От Английската гимназия сами поискаха да бъдат преместени в ж.к."Изгрев"
Зам.-кметът на Бургас Йорданка Ананиева подчерта, че двете елитни гимназии - Английската и Немската, използващи една сграда са пренаселени и трябва да се търси друго решение
07 Октомври 2016, Петък, 17:00 ч.
Автор: Радостина ГЕОРГИЕВА снимка: АвторътОт тодорживково време в Бургас не е създавано ново школо, а сегашните не са разтегателни
- Г-жо Ананиева, ще има ли разместване на ученици в Бургас, каквито информации се появиха напоследък?
- Имаше запитване от родители от СУ „Йордан Йовков” ще местим ли някой в тяхното училище. Предстои да излезе държавният стандарт за учебната среда. Двете ни гимназии – Английска и Немска, са в една сграда от години. Те са с маломерни класни стаи, защото са проектирани за максимален брой ученици – 20. Много е вероятно тези две училища, събрани заедно в тази сграда, да не отговорят на държавния стандарт за учебната среда, което ще постави пред общинската администрация въпроса какво правим с тези две училища и как се случва при тях учебният процес.
Затова колегите от Английска гимназия са взели едно решение на Педагогически съвет и са изразили категорично съгласие да бъдат те преместеното училище, ако се стигне до това, че не отговарят на стандарта и трябва да се мести някоя от двете гимназии. Категорично още не сме определили ще се случи ли това, или не. Все още не е излязъл държавният стандарт и не сме видели дали това ще се наложи.
Не сме определили и къде ще бъде преместено училището, ако се стигне дотам. Този въпрос предстои да бъде решаван и да бъде на фокуса на общественото внимание. Когато има проблем, трябва да му се търси решение. В момента обаче нито е взето решение, че Английската гимназия ще се мести в СУ „Йордан Йовков”. Докато не излезе стандартът, няма да предприемем действия по преместването на когото и да е където и да е.
Ако стандартът наложи да се мести някой, тогава ще търсим решение и ще поставим въпроса на много широко обществено обсъждане. В момента имаме идея, че това може да се случи, но нямаме нищо конкретно.
- Кога трябва да бъде одобрен този стандарт?
- До края на тази календарна година. През декември трябва да бъдат ясни всички държавни образователни стандарти. Те в момента се изработват от образователното министерство. Съгласна съм, че сградата е пренаселена с тези две големи гимназии. Трябва, ако те не отговорят на стандарта, да търсим решение, а не да се правим, че няма проблем.
- Същата причина ли наложи това да бъде отворено ново основно училище в Бургас?
- Вчера входирахме в Общинския съвет докладна-записка за откриването на ново училище в сградата на бившия Дом за деца, лишени от родителски грижи „Ал. Г. Коджакафалията”. Вече няколко пъти промотираме факта, че децата в Бургас се увеличават и образователната инфраструктура ни става тясна, за да поеме всички, които желаят да се обучават в нашите училища. Тази година имахме 6 нови паралелки или 150 първокласници повече. По-голям е броят и на децата в четвърта група на детските ни градини. Не достигат места в Централна градска част за деца в основното образование.
От електронната система ние много ясно виждаме тези заявки. Няма как училищата да станат разтегателни – нито това, нито ОУ „Васил Априлов”, нито другите, които са в ЦГЧ. Затова решихме, че е добре да бъде създадено едно ново училище.
Това не е правено в Бургас от последните 28 години. Другото, което ни провокира, е възможността в новия Закон за предучилищното и училищното образование за създаването на иновативни училища. Ние желаем това училище да бъде такова. Много ясно е разписано в закона какво точно в иновативно училище и ние ще следваме този модел, за да разработим пакета документи, които трябва да представим в образователното министерство, за да го лицензираме като такова.
Не е тайна за никого, че методите за обучение в стандартното училище са доста поостарели и трябва да бъдат разчупвани, за да отговорят на изискванията на съвременните млади хора. Ще преодолеем този класно-урочен модел – учителя срещу ученика, допълнен с едни стари чинове, за които е невъзможно да се преместят, да се групират и да създават възможност за творчески задачи. Трябва да се търси разчупване и възможност да се случват и други неща в класната стая, освен учителят да диктува, ученикът да записва в тетрадката, а след това да го изпитаме…
- Кога е предвидено да отвори това иновативно училище?
- За следващата учебна година.
- Отпада ли първоначалната идея сградата да е в помощ на две други гимназии?
- Не. В докладната ясно е посочено, че кабинетите, които ще се оборудват, специализираните кабинети и класни стаи ще могат да се ползват и от ПМГ. Топлата връзка ще се ползва като трансфер на преподаватели и ученици и използването й като база.
