×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Без спънки за „Фрапорт“ за концесията на летище „София“ – компанията може да я получи след Варна и Бургас


Без спънки за „Фрапорт“ за концесията на летище „София“ – компанията може да я получи след Варна и Бургас
Условията на новата процедура вече са ясни
Ключови думи: концесии, летища, Фрапорт
05 Юни 2016, Неделя, 05:26 ч.
Автор: Флагман

Условията са тежки, но изпълними за международния гигант



Възможно ли е концесионерът на варненското и бургаското летища „Фрапорт“ да получи и най-големия български аеропорт – този в София? От публикуваната документация за участие в процедурата за концесия на столичното летище става ясно, че ограничения за компанията няма.

Условията са тежки, но международното дружество, което има и български клон, вероятно няма да има проблеми да се включи в състезанието.
Съмненията, изразени засега най-вече от партия ДСБ, че новата процедура се прави именно за да спечели „Фрапорт“, се засилват.

От публикуваните условия става ясно, че минималните изисквания към участниците са да имат опит като летищен оператор на поне едно международно летище с пътникопоток, надхвърлящ 6 милиона пътници годишно; да разполагат с необходимото техническо оборудване, както и с квалифициран технически персонал; да имат опит при изграждането на летищна инфраструктура; както и да дадат надеждни гаранции за осигуряване на финансирането, съобщи пресцентърът на министерството.

При оценката на офертите с най-голяма тежест ще е размерът на еднократното и годишно концесионно плащане - 55 на сто. Съотношението между еднократното и годишното плащане в рамките на този критерий е 90 към 10. Държавата се надява да получи авансово поне 570- 580 млн. лв., за да покрие с тях задълженията на БДЖ, а общите приходи от концесията се изчисляват на 1.1 млрд. лв., по предишни изказвания на министър Ивайло Московски. Сега в документите е поставено условието първото плащане да е не по-малко от 550 млн. лв. без ДДС.

Бизнес предложението за опериране на летище София ще има относителна тежест 25 на сто в общата оценка на офертата.

Инвестиционната програма и размерът на инвестициите ще формират 15 на сто от оценката, амерките за сигурност - с 5 на сто.

Срокът на концесията е 35 години. 

Участникът, определен за концесионер, поема задължението да извършва годишни концесионни плащания от първата година до края на срока на концесията, в размер на процент от нетните приходи за съответната година, определен съгласно офертата на концесионера, но не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия.

Размерът на годишното концесионното плащане не може да бъде по-малък от 9 957 000 лева без ДДС.

Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции в размер не по-малък от 306 545 000 лева без ДДС за срока на концесията. Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.

Други задължения на бъдещия концесионер са изпълняването на Бизнес предложение за опериране на летище София, което включва и социална програма, както и предприемането на всички необходими мерки за сигурност на летището.

Обявлението за процедурата е публикувано в Официалния вестник на Европейския съюз, в Националния концесионен регистър и е обнародвано в електронната страница на "Държавен вестник".

Обявлението, Документацията за участие в откритата процедура и приложенията към нея, са публикувани а страницата на министерствотоhttps://www.mtitc.government.bg/page.php?category=755&id=9140.

Сега пътниците на софийското летище са около 4 млн. годишно. Според интервю на Московски в "Стандарт" в средата на май интерес са заявили летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, инвестиционният фонд зад "Хийтроу". БСП вече се обяви против концесията, както заради наливането на пари в БДЖ, така и по принцип, защото не било нужно. От ДСБ пък изразиха съмнение, че процедурата се прави конкретно за "Фрапорт". Нискотарифната "Райънер" също изрази скептицизъм към процедурата, припомня „Дневник“. 

