Бургас пак е номер 1! Обслужваме два пъти повече пътници от Варна и това няма да се промени
През 2015 г. е имало спад на двете летища, но през 2016 г. прогнозата е за ръст, казва шефът на асоциацията на авиокомпаниите Станулов
12 Март 2016, Събота, 05:01 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов (снимка: Авторът)Софийският аеропорт поема около 60% от потока през България
Бургаското летище обслужва два пъти повече пътници от варненското. Такава е ситуацията и няма изгледи тя да се промени. Това каза Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании на пресконференция в Клуба на авиацията в София.
На събитието бяха представени данни за състоянието на българската гражданска авиация и на пазара в сектора.
През 2015 г. се наблюдава лек ръст на превозените пътници от и до български летища, заяви г-н Станулов.
Броят им е 7,463 милиона на фона на 7,358 милиона през 2014 г., стана ясно от изнесените статистически данни.
За първи път столичният аеропорт е минал границата от 4 млн. пътници. За 2015 г.те са 4,088 милиона, заяви изпълнителният директор на Летище София Христо Щерионов.
За столицата има годишен ръст от 7 процента.
Не така стоят нещата обаче с бургаското и варненското летища. За двата аеропорта бяха представени обобщени данни. За международни пътници спадът е с 4,12 процента.
3,552 млн. международни пътници са превозените пътници през Бургас и Варна за 2015 г. Година по-рано те са били 3,7148 милиона.
Обяснението е, че миналият сезон не бе най-силният за туризма, заяви Светослав Станулов. Той предположи, че спадът се дължи най-вече на по-малкия брой руски туристи.
Станулов похвали летищния оператор и Ръководство въздушно движение на бургаското и варненското летища, които се представяли блестящо при превключването от слаб трафик (извън лятото) до изключително интензивен трафик през туристическия сезон. Това според него изисква голям капацитет.
Той подчерта, че през лятото трафикът на морските летища надминава този на софийското.
Като цяло столичният аеропорт обслужва през годината около 60% от пътникопотока в България. Другите 40 % се падат на двете морски летища.
През настоящата година се очаква Бургас и Варна да отбележат ръст, като това се дължи на прогноза за увеличаване на туристите от Германия и Русия, каза Светослав Станулов.
Той добави, че Русия не дава право на чужди компании да превозват техни пътници, затова и българските авиопревозвачи били ограничени по отношение на руските туристи.
В категории:
Бургас
Рачков се пусна с новото гадже, най-после го показана света
Откриха оръжието, с което са убити децата във Вакарел
Екслюбимата на милионера Ваньо Алексиев чака бебе, ето от кого
380 000 лева за гараж в България? Невероятно, но факт
Канара катастрофира и си счупи средния пръст
Какво да направите, ако работодателят ви бави заплатата?
02/02/2025, Неделя 17:20
0
Ад в баровски комплекс в София, вият сирени
02/02/2025, Неделя 17:09
1
В Русия: връщат ранени войници обратно на фронта в Украйна
02/02/2025, Неделя 17:00
0
Муки разкри последните думи на Мутафова преди смъртта й
02/02/2025, Неделя 16:40
1
380 000 лева за гараж в България? Невероятно, но факт
02/02/2025, Неделя 16:20
0
Дебора разтърси ефира, проговори за новия ужас в живота й
02/02/2025, Неделя 15:59
5
Скръбна вест! Почина звезда от "Игра на калмари 2"
02/02/2025, Неделя 15:39
1
Учените определиха максималната възраст, до която може да живее човек
02/02/2025, Неделя 15:20
7
Край: Спират част от мобилните мрежи в България, ето какво следва!
02/02/2025, Неделя 15:00
2
Севим Али и Ешереф Ешереф натискат министъра на регионалното развитие за пътя Руен - Айтос
02/02/2025, Неделя 14:55
1
Извънредна ситуация на АМ "Тракия"
02/02/2025, Неделя 14:24
2
И 100 милиона туриста да кацнат ми е все тая, за да стигна до ЕС или София или Варна.
Май съм кух , ъъъ .
:)))))))))))))))))))))))))))))
Бичето мада фака . :)/
156 от общо 265 общини у нас са приключили 2015 г. с дефицит. 71 кметства нарушават позволения по закон лимит за просрочени задължения, 25 са затънали в дългове и харчат голяма част от приходите си за обслужването им. Общинският дълг като цяло расте рязко и в края на 2015 г. достига 1.3 млрд. лв. Масовите дефицити, отчетени по бюджетите на 156 общини през 2015 г., идват на фона на доста по-добра картина за 2014 г. Тогава на минус са били 70 местни управи.
Не е ясно колко пари ще трябват, за да се вдигнат на крака закъсалите общини. На общините вече са дадени безлихвени заеми в размер на 170 млн. лв., а МФ настоява да има възможност безлихвените заеми да могат да се плащат с безвъзмездна субсидия от страна на държавата.
Катастрофалната картина на общинските финанси лъсна покрай дебатите на първо четене в пленарната зала на предложените от Министерството на финансите (МФ) промени в Закона за публичните финанси. Промените са на път да дадат огромна власт на финансовия министър по темата - да отпуска временни безлихвени заеми по своя преценка и с поставени от него условия за погасяване, да отпуска субсидия за погасяване на такива заеми от централния бюджет отново по своя преценка.
Към мотивите на проекта, минал на първо четене, нямаше абсолютно никакъв анализ и оценка, но вчера се разбра, че МФ в крайна сметка е представило подробни данни по искане на няколко депутати - Георги Ковачев от коалиция Народен съюз и Дора Янкова и Румен Гечев от БСП. Анализът на самата справка показва тежки проблеми.
Трябва Българина да има директна връзка със Америка. Няма да ходим до Истанбул и София --- отнема 2 дена докато дойдем до Бургас! Има много бизнес който няма да се случи, защото няма директни полети Бургас- Ню Йорк или Бургас-Чикаго.
Дайте повече конкуренция. Събудете се!!!! Смятам че Созопол също трябва да мисли за собствено летище на запад, за да даде конкуренция и да се стреснат в Бургас. Само че созополското трябва да е чисто 100% с наше участие и да кажем чужд манажер.