×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Днес отбелязваме Велика сряда от Страстната седмица или Седмицата на страданията
  • Премиерът на Косово Албин Курти подаде оставка
  • 16 април 1925 г. 100 години от кървавия атентат в църквата „Света Неделя”
  • Зеленски предупреди САЩ: Не правете недопустими отстъпки на наши земи
  • Подпалвачът на дома на губернатора на Пенсилвания имал психични проблеми
  • Опозицията на Острова: САЩ са ни много по-важни, няма смисъл да флиртуваме с Брюксел
  • Вторият вот на недоверие срещу правителството влиза за обсъждане в парламента
  • Джорджа Мелони ще навива Тръмп за „Общ пазар“ на ЕС и САЩ
  • Тръмп подписа указ за намаляване на цените на лекарствата
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Ще стане ли ТИМ монополист на въздушния транспорт в България


Ще стане ли ТИМ монополист на въздушния транспорт в България
Фрапорт, заедно с компании от орбитата на "Химимпорт", взе на концесия бургаското летище през 2006 година. Сега консорциумът е на път да поеме и столичната аерогара
18 Май 2016, Сряда, 12:13 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ

Фрапорт (с ТИМ) е на път да вземе концесията и на летище София
Концесионерът на летищата в Бургас и Варна - „Фрапорт“ е фаворит за поемането и най-голямата аерогара в страната – летище „София“. Това твърдят няколко независими един от друг източници, до които Флагман.бг днес се допита. Думите им се потвърждават и от лидера на ДСБ Радан Кънев, който при свое посещение във Варна провъзгласи „Фрапорт“(с ТИМ) за почти сигурен нов концесионер на летище „София“.

Припомняме, че Министерски съвет вчера одобри откриването на процедурата, но допълнителни подробности по условията и изискванията за кандидати така и не бяха одобрени. Транспортният министър Ивайло Московски така и не отговори на въпрос на Флагман.бг: Ще има ли ограничение за участието на „Фрапорт“ в процедурата, за да не превърне компанията в монополист?

„Ще видите всичко до десетина дни”
, лаконичен бе Московски, визирайки, че това е срокът, в който концесията ще бъде обнародвана в Държавен вестник, и в официалния вестник на Европейската комисия.(ВИЖ ПОДРОБНОСТИ)

Източници, пожелали анонимност, обаче припомнят, че Московски преди няколко дни съобщи, че интерес към концесията на летище „София“ има от страна на „Фрапорт“. В случая той визираше компанията-майка в Германия, която в България, както е известно, си партнира с фирми от орбитата на „Химимпорт“.

В процедурата се очаква да участват и още няколко изключително интересни компании. По информация на „Капитал дейли“ сред по-сигурните кандидати е Ferrovial Airports, която оперира 4 летища в Обединеното кралство, сред които и летище Heathrow. Траен интерес има и от турската Limak, която е в обединението, изграждащо новото мегалетище на Истанбул. Първоначален интерес е деклариран и от операторът на сегашното летище Ataturk - TAV, но той не е потвърден. С голяма вероятност може да участва и операторът на летището в Дъблин. С по-малък шанс са операторите на летище Мюнхен и френската Vinci Airports. Интересът от страна на Цюрих е непостоянен, а по думите на министър Московски имат още от летището в Лион, катарци, китайци, турци.

Припомняме, че по време на управлението на Тройната коалиция, „Фрапорт“ в партньорството с “БМ Стар”, фирма, която е част от „Химимпорт“, нае за 35 години летищата във Варна и Бургас срещу сумата от едва 3 млн.евро.

Концесионерът се ангажира и да внася в държавния бюджет годишни отчисления от летищните такси. Договорът обаче изглежда заробващ. В радиус от 150 км се забранява да има друго летище, ако то не е с прякото участие на „Фрапорт“. Заради това и най-вероятно ще пропадне идеята за карготерминал в Равнец, който да обслужва бъдещата индустриално-логистична зона.

Очакваните приходи от летище "София" са много по-добри - 1,2 млрд.лв. за 35 години. Половината от сумата трябва да бъде внесена авансово при подписването на договора, като парите ще отидат за оздравяването на БДЖ.

Любопитна подробност е, че сред най-големите длъжници на летище „София“ е авиопревозвачът „България еър“(също част от "Химимпорт"), който дължи, според твърдения на конкурентни компании над 30 млн.лв.на летището. Ирландският нискотарифен авиопревозвач "Райънеър" дори се закани, че ще сезира Европейската комисия заради нелоялната конкуренция.