В категории: Политика


Огромен протест в Гърция
Огромен протест в Гърция 26/01/2025, Неделя 21:00 0
Отново показа класа
Отново показа класа 26/01/2025, Неделя 20:03 0
Флагман.БГ Много е щастлива Много е щастлива 26/01/2025, Неделя 19:31 1
Флагман.БГ Обра точките на 57 години Обра точките на 57 години 26/01/2025, Неделя 19:00 0
Флагман.БГ Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата 26/01/2025, Неделя 18:31 1
6
Коментара по темата
6.
mama miq
05.06.2016 14:32:31
0
6
тим,мим,тия,ония,все едно,кой източва пари и краде.Работници на минимална заплата винаги търсят,да му мислят разните манекени и примадони с големите претенции(лежат и пърдят)
5.
ах,ах
05.06.2016 13:58:25
0
8
Какво ли ще правят измислените ръководители,организатори,пиари,юристи и много подобни в Лежище?Мизерията пак ще си е мизерия и при концесия.
4.
ТиМ
05.06.2016 11:59:27
0
21
ТиМ, ТиМ, ТиМ ... пълен мутренски монопол във всяко едно направление ! ГЕРБ СЪСИПА БЪДЕЩЕТО НА БЪЛГАРИЯ ! ТиМ, ТиМ, ТиМ ...
3.
Prasnoto Mlqko
05.06.2016 11:28:58
0
21
Естествено че ТИМ, и Булгаристан еър ще забравят да плащат за обслужванр още 100 год. Пълен мутристан
2.
Типично
05.06.2016 11:10:06
0
21
Някой да се съмнявал че пак ще изберат тимаджиите??????????
1.
сандо
05.06.2016 11:06:25
0
25
А трябва ли да се радвам че ще си имаме нов монополист
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Държавата е подготвила механизъм, който да предотврати сериозен финансов натиск върху българските домакинства Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Новият министър лансира старата идея  Много е щастлива Много е щастлива Известна певица се радва на лични и професионални успехи Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бързото развитие на Бургас откъм публична, здравна, образователна и социална инфраструктура, води до сериозен интерес и реално пазарът е в невиждан подем Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Трябваха ни секунди, за да отидем в задната кабина. Клекнахме ли, не знам вече, прегърнахме се и чакахме удара, сподели Пламен Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Севим Али и Ешереф Ешереф вече са подали питане към социалния министър, а кметът усилено търси нови инвеститори  Баща му съобщи отлична новина Баща му съобщи отлична новина Везенков-младши и Коди ще играят за България във важни мачове Министърът на туризма връчи специални грамоти Министърът на туризма връчи специални грамоти "За мен е чест", каза Мирослав Боршош Тя ще е водещ на най-чаканото шоу по бТВ Тя ще е водещ на най-чаканото шоу по бТВ „Това предаване не е просто шоу – то е мисия,“ казва Нанси Кара кола за 700 бона Кара кола за 700 бона Азис е много заможен и има слабост към лъскавите автомобили
Русия съобщи, че е завладяла... Русия съобщи, че е завладяла... Още едно село в Донецка област Пуснете учениците във ваканция Пуснете учениците във ваканция Това е призивът на педиатър Отново показа класа Отново показа класа Попов с престижно класиране Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Божидар Колев е съсобственик на "Технополис" и "Практикер" Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата Пусна снимки по бански от Тайланд, влюбените емотикони не закъсняха Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколение Z включва хора, родени между 1997 и 2012 г. Лукашенко с интересна фраза Лукашенко с интересна фраза Той счита, че Беларус се радва на сериозна демокрация Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Изобретението предизвика интерес и множество коментари в социалните мрежи Държавна телевизия в Германия пусна наръчник при нападение с нож Държавна телевизия в Германия пусна наръчник при нападение с нож Тези атаки станаха всекидневие в страната, извършителите са все мигранти Бижуто й струва 1,1 млн. долара Бижуто й струва 1,1 млн. долара Светът определено бе прикован от визита на съпругата му Иванка Тръмп
Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Бойко Борисов е изключително добър в едно нещо - да си намери повод да се разсърди. Виц на деня Виц на деня Всички пътища водят към Рим, само в България към автосервиза
Виц на деня Виц на деня В съда.
-Твърдите, че сте хвърляли домати по съседа си, но главата му е в рани.
-Ами те бяха в буркани.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Злобата си личи от километри.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори