Бургас се развива динамично! За да спрем задръстванията - акцент са пешеходците и градският транспорт
Ако не наложим нови правила сега, след няколко години градът ни тотално ще е блокиран от коли, аргументира се кметът на Бургас Димитър Николов
26 Февруари 2016, Петък, 06:43 ч.
Автор: Димитър НИКОЛОВ, кмет на Община БургасАз самият съм водач и чакам на същите светофари, на които и вие чакате
Знам. Въвеждането на новата транспортна схема със сигурност е стрес за града. Знам - мерките са непопулярни и засягат най-вече водачите на автомобили. Аз самият съм водач и чакам на същите светофари, на които и вие чакате.
Знам, че темата предизвиква разделение. И няма как да е иначе. Нови правила не се въвеждат лесно. Дори когато трябва да оправим малко междублоково пространство, хората са разделени. Едните искат паркинг, другите - пейки, третите - спортно игрище, а четвъртите - детска площадка. А камо ли за такава огромна промяна в града с нови правила.
Шок е, но няма как да се удовлетворят желанията на всички. Само преди няколко години всички бяха шокирани и от синята зона. Но сами се убедихте, че тя създаде ред в града. Поставянето на всяка една пешеходна пътека също предизвиква недоволство сред водачите на автомобили. Но пък все по-често Бургас вече се дава за пример, като град, в който се спира на пешеходни пътеки.
Решението е непопулярно и ми носи негативи, но е отговорно. Защото има червени линии, които не могат да се пристъпят. И едната от тях е безопасността.
Ако не наложим нови правила сега, след няколко години градът ни тотално ще е блокиран от коли. А статистиката за пътните инциденти ще е още по-стряскаща.
Когато през 70- те години на миналия век са правени основните улици и булеварди, в града е имало 21 000 автомобила. Сега, при същите улици, регистрираните са вече са 208 670. Няма как да съборим сгради, за да увеличим габаритите на улиците. Няма как за 208 000 коли да има 208 000 паркоместа и бързоскоростни пътни платна, по които да се придвижим максимално бързо с автомобила си.
Или продължаваме със задръстванията и дишаме все повече автомобилни газове, или правим Бургас по-подходящото място за пешеходци и ползвателите на градския транспорт.
Към водачите на автомобили:
Да, придвижването в града ще е по-бавно и с не повече от 35 км/ч. Но пък всички сме наясно, че при такава скорост е почти невъзможно да има смъртни случаи при катастрофа.
И да, светофарите са повече и ни бавят, но по-добре много светофари, отколкото много блъснати пешеходци. Ще трябва да се съобразяваме с повече пешеходни пътеки и бързата автобусна линия. За да стигнем до работа, ще трябва да излизаме по-рано. Но пък близките ни, които ще изберат градския транспорт, ще стигат до желаното място много по-бързо, безопасно и комфортно. И ще има повече сигурност на пътя.
На следващ етап ще има и други непопулярни мерки. В жилищни зони, където живеят много хора и има регистрирани пътни инциденти, ще се забрани шофирането със скорост над 25 км/ч. Все повече малки улички в централна градска част ще се превръщат в пешеходни.
Това е тенденцията. Във всички съвременни градове с концентрирано население в ограничено пространство. Градът ни е заобиколен от море и езера и няма много опции за урбанизиране на нови територии.
Не казвам, че сме идеални. Напротив. Имаме много допуснати грешки. Оправяме ги в ежедневно, някои по-бавно, други по-бързо. Не мислете, че не чета предложенията и критиките ви. Част от тях са абсолютно основателни и ще бъдат въведени. Ще намалим част от „габърите“. Ще направим
„споделено“ движението между автомобили и автобуси на няколко места в града. Ще синхронизираме светофарната сигнализация на други. На едно от големите кръгови кръстовища ще отпадне предимството на автобусите. Пейките на терминалите и автогара Юг са в гаранция и ще бъдат подменени. Отстраняваме и други нередности.
Готов съм да се съобразя с навиците на бургазлии и да приема всяко разумно предложение, но посоката ще е тази - облекченията за пешеходците и ползвателите на градския транспорт ще са за сметка на автомобилите. Няма да е лесно, но е за добро. Сигурен съм, че ще се убедите в това.
В категории:
Бургас
Владимир Путин с извънредно обръщение
След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова
Шейсет и три години без да се къпе
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета
Дъщеря й възражда най-големите й хитове
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично
21/11/2024, Четвъртък 22:00
0
5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса
21/11/2024, Четвъртък 21:40
0
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак?
21/11/2024, Четвъртък 21:20
0
Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е
21/11/2024, Четвъртък 21:00
1
Владимир Путин с извънредно обръщение
21/11/2024, Четвъртък 20:45
10
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа
21/11/2024, Четвъртък 20:40
0
Ще се шокирате какво се твърди за него
21/11/2024, Четвъртък 20:36
2
След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова
21/11/2024, Четвъртък 20:20
1
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета
21/11/2024, Четвъртък 20:00
3
"Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но...