В категории: Бизнес


16
Коментара
Флагман.БГ Почина голям бизнесмен Почина голям бизнесмен 16/04/2025, Сряда 08:30 0
Флагман.БГ Какво ще е времето в България Какво ще е времето в България 16/04/2025, Сряда 07:48 0
Флагман.БГ Байдън разкритикува остро Тръмп Байдън разкритикува остро Тръмп 16/04/2025, Сряда 07:00 2
Иска да се пенсионира
Иска да се пенсионира 15/04/2025, Вторник 21:33 1
Съседи със страхотен рекорд
Съседи със страхотен рекорд 15/04/2025, Вторник 21:00 0
16
Коментара по темата
16.
Лилия
24.05.2016 14:15:34
2
0
Монополисти няма как да станат по ред причини. Като започнем, че се явява Фрапорт, а не Химимпорт. Като продължим, че това не са единствените летища в България. И като се стигне до фактит, че става въпрос за концесия, а не продажба.
15.
хвърчилан
23.05.2016 08:35:28
4
0
Аз пък харесвам новите летища, колкото и злоба да се лее. Да не забравяме, че българското участие е минимално, тоест родните баровци са безгласна буква. Фрапорт са си немци, работят с немски стандарти и се вижда.
14.
Паркинг
19.05.2016 11:29:46
5
2
Не може да се влезе в летището нито с кола нито с автобус-вижте си таксите за паркинг-в света няма толкова скъп паркинг както в бургас
13.
Пътник
19.05.2016 11:24:19
4
1
Посочете ми една нова услуга в новия терминал на летище Бургас-никаква! дори няма ръкави...само един хамбар направиха-голяма инвестиция няма що
12.
Да
19.05.2016 11:21:06
1
3
Браво на Иван Колев и на Флагман! Това е истината!
11.
Гадове такива
19.05.2016 11:19:53
4
4
Огромни инвестиции?!-чисто кожудерство!!! Варна и Бургас вече са най-скъпите летища- и като такси и като наеми и като услуги паркинг таксита и какво ли не-цените дори във фришопа са надути до повръщане ГАДОВЕ
10.
Бояна Димитрова
19.05.2016 11:01:25
3
3
Не разбирам, докога родните ни "ЖУРНАЛИСТИ" ще продължават са си пишат без да си направят труда да проверят истината. Г-н Колев, информацията за условията концесията на Варна и Бургас, както и приходите, които държавата получава от концесионера Фрапорт Туин Стар са публични.
9.
Стефан Цонев
19.05.2016 10:50:57
3
2
Г-н Колев, вие сте пълен олигофрен. Поне да си бяхте направили труда да прочетете ГФО на Фрапорт ТСЕМ АД за да не пишете подобни платени глупости.
8.
Ивелин
19.05.2016 09:46:45
3
5
Откакто Фрапорт е концесионер на летищата във Варна и Бургас, са направени огромни инвестиции и е отбелязан сериозен ръст на пътници.