Идеята наистина е да създадем нова структура, която да бъде в помощ на приема за новата учебна година и да се опитаме да наложим чрез програмата за иновативно училище новите методи за работа, които да станат модел във всички училища.
Времето е различно, предизвикателствата пред колегията и децата са различни и ние трябва да се стремим да вървим напред и да отговаряме на тези изисквания.
Иновативното училище предполага утвърждаването на тези нови методи на работа.
Средата, която ще бъде направена в новото училище, е съвсем различна. Там всичко е електронно управляемо. Достъпът ще е електронен, ще има електронно табло, което ще показва коя класна стая е заета, кой преподавател в момента е там и какъв учебен час се провежда.
Автоматично ще се проветрява класната стая, автоматично ще се включва осветлението. Всичко ще бъде направено с възможностите на новите технологии, а тази среда предполага и нови методи на преподаване.
Акцентът в това ново училище ще бъдат българският език, първият чужд език – английският, и информационните технологии като възможности за ползване в подкрепа на всички учебни предмети от програмата.
- Средствата, които са необходими, колко са и откъде ще дойдат?
- Всяко училище се финансира със средства от държавния бюджет, като броят на учениците ще бъде обезпечен. Преди това обаче трябва да обезпечим средства от общинския бюджет, за да стартира училището. Това сме го предвидили от 1 януари, защото трябва да се обяви прием, да се назначи персонал, да стартира училището.
- Кое име ще носи училището?
- ОУ „Ал. Г. Коджакафалията” - най-достойното име за това училище.
- Има ли друго такова училище в България?
- Не, това е първото иновативно училище, което ще се създаде по този закон.
- Преподавателите ще бъдат ли подбирани по специален начин, както и обучавани?
- Да, ще бъдат. Дори в момента в КЦ „Морско казино” тече подготовка, тъй като трябва да разработим цял комплекс от методи, с които да работи това училище. Екип, който сме поканили да разработва новите учебни програми и планове, работи с изявени колеги от всички училища в града, посочени ни от РУО, излъчени от нас като Община. 25 колеги имат основна задача да изведат основните ценности, които трябва да налага българското училище, основните принципи и методи на работа с децата, каквито трябва да са в момента. Това ще послужи като основа впоследствие да се разписват документите.
Ще продължим да събираме колегите, защото вярвам, че една концепция не се пише в кабинета на зам.-кмета или в някоя друга канцелария, а трябва да се изготвя от опитни колеги с иновативно виждане. Така колективният продукт най-добре ще отговаря на съвременните деца. Колегите са всеки ден с тези деца и виждат техните потребности и начина, по който те най-бързо и лесно възприемат нещата.
- Колко ще бъдат децата, както и учителите?
- Тази година ще обявим подготвителна група, първи и пети клас, както е по закон. Впоследствие ще обявим прием за останалите паралелки. Ще стартираме с 6 групи и паралелки – по 2 във всеки един от випуските. Това прави около 148 ученици. Държим да не се натоварват паралелките повече от позволеното, за да може да се осъществява нормален учебен процес в класните стаи.
- За самите деца ще има ли специален прием, всеки ще иска да бъде там?
- Това е едно от нещата, които колегите вършат в момента. Ще входираме в Общинския съвет цялата концепция. Там ще се засегнат всички тези въпроси – как ще се осъществява приемът както на учители, така и на ученици; как ще бъде създадена организацията; какво ще представлява иновацията по отношение на методите на преподаване – всичко това предстои да се реши. През януари ще подаваме документи за иновативно училище и тогава ще можем да говорим повече.
В категории:
Просвета
72-годишен пиян шофьор блъсна 10-годишно дете
Празнува с новия мъж в луксозен хотел
Протести срещу насилието над жени
Зловредни имейли заливат електронните ни пощи
Трима са арестувани след бруталния побой в столичен мол
"Радвай се, че си жив"
25/11/2024, Понеделник 14:43
0
Хит: Този бургазлия е увековечен
25/11/2024, Понеделник 14:20
3
"Дай ми 50 лева, за да ям"
25/11/2024, Понеделник 14:00
3
Зловредни имейли заливат електронните ни пощи
25/11/2024, Понеделник 13:44
0
Какво се случва с Димо Алексиев зад решетките? Твърдят, че...
25/11/2024, Понеделник 13:21
2
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
25/11/2024, Понеделник 13:16
2
72-годишен пиян шофьор блъсна 10-годишно дете
25/11/2024, Понеделник 13:00
0
Избяга в Париж
25/11/2024, Понеделник 12:57
0
Празнува с новия мъж в луксозен хотел
25/11/2024, Понеделник 12:47
1
Синоптик: Идва много сняг!
