Без спънки за „Фрапорт“ за концесията на летище „София“ – компанията може да я получи след Варна и Бургас
05 Юни 2016, Неделя, 05:26 ч.
Автор: ФлагманУсловията са тежки, но изпълними за международния гигант
Възможно ли е концесионерът на варненското и бургаското летища „Фрапорт“ да получи и най-големия български аеропорт – този в София? От публикуваната документация за участие в процедурата за концесия на столичното летище става ясно, че ограничения за компанията няма.
Условията са тежки, но международното дружество, което има и български клон, вероятно няма да има проблеми да се включи в състезанието.
Съмненията, изразени засега най-вече от партия ДСБ, че новата процедура се прави именно за да спечели „Фрапорт“, се засилват.
От публикуваните условия става ясно, че минималните изисквания към участниците са да имат опит като летищен оператор на поне едно международно летище с пътникопоток, надхвърлящ 6 милиона пътници годишно; да разполагат с необходимото техническо оборудване, както и с квалифициран технически персонал; да имат опит при изграждането на летищна инфраструктура; както и да дадат надеждни гаранции за осигуряване на финансирането, съобщи пресцентърът на министерството.
При оценката на офертите с най-голяма тежест ще е размерът на еднократното и годишно концесионно плащане - 55 на сто. Съотношението между еднократното и годишното плащане в рамките на този критерий е 90 към 10. Държавата се надява да получи авансово поне 570- 580 млн. лв., за да покрие с тях задълженията на БДЖ, а общите приходи от концесията се изчисляват на 1.1 млрд. лв., по предишни изказвания на министър Ивайло Московски. Сега в документите е поставено условието първото плащане да е не по-малко от 550 млн. лв. без ДДС.
Бизнес предложението за опериране на летище София ще има относителна тежест 25 на сто в общата оценка на офертата.
Инвестиционната програма и размерът на инвестициите ще формират 15 на сто от оценката, амерките за сигурност - с 5 на сто.
Срокът на концесията е 35 години.
Участникът, определен за концесионер, поема задължението да извършва годишни концесионни плащания от първата година до края на срока на концесията, в размер на процент от нетните приходи за съответната година, определен съгласно офертата на концесионера, но не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия.
Размерът на годишното концесионното плащане не може да бъде по-малък от 9 957 000 лева без ДДС.
Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции в размер не по-малък от 306 545 000 лева без ДДС за срока на концесията. Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.
Други задължения на бъдещия концесионер са изпълняването на Бизнес предложение за опериране на летище София, което включва и социална програма, както и предприемането на всички необходими мерки за сигурност на летището.
Обявлението за процедурата е публикувано в Официалния вестник на Европейския съюз, в Националния концесионен регистър и е обнародвано в електронната страница на "Държавен вестник".
Обявлението, Документацията за участие в откритата процедура и приложенията към нея, са публикувани а страницата на министерствотоhttps://www.mtitc.government.bg/page.php?category=755&id=9140.
Сега пътниците на софийското летище са около 4 млн. годишно. Според интервю на Московски в "Стандарт" в средата на май интерес са заявили летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, инвестиционният фонд зад "Хийтроу". БСП вече се обяви против концесията, както заради наливането на пари в БДЖ, така и по принцип, защото не било нужно. От ДСБ пък изразиха съмнение, че процедурата се прави конкретно за "Фрапорт". Нискотарифната "Райънер" също изрази скептицизъм към процедурата, припомня „Дневник“.
В категории:
Политика
Тръмп: Китайски военни управляват Панамския канал
Марая Кери смятала, че е твърде млада за коледен албум
Байдън иска от Пентагона да продължи активните доставки на оръжия за Украйна
Почина Георги Христов
Най-необичайните коледни традиции по света
Външно с официална първа позиция за трагедията с разбилия се самолет
26/12/2024, Четвъртък 15:40
0
Дъщерята на Брус Уилис се омъжва, за да го зарадва?
26/12/2024, Четвъртък 15:20
0
Нов политически трус в Южна Корея! Внесоха импийчмънт и срещу действащия президент
26/12/2024, Четвъртък 15:00
0
Брутални кадри от френско летище! Кюрди смляха от бой турски младежи без причина
26/12/2024, Четвъртък 14:40
1
Изхвърлиха бебе на магистрала
26/12/2024, Четвъртък 14:20
0
Папата отвори „свещена врата“ в италиански затвор
26/12/2024, Четвъртък 14:00
2
Босненският министър на сигурността е арестуван за корупция
26/12/2024, Четвъртък 13:40
0
Крим обявява извънредно положение заради нефтения разлив
26/12/2024, Четвъртък 13:20
2
Редица квартали на София са без ток
26/12/2024, Четвъртък 12:40
5
На Витоша: Непочистени пътища, не може да се стигне до ски пистите
26/12/2024, Четвъртък 12:20
1
Почина Георги Христов
26/12/2024, Четвъртък 12:00
0
Три населени места в Община Троян са без ток
26/12/2024, Четвъртък 11:40
0