ДАИ-Бургас зацикли! Кандидат-шофьори чакат половин година за книжка
15 Март 2016, Вторник, 13:07 ч.
Автор: Емел МАХМУД, снимката е илюстративнаТрима изпитващи отговарят за най-голямата област в страната, дори в Ямбол са петима
Сериозно напрежение се натрупва в изпитния процес за кандидат-шофьорите от месеци в Бургас. То е на път да ескалира заради бавната електронна система и малкия брой на изпитващите. Броят на отпуснатите дати за изпити не отговаря на тези на кандидатите, които трябва да се явят на кормуване.
Към момента има натрупани повече от 500 души, които чакат, и повече от очевидно е, че това положение ще продължи и занапред, тъй като техният брой расте с всяка изминала седмица. Това разкриха за Флагман.Бг гневни собственици на автошколи, които пожелаха анонимност, тъй като се притесняват от Автомобилната инспекция в Бургас да не им създадат проблеми.
Електронната платформа – уж за улеснение, но не съвсем
Всяка седмица в петък от ДАИ-Бургас отварят платформа, в която всички автокошколи от града трябва да влязат едновременно и да запишат курсистите си за изпит за следващата седмица. Това се случва точно в 11,30 часа. Получава се струпване на хора и оттам напрежение между автошколите, а и между курсистите и инструкторите.
Кандидат-шофьорите се изнервят, защото си мислят, че инструкторът нарочно ги размотава. От друга страна пък автошколите не могат да си получат парите от курсистите, защото още от самото начало уговорката е една част от курса да се плати след изпита.
Желаещи много, изпитващи няма
Оказва се, че средно желаещите да се явят на изпит по кормуване по всички категории са 220 души за седмица. Те са от цялата област. В Бургас има само трима души, които имат правомощието да ги изпитат.
Според изискванията на трудовото законодателство в България, според ДАИ-Бургас, тези трима служители могат да изпитат максимум 130-140 курсисти. За да бъде справедливо запазването на изпитващ, е въведена електронна система. Тя обаче вместо да улеснява процеса, го натоварва. Така останалите чакат – седмица след седмица, месец след месец, защото техният брой всяка седмица расте. Ако все пак пък отидат на изпит обаче и не могат да го минат, може да чакат още 3 месеца примерно, за да се явят отново и така става омагьосан кръг.
Проблемът е уникален, няма го в другите градове в страната
В същото време в платформата влизат и инструктори и от други градове, но при тях подобен проблем няма, защото броят на изпитващите е достатъчен.
Репортерска проверка на Флагман.БГ установи, че във Варна те са петима, като разполагат и с две резерви. В Ямбол пък, който е по-малък от Бургас по население, изпитващите са четирима. И в двата града подобни проблеми липсват. Бъдещите шофьори са принудени да изкарат курсовете си далеч от Бургас. Най-вече го правят хората, които спешно трябва да започнат работа, а за целта им е необходима шофьорска книжка. Избират да пътуват чак до Ямбол, Сливен или във Варна, за да изкарат курсовете, защото там процесът е по-бърз.
Напрежение между конкуренцията
За да могат да стоят адекватно на пазара, всеки петък много от автошколите плащат на IT специалисти, които да стоят на линия и точно в 11:30 ч. да започнат да въвеждат имената на своите курсисти, за да преварят другите и да ги запишат за изпит. Това обаче създава напрежение помежду им.
Многократно автошколите в Бургас са подавали сигнали с молба да бъде решен проблемът, но внимание никой не им е обръщал, твърдят те. Отправили са искане да бъде преместен часът на записване, за да не се получава това струпване на хора и работата на електронната платформа да върви нормално.
Флагман.Бг призовава шефа на ДАИ-Бургас Николай Милушев да се самосезира и да предприеме мерки за решаването на проблема. Ще продължим да следим случая!
В категории:
Разследване
,
Бургас
Зловещо: Момче задига номера от изгорялата кола на Гунди, ето какво се случва с него
Урсула фон ден Лайен: България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген
Европрокуратурата разследва финансова злоупотреба при реставрация на българска църква
Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то
Канят пак Зуека за водещ в Капките?
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
22/11/2024, Петък 17:18
0
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
22/11/2024, Петък 17:18
0
Модерната суперхрана
22/11/2024, Петък 17:12
0
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас
22/11/2024, Петък 17:04
0
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември
22/11/2024, Петък 16:41
2
Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно
22/11/2024, Петък 16:39
3
Ето кои са първите проститутки в България
22/11/2024, Петък 16:24
2
Ако си мислиш, че си играч - стани змийски дояч
22/11/2024, Петък 16:20
2
Смени си зъбите за 160 000 долара
22/11/2024, Петък 15:54
2
Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то
22/11/2024, Петък 15:40
0
Канят пак Зуека за водещ в Капките?
22/11/2024, Петък 15:31
0
Урсула фон ден Лайен: България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген
22/11/2024, Петък 15:23
1
1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората .Още първия член ви посреща,нищо не съм казал за процеса на убочение и как да се извършва, а къде. "На полигон се ходи,но първите няколко пъти" само някой инструктори го правят.Други направо на пътя.Обучението трябва да се извърша пак от фирми но,поне първите часове да са на полигон.И след това колкото още е нужно в града.Защо преди голяма част от часовете са се провеждали на полигон като се премине през всички основни упражнения.Но първите четири часа е мно по-изгодно,от колкото да се блъска колата на полигона,по-лесно е ученика да се изкара на пътя,да се стресира да не знае къде е,да прави задръствания (винаги да е пилотна кола),да затруднява трафика,бихте казали "ами инструктора е там,ще се намеси", не всички го правят има такива който не го поради факта,че вече им е писнало.И се създават множество предпоставки за ПТП,малко са но има.Не казвам,че нямат място на пътя, но след натрупани определен брой часове.И не ми пречат на мен,а на мнозинството водачи.Всеки път когато на пътя има учебна кола и затруднява някак си движението,инструктора да знае че споменават цялата му рода.Това може да се избегне.
Приятелката ми почна края на януари курса сега вече е с книжка