25/11/2024, Понеделник 12:40
0
Всяка орхидея има нужда от този домашен еликсир!
25/11/2024, Понеделник 12:20
0
Трима са арестувани след бруталния побой в столичен мол
25/11/2024, Понеделник 12:08
4
24 нима всички които завършват английската са най.познавам един ваш възпитаник който ако не бяха родителите му да наливат училището и учителите едва ли щеше да изкара повече от 2 това да дранснем нещо в коментарите отгоре не означава че сме неграмотни. в България отличниците в живота не са тези от училище и вие като такава си взимайте подаянието от държавата във вид на 600-800 лв заплата и се правете на много умни
Споделена история от Тинейджърски
С огромно нежелание на у-ще
преди: 4 години, 9 месеца, прочетена 1848 пъти
Здравейте!
Ето ще споделя и моят проблем.
Уча в най- елитната гимназия в града. Нямам пробелем със учебния материал, ученето не ми е проблема. Класът ми е О-В-Р-А-Т-И--Т-Е-Л-Е-Н. А уж най0 елитното даскало, само добри деца (наясно съм, че това е невъзможно, но като обща предства говорим).
Класът ми е ужасен. Почти всички момичета са кифли (това не е ми е проблема, разбирам се без проблеми с тях), а 90% от момчетата са супер надури със самочувствие до небето! Тая групичката "аз съм най-готиния пич"- момчета се правят на много важни и се заяждат със всеки. Да не говорим че преди близо 2 седмици тропаха една даскалка пред калсната и точно на следващия ден единия "як пич" отиде да и се мазни. Всички, които се оплакват от нея, са 2-ка- и 3-каджии, не учат и се правят на интересни. В часовете постоянно се обаждат и когато говори човек, който н атях не им е приятен постоянно суфлират след него със престорен глас или го митират подигравателно! Аз не съм подложена на точно такъв тормоз, но ми е писнало. Взехме една нова граматика по езика и никой не я беше разбрал и следващия час се наложи госпожата да обяснява наново. А. (така да го наречем) каза "нищо не разбрах" и Б. (най-големия) със затапващ тон "Ауу не, много е лесно". Да не говорим, че 2мата са си от една групичка и се праят на много яките. Постоянно се обаждат в часовете, мързи ги да учат, пратя номера на даскалите и сега зарадия точни тия хора е наказан целия клас (имам еда правим едни неща за 1 месец).... И аз всяка сутрин, когато се събудя си казвам, днес ще съм спокойна, няма да се изнервям на тези хора, но до там. КАто кажа "теззи хора" и започвам да ги нареждам- смотаняци, нешастници, шибаняци, задници, лайнари.. Абе всичко, което ви дойде на акъла. И когата се прибера първото нещо, което казвам на майка ми е как мразя класа си. Т ями казва "Не се натрупвай с така енергия ала- бала".. Да не говорим как съм и разказвала как искам да ги убия.. Да ги хвана и с една брадва да ги накълцам на парчета. ТЕ НЕ РАЗБИРАТ ОТ ДУМА!! Провалят ми просто целия ден, цялата седмица, целият месец, цялата година, провалят ми живота. МРАЗЯ ГИ. Майка ми ми казва да съм била успокоила, защото със тази злоба и лоша енергия съм можел анаистина да убия някой. И е така, в последно време съм станал уникално агресивна. А аз какво й отговрих "Поне ще го убия и ще направя добро, като му попреча да не разваля живота на останлите".. Като цяло сме ужасен клас, всички учители казват, че за първи път преподават н атакъв клас. Колко са ни наказвали, ама ние пак не. Просто сме ужасни. И то смао заради едни и същи.
Хора кажете ми как да не пбръщам внимание на тези нещастници. Просто във у-ще съм имала моменти, коагто съм си хващала тетрадката и съм блъскала по чина само за да не си излея яда в/у някой невинен. Това нещо ме съсипва. А когато им кажеш нещо и наистина ги затапиш ти крещят "МЛЪКВАЙ ВЕЕЕ"... и аз млъквам не задруго, а просто каво да се занимавам с такива безполезни изкопаеми. То все едно да кажеш на лайно да спре да мирише.. Или нявко седя си съвсем нормално и ония най- нагло се намесва в разговора и се заяжда с момичт, с което говоря. Как можвла така да кеж, как можело ели кво си... Или култувата реплика "АВЕ ТИ БАВНА ЛИ СИ ВЕ"... Я ДА СЕ ЕБЕТЕ В ГЪЗА, , , , , , БАСИ ИЗЧДИЯТА!! МРАЗЯ ГИИИИИИ
Хора, моля ви се, моял ви се посъветвайте ме как да реагирам! Понкога ми идва да приложа хватките от кеча, които от толкова гледане и дублиране съм осъвършенствала! Просто злобата ме е превърнала във бомба със закъснител!