Дали са фаворити не е сигурно. Спекулациите са много. Ще видим след 4 месеца кой е дал най-добрата оферта.
7.
до тим
19.05.2016 09:26:41
3
3
Ти си толкова не на ясно с задълженията и тяхното погасяване, че дано не си вземал заеми!
6.
Атанас
18.05.2016 21:11:58
2
9
Струва ми се, че в желанието си да заинтригувате читателите с гръмко заглавие прибързвате доста. Все още не са известни подробностите около процедурата, както и изискванията за кандидатите, а вие вече правите сметка дали някой няма да стане монополист. Много прибързано, а и като гледам източниците Ви - няколко анонимни източника и Радан Кънев, които е готов да каже и направи всичко само да е в светлината на прожекторите, съм леко раздвоен по отношение на достоверността им. Реално погледнато Московски си го е казал най-точно, че до десетина дни ще стане ясно всичко, а предположенията преди това са си просто безпочвени съчинения. По отношение на работата на Фрапорт в двете морски летища, няма как да не се отрази, че летищата са коренно променени и то към добро. Направиха много инвестиции, като и резултатите им не закъсняха и всяка година отчитат ръст на пътниците. Виждам, че сте обърнали внимание и на нападките на Райънеър към националния превозвач по отношение на дълга им към летищото. За него има разбирателство между летището и превозвача, за това как и на какви части да бъде погасяван, но и не виждам нищо нередно в това при едни сериозни бизнес отношения, понякога да има забавяне от една страна и разбиране от другата.
Относно очакваните приходи от въпросната концеси и идеята на правителството да спасява обреченото според мен БДЖ, никак не одобрявам идеята, тъй като смятам, че това е наливане на пари в кофа без дъно.
5.
тим
18.05.2016 20:53:27
6
5
Закривай!!! не става държава от това, ще вземат летище София и ще са напред 60 милиона които дължaт досега за обслужване. Ебаси абурдистана
4.
Илиев
18.05.2016 17:38:02
9
7
Аз си мислех, че имате някаква по-сериозна информация, а то Радан пак е изцепил поредната глупост. Не знам този човек, не се ли усеща, че вече никой не го взима на сериозно и на следващите избори още по-малко проценти ще събере. Колкото до концесията, нека да я вземе, който е по-достоен. Все пак морските летища под тяхно управление са си много добре, но не смятам, че имат интерес към софийското, защото цената е главоломна.
3.
Джон и Иван
18.05.2016 15:24:08
8
11
Бягайте от България !
2.
Препатил
18.05.2016 14:55:14
5
25
Освен ниски заплати-и бачкане до припадък.
Каква е тази пазарна БГ икономика,когато гарантира частни монополи?!?
Булгаристан-абсурдистан.
1.
....
18.05.2016 13:59:44
5
21
Софиянци да се готвят за ниски заплати. Освен ако специално за тях не им оставят привилегийки.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Мъж наруши ограничителна заповед и запали колата на бившата си любима (ВИДЕО) Мъж наруши ограничителна заповед и запали колата на бившата си любима (ВИДЕО) Екшън във Врачанско Депутатите ще обсъждат вота на недоверие (НА ЖИВО) Депутатите ще обсъждат вота на недоверие (НА ЖИВО) Казусът с ДПС-ДПС е много интересен Какво ще е времето в България Какво ще е времето в България Затопляне в сравнение с последните дни Сигнал до Флагман: Жена е възмутена от таксиметрова фирма Сигнал до Флагман: Жена е възмутена от таксиметрова фирма Дамата твърди, че е жертва на тенденциозно отношение Почина българин, направил революция с подкастите Почина българин, направил революция с подкастите Владимир Петков - Каладан е един от хората с най-голям принос за развитието на подкаст-сферата и интереса към този формат в България през последните години Бюджет 2025: Бургас залага на стабилност, инвестиции и сигурност Бюджет 2025: Бургас залага на стабилност, инвестиции и сигурност Капиталовата програма включва над 100 проекта, приоритет – инфраструктура и видеонаблюдение Кабинетът „Желязков“ е вече правителство на малцинството, но остава на власт Кабинетът „Желязков“ е вече правителство на малцинството, но остава на власт ГЕРБ, БСП и ИТН призоваха другите партии в парламента за подкрепа, за да стане България част от еврозоната От АПИ с важна информация за "Хемус" От АПИ с важна информация за "Хемус" Утре за ремонт на асфалтовата настилка последователно ще се ограничи движението за всички автомобили в двете посоки от 30-ти до 47-ми км на магистралата Бургаският окръжен съд не даде детето на Велико Минков Бургаският окръжен съд не даде детето на Велико Минков Не виждам друг изход от това дело, освен бащата да го спечели, каза адвокатът на бившия депутат след 6-часовото заседание заседание Агресивен мъж счупи носа на шофьор на автобус Агресивен мъж счупи носа на шофьор на автобус В област Кюстендил
Почина голям бизнесмен Почина голям бизнесмен Отиде си финансистът от Дания Майкъл Халбай Байдън разкритикува остро Тръмп Байдън разкритикува остро Тръмп "Не са минали и 100 управленски дни, а тази нова администрация нанесе толкова щети", каза бившият държавен глава на САЩ Дългогодишен брак се разпадна, защото жена сподели, че... Дългогодишен брак се разпадна, защото жена сподели, че... Деликатна ситуация в САЩ Спират грантове за България, Рубио реже $1,7 млн. от програмата за медийна грамотност Спират грантове за България, Рубио реже $1,7 млн. от програмата за медийна грамотност Решението на Държавния департамент засяга и различни проекти, а сред потърпевшите е и Американският университет в Благоевград Съседи със страхотен рекорд Съседи със страхотен рекорд Партизан Белград с невероятен хеттрик, феновете на "гробарите" обичат много клуба и баскетбола Един от най-силните хора в САЩ с тежки думи за Зеленски Един от най-силните хора в САЩ с тежки думи за Зеленски Ванс с остър коментар Мигрант накълца лицето на полицай в Катания Мигрант накълца лицето на полицай в Катания Нападателят е неутрализирън с тейзър Тръмп поряза Харвард с $2,2 милиарда - защо това може да излекува Америка Тръмп поряза Харвард с $2,2 милиарда - защо това може да излекува Америка Големите университети в САЩ отдавна се превърнаха в гнезда за идеологически терор Появи се инкогнито на интересно място Появи се инкогнито на интересно място 43-годишната принцесата на Уелс, която е съвместен председател на скаутите, се срещна с главния скаут Дуейн Фийлдс близо до брега на езерото Уиндърмиър Важен ден очаква всички зодии Важен ден очаква всички зодии Това е хороскопът за днес от астролога Петя Георгиева
Доналд Тръмп за Зеленски: Доналд Тръмп за Зеленски: Байдън, Путин и Зеленски погубиха света Виц на деня Виц на деня - Отче, може ли красива жена да не изневерява?
- Може синко, може, ама язък за жената!
Виц на деня Виц на деня Шеф на ресторант към госта:
- Нашият ресторант е от категория лукс! Сметката на клиентите се носи от кардиолог!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако след тежък запой на сутринта се събудиш, погледнеш се в огледалото и не се видиш, не се притеснявай - просто си станал неотразим
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори