъщност този Себахтин от Хасково заедно със сина на Рамадан Аталай и със Зеки Байрам и Галя Топалова са основните транспортни фирми от онова време, като обръчи на ДПС, най-основните превозвачи в България. Те покриват не само градската мрежа, но и транспорта с Турция, съседните държави, включително и във всички европейски градове.
- А кой всъщност е синът на Рамадан Аталай?
- Ервин мисля, че се казва момчето. (Вероятно има предвид Ревин Рамадан Аталай – името му излиза в Търговския регистър като участник в „Ивкони” и още редица фирми – б.а.).
- Аз говорих обаче с депутат от БСП, който ми каза, че вече има промени в дружеството.
- Възможно е, защото аз говоря за преди десетина-петнайсет години. Възможно е да са предприели някакви действия с подставени лица, нямам представа. При основаването на фирмата обаче тези хора присъстваха там. Тогава бях реагирал много остро заради хората от Североизточна България, които ги извозиха с тези автобуси. Тя така стартира, беше някаква дупнишка фирма, която стана спонсор на волейболен отбор. И впоследствие стана мощна транспортна компания. И всъщност те са три – „Ивкони”, „Етап” и хасковската компания на Себахтин.
- Има ли чадър над тях в момента?
- Обществена тайна е, че министър Московски неслучайно втори мандат става министър и толкова много скандали стават около това министерство. И той, и Горанов минават за приближени на модела „Кой” и Делян Пеевски.
Свали 30 кг
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
4-те зодии, които имат ангелски души
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
Не правете секс на дивана, защото...
22/12/2024, Неделя 22:00
0
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви
22/12/2024, Неделя 21:40
0
4-те зодии, които имат ангелски души
22/12/2024, Неделя 21:20
0
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие
22/12/2024, Неделя 21:00
0
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
22/12/2024, Неделя 20:40
0
Иска да се върне при бившия си
22/12/2024, Неделя 20:20
2
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
22/12/2024, Неделя 20:00
1
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
22/12/2024, Неделя 19:40
0
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
22/12/2024, Неделя 19:20
0
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
22/12/2024, Неделя 19:00
0
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с
22/12/2024, Неделя 18:40
5
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
22/12/2024, Неделя 18:20
3
Волен е български патриот.
c
12.12.2016 15:00:54
Рейтинг:
28
Юнион Ивкони са причината между София и Бургас да няма нормална конкуренция и фирми, които да предлагат удобен транспорт.
Фирмата се използва протекции от самото си създаване, всички линии до Бургас бяха разпределени между тях и Ентуртранс. В началото ДПС наляха милиони в нови автобуси и от тогава автопарка им не е подменян а всички нарушения си прикриват от ДАИ. Ако имаше действащи контролни органи тази фирма не трябва изобщо да превозва пътници.
Покането Deutche Bahn да дойде да организира едни хубави линии със качество и тренинг на механиците със модерни машини. Може билета да е $50 но да е Европейски не Сирийски стандарт!!!!!!!!
Още от сега ги спрете или да купуват нови автобуси и да вдигат качеството. Още нямат интернет в автобусите, няма тоалетни, а пътуват 6 часа!!!