Извинявам се за правописните грешки, които сигурно не с амалко, но порсто с такава ярост и злоба пиша, когато си помисля за тия нещастници, че се чудя как още не съм изкъртила клавиатурата.
Нима едно време когато вие бяхте ученици имаше нормални условия за работа ,търкахте си трътките на дървените чинове и не смеехте дума да гъкнете.
Ни най малко ни интересува аудиторията къде ще си запишете детето ако искате можете директно в английската да го вкарате още от 1 клас в така наречения "елит"
Така като ви чета коментара за дървото и ми идва на ум." От всяко дърво свирка не става" и тогава отново ще плащате рушвети за да поправите грешката на природата нали така мила другарко.
С разказа за маймуната ни разкрихте интересни факти по родословното си дърво макар и да не сме ви молели за това.но след като ви е ясен произхода сега е време да си отидете по родните места мила другарко.явно миграцията на този криптид или образно казано вие и вашето семейство е с поголовни размери.това на което ти мирише е собствената ти миризма и недей да съжаляваш за нещо с което е непосилно да се справиш.
В тоя ред на мисли се замислих най- веятно Чернобил не е гръмнал.майка ти просто е пръднала.
Нима едно време когато вие бяхте ученици имаше нормални условия за работа ,търкахте си трътките на дървените чинове и не смеехте дума да гъкнете.
Ни най малко ни интересува аудиторията къде ще си запишете детето ако искате можете директно в английската да го вкарате още от 1 клас в така наречения "елит"
Така като ви чета коментара за дървото и ми идва на ум." От всяко дърво свирка не става" и тогава отново ще плащате рушвети за да поправите грешката на природата нали така мила другарко.
С разказа за маймуната ни разкрихте интересни факти по родословното си дърво макар и да не сме ви молели за това.но след като ви е ясен произхода сега е време да си отидете по родните места мила другарко.явно миграцията на този криптид или образно казано вие и вашето семейство е с поголовни размери.това на което ти мирише е собствената ти миризма и недей да съжаляваш за нещо с което е непосилно да се справиш.
В тоя ред на мисли се замислих най- веятно Чернобил не е гръмнал.майка ти просто е пръднала.
Какво попречи на ръководството на СУ "Йордан Йовков" в началото на 2013 г. да изготви Енергиен одит на сградата, в която се помещава, за да може да се включи училището за саниране по програма "Козлодуй"? Има ли училище, което е имало в този момент енергиен одит и не е било включено за саниране? От кога Меден рудник е център на Бургас? И 4-те училища там са санирани почти по едно и също време.
Защо преди началото на уч. 2015/2016 г. се поискаха по 70 лв. от родителите на приетите първокласници за боядисване и обзавеждане на стаите?!? Отгоре на това бе заявено, че 4 години децата им ще стоят на пластмасови столчета и маси. Как да си запиша след това детето в такова училище, в което не могат да му осигурят елементарни условия за нормална работа?
Като чете човек поста си прави много изводи между които и че "Криво дърво може и да се изправя, но крив човек - едва ли.".
До № 11
Скунксовата маймуна или Смърдящата маймуна е човекоподобен криптид, за който се предполага, че обитава района на Оклахома, Северна Каролина и Арканзас в САЩ. Името му идва от силната "смрад" която се носела от него. Първите писмени наблюдения на съществото датират от 1960.
Колкото и с каквото да се миеш - миришеш отвратително. Съжалявам!
Мн.се радвам че поне в един задник успях да бръкна.то и затова замириса толкова много и всички успяха да разберат какво сте яли.....т.е.истината
Сега е ред да се измия че наистина миризмата е ужасна.истината де..
Сега истината и тя е че идват избори и няма как всичките тези безобразия да не се отразят пагубно за това крадливо лакомо и интриантско управление на великия кмет Николов който толкова се боготвори но да не отваряме темата колко засмукамтой през цялото си управление,тези пари са наши и на Европа и без него бихме се справили.четейки коментарите под всяка статия би тр да ви прави впечатление че дните му са преброени.бойко Борисов първо ще изгуби президентските си избори а след това и е Бургас.има още много да се каже но мисля че на абсолютно всички нещата са ясни