Ще стане ли ТИМ монополист на въздушния транспорт в България
Фрапорт, заедно с компании от орбитата на "Химимпорт", взе на концесия бургаското летище през 2006 година. Сега консорциумът е на път да поеме и столичната аерогара
18 Май 2016, Сряда, 12:13 ч.
Автор: Иван КОЛЕВФрапорт (с ТИМ) е на път да вземе концесията и на летище София
Концесионерът на летищата в Бургас и Варна - „Фрапорт“ е фаворит за поемането и най-голямата аерогара в страната – летище „София“. Това твърдят няколко независими един от друг източници, до които Флагман.бг днес се допита. Думите им се потвърждават и от лидера на ДСБ Радан Кънев, който при свое посещение във Варна провъзгласи „Фрапорт“(с ТИМ) за почти сигурен нов концесионер на летище „София“.Припомняме, че Министерски съвет вчера одобри откриването на процедурата, но допълнителни подробности по условията и изискванията за кандидати така и не бяха одобрени. Транспортният министър Ивайло Московски така и не отговори на въпрос на Флагман.бг: Ще има ли ограничение за участието на „Фрапорт“ в процедурата, за да не превърне компанията в монополист?
„Ще видите всичко до десетина дни”, лаконичен бе Московски, визирайки, че това е срокът, в който концесията ще бъде обнародвана в Държавен вестник, и в официалния вестник на Европейската комисия.(ВИЖ ПОДРОБНОСТИ)
Източници, пожелали анонимност, обаче припомнят, че Московски преди няколко дни съобщи, че интерес към концесията на летище „София“ има от страна на „Фрапорт“. В случая той визираше компанията-майка в Германия, която в България, както е известно, си партнира с фирми от орбитата на „Химимпорт“.
В процедурата се очаква да участват и още няколко изключително интересни компании. По информация на „Капитал дейли“ сред по-сигурните кандидати е Ferrovial Airports, която оперира 4 летища в Обединеното кралство, сред които и летище Heathrow. Траен интерес има и от турската Limak, която е в обединението, изграждащо новото мегалетище на Истанбул. Първоначален интерес е деклариран и от операторът на сегашното летище Ataturk - TAV, но той не е потвърден. С голяма вероятност може да участва и операторът на летището в Дъблин. С по-малък шанс са операторите на летище Мюнхен и френската Vinci Airports. Интересът от страна на Цюрих е непостоянен, а по думите на министър Московски имат още от летището в Лион, катарци, китайци, турци.
Припомняме, че по време на управлението на Тройната коалиция, „Фрапорт“ в партньорството с “БМ Стар”, фирма, която е част от „Химимпорт“, нае за 35 години летищата във Варна и Бургас срещу сумата от едва 3 млн.евро.
Концесионерът се ангажира и да внася в държавния бюджет годишни отчисления от летищните такси. Договорът обаче изглежда заробващ. В радиус от 150 км се забранява да има друго летище, ако то не е с прякото участие на „Фрапорт“. Заради това и най-вероятно ще пропадне идеята за карготерминал в Равнец, който да обслужва бъдещата индустриално-логистична зона.
Очакваните приходи от летище "София" са много по-добри - 1,2 млрд.лв. за 35 години. Половината от сумата трябва да бъде внесена авансово при подписването на договора, като парите ще отидат за оздравяването на БДЖ.
Любопитна подробност е, че сред най-големите длъжници на летище „София“ е авиопревозвачът „България еър“(също част от "Химимпорт"), който дължи, според твърдения на конкурентни компании над 30 млн.лв.на летището. Ирландският нискотарифен авиопревозвач "Райънеър" дори се закани, че ще сезира Европейската комисия заради нелоялната конкуренция.
В категории:
Бизнес
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета
Илияна Йотова: Надявам се утре да се поздравим с избран председател на НС
Ще се шокирате какво се твърди за него
Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е
Колеги на самоубилия се полицай разкриха последните му думи, имал 6 предсмъртни писма
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак?
21/11/2024, Четвъртък 21:20
0
Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е
21/11/2024, Четвъртък 21:00
1
Владимир Путин с извънредно обръщение
21/11/2024, Четвъртък 20:45
5
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа
21/11/2024, Четвъртък 20:40
0
Ще се шокирате какво се твърди за него
21/11/2024, Четвъртък 20:36
0
След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова
21/11/2024, Четвъртък 20:20
1
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета
21/11/2024, Четвъртък 20:00
3
"Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но...
21/11/2024, Четвъртък 19:48
0
Дъщеря й възражда най-големите й хитове
21/11/2024, Четвъртък 19:40
0
Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали
21/11/2024, Четвъртък 19:20
4
Киномания завладява Културния дом в Бургас
21/11/2024, Четвъртък 19:03
0
Приятелката на самоубилия се полицай: Димитър беше рядко съвестен човек
21/11/2024, Четвъртък 18:41
1
Дали са фаворити не е сигурно. Спекулациите са много. Ще видим след 4 месеца кой е дал най-добрата оферта.
Относно очакваните приходи от въпросната концеси и идеята на правителството да спасява обреченото според мен БДЖ, никак не одобрявам идеята, тъй като смятам, че това е наливане на пари в кофа без дъно.
Каква е тази пазарна БГ икономика,когато гарантира частни монополи?!?
Булгаристан-абсурдистан.