Без спънки за „Фрапорт“ за концесията на летище „София“ – компанията може да я получи след Варна и Бургас
05 Юни 2016, Неделя, 05:26 ч.
Автор: ФлагманУсловията са тежки, но изпълними за международния гигант
Възможно ли е концесионерът на варненското и бургаското летища „Фрапорт“ да получи и най-големия български аеропорт – този в София? От публикуваната документация за участие в процедурата за концесия на столичното летище става ясно, че ограничения за компанията няма.
Условията са тежки, но международното дружество, което има и български клон, вероятно няма да има проблеми да се включи в състезанието.
Съмненията, изразени засега най-вече от партия ДСБ, че новата процедура се прави именно за да спечели „Фрапорт“, се засилват.
От публикуваните условия става ясно, че минималните изисквания към участниците са да имат опит като летищен оператор на поне едно международно летище с пътникопоток, надхвърлящ 6 милиона пътници годишно; да разполагат с необходимото техническо оборудване, както и с квалифициран технически персонал; да имат опит при изграждането на летищна инфраструктура; както и да дадат надеждни гаранции за осигуряване на финансирането, съобщи пресцентърът на министерството.
При оценката на офертите с най-голяма тежест ще е размерът на еднократното и годишно концесионно плащане - 55 на сто. Съотношението между еднократното и годишното плащане в рамките на този критерий е 90 към 10. Държавата се надява да получи авансово поне 570- 580 млн. лв., за да покрие с тях задълженията на БДЖ, а общите приходи от концесията се изчисляват на 1.1 млрд. лв., по предишни изказвания на министър Ивайло Московски. Сега в документите е поставено условието първото плащане да е не по-малко от 550 млн. лв. без ДДС.
Бизнес предложението за опериране на летище София ще има относителна тежест 25 на сто в общата оценка на офертата.
Инвестиционната програма и размерът на инвестициите ще формират 15 на сто от оценката, амерките за сигурност - с 5 на сто.
Срокът на концесията е 35 години.
Участникът, определен за концесионер, поема задължението да извършва годишни концесионни плащания от първата година до края на срока на концесията, в размер на процент от нетните приходи за съответната година, определен съгласно офертата на концесионера, но не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия.
Размерът на годишното концесионното плащане не може да бъде по-малък от 9 957 000 лева без ДДС.
Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции в размер не по-малък от 306 545 000 лева без ДДС за срока на концесията. Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.
Други задължения на бъдещия концесионер са изпълняването на Бизнес предложение за опериране на летище София, което включва и социална програма, както и предприемането на всички необходими мерки за сигурност на летището.
Обявлението за процедурата е публикувано в Официалния вестник на Европейския съюз, в Националния концесионен регистър и е обнародвано в електронната страница на "Държавен вестник".
Обявлението, Документацията за участие в откритата процедура и приложенията към нея, са публикувани а страницата на министерствотоhttps://www.mtitc.government.bg/page.php?category=755&id=9140.
Сега пътниците на софийското летище са около 4 млн. годишно. Според интервю на Московски в "Стандарт" в средата на май интерес са заявили летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, инвестиционният фонд зад "Хийтроу". БСП вече се обяви против концесията, както заради наливането на пари в БДЖ, така и по принцип, защото не било нужно. От ДСБ пък изразиха съмнение, че процедурата се прави конкретно за "Фрапорт". Нискотарифната "Райънер" също изрази скептицизъм към процедурата, припомня „Дневник“.
В категории:
Политика
Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5%Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5%
Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки
„Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света
Радва се на голяма любов
4 яйца, чаша грис и малко орехи и буквално се връщаш в детството
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос
25/11/2024, Понеделник 21:00
1
7 нездравословни храни, които да избягвате
25/11/2024, Понеделник 20:40
0
Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
25/11/2024, Понеделник 20:20
0
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО)
25/11/2024, Понеделник 20:00
0
Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки
25/11/2024, Понеделник 19:58
1
Китайци луднаха по това място у нас
25/11/2024, Понеделник 19:40
0
Жена се закани да се изкъпе във ВиК
25/11/2024, Понеделник 19:20
0
„Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света
25/11/2024, Понеделник 19:00
0
Никой не вярва, че този течен шоколад е домашен, вкусът му е неустоим
25/11/2024, Понеделник 18:41
0
Мъж изгони съпругата си от бащината ѝ къща и се опита да я удуши пред полицаи
25/11/2024, Понеделник 18:21
1
Теле вкара бургазлия в болница
25/11/2024, Понеделник 18:11
1