21/11/2024, Четвъртък 19:48
1
Дъщеря й възражда най-големите й хитове
21/11/2024, Четвъртък 19:40
0
Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали
21/11/2024, Четвъртък 19:20
5
ТРЯБВА ДА ТЕ СВАЛИМ НИЕ БУРГАЗЛИЙТЕ
Много противоречиво и популистко изказване. Поне помните ли предишните си, а и тези на подчинените Ви? Махате пешеходни пътеки по бул.Стефан Стамболов с мотива, че се насича движението, а сега твърдите,че ще изграждате такива. Къде точно са новите? А, защо продължава застрояването на зелени площи и градинки в междублокови пространства ? Пример за това е в Славейков. Скоро ще се строи зад бл.1 в Славейков, в зелените площи. Кой измисли такова безумно кръгово на трапезица ? По-малко не можахте ли да го направите ? А, кой измисли безумието на надлеза до стадион Черноморец и още ред други? Защо беше нужно да се свие улица Ст.Стамболов с буслента, макар че реално не е обособена такава (прекъснатата линия дава право да се кара в нея), а не се направи такава на бул.Демокрация,която е много по-широка? Като говорите за автобуси и предимствата им, проучихте ли мнението на гражданите, ама предварително, какви автобусни линии да има, нужна ли е промяна и т.н. ? Не! Не го направихте. Защо премахнахте масово местата, където можеше да се направи обратен завой ? Например до колодрума ? Сега трябва да ке ходи до колелото на Мираж, което натоварва трафика. Ами всички премахнати възможности за обратен завой в к-с Славейков, което налага да ке ходи чак до безуно реализиранота кръгово до КАТ ? Толкова ли е трудно да се запазят ? И последно, макар още много неща да могат да се кажат - какво означана,че ще отпадне предимството на автобусите на едно от големите кръгове ? Кръговота движение или се ползва като пълноценно такова или не. Среден вариант е безумие. Няма предвиден такъв нито в Закона за движение по пътищата, нито в правилника.
ВСИЧКИ НЕДОВОЛНИ
В НЕДЕЛЯ 12 Ч ПРЕД ОБЩИНАТА !!!
С лирики ехидни в прототипни хибриди!
На всеки три дни, не навиждам твойте коментари фрикидни!
Ще те подлудя,както Федърлайн побърка Бритни!
Не ме наричай батко щото в рапа съм ти татко! Стига вика да не отнесеш ритника.
Не си мисли, че ще ти го простя ако ме убидиш! Ще те нападна от засада даже няма да ме видиш. Даваш ли си сметка че ще се напуша и ще дойда? Не мисли за главата ми, мисли за твойта!
Искаш да усещаш дъха му, нали?! Да се потиш до пълна изнемога...?! Искаш да се движиш, да пулсираш, да гориш...?! Напред-назад. Навътре-навън... Първо бавно. После лудешки бързо. Искаш да смениш позата...?! Сега си отзад... После отпред... Искаш да не знаеш къде си?! Тогава какъв е проблема?
Качи се в градския транспорт в пиковите часове - удоволствието е гарантирано!
Искрено се надявам, че наистина четете и се вслушвате в коментарите и предложенията на хората! Така правят отговорните и интелигентни ръководители и не се държат като тролей с капаци в буслентата. Ясно е че целта е народът да слезе от МПС-тата и да реализира оборот на държавните превозвачи. Ок нищо лошо обаче за да се случи това следва да бъдат налице следните минимални изисквания:
1. Транспортът да е бърз-бърз ли е и ще стане ли по-бърз с новата схема? От сега са налице всички предпоставки за сериозни тапи.
2. Транспортът да е комфортен- такъв ли е и ще стане ли- при положение че няма никакъв контрол над малцинствата и вмирисаняците с туби, газови бутилки и други битови вещи които пренасят и ползват градския транспорт по-скоро за евтина алтернатива на домашното отопление. Как може стартирате деня с мотивация след като сте прекарали поне половин час с подобна измет търкаща се във вас и децата ви? Както може да има 1ва 2ра и 3 класа във влакове и самолети по света така направете и при автобусите. Не искам бай мангал или нечистоплътни пенсионери с евтини карти да ми се возят в бързия автобус, ако трябва ще плащам повече за билет.
3. Транспортът да е сигурен- да се сложат действащи камери и паник бутони в случай че някой психопат реши да се изяви както напоследък се случва.
Изпълнете ми поне тези три условия и с удоволствие ще сляза от колата, може дори и да я продам.
Успех г-н Кмет, ще ви трябва ако не сега то на следващите избори!
Кажи поне един ремонт завършен в срок и със задоволително качество. Няма такъв в Бургас. Сега и на морската градина се каните да и е@ете мамата. А тая подземна улица ще е поредната грандиозна кражба.
Освен това искам да видя кмета, как отива да си напазарува в някой магазин обаче в най-големия студ или пък през лятото, и да се прибере с торбите с колелото или с автобуса, или пък пеша да повърви някой друг километър!!!!!!
Така, че чичо кмет, дано прочетеш и тези редове!!!!!!!
И малко дете веднага ще ви каже след като види "творенията", че акцентът е усвояване на средства.
1. Защо не ходи с колело на работа, особено зимата и лятото, за да дава светъл пример и показва на нас неграмотните как се прави?
2. Как точно пешеходците са акцент, като навсякъде тротоарите бяха превърнати във велоалеи и хората трябва да вървят на един крак, ако спазват очертанията?
Съгласно старите изисквания, беше залегнало да има 60 или повече коли на градския транспорт на час в посока; да има 3 или повече ленти в посока на пътното платно; и 3,50 метра минимална широчина на БУС лентата, само че тези изисквания бяха променени от управляващите (защо ли?) Според тях BUS-лента може да се обособи на улица с две или повече ленти в посока, по която се движат 15 или повече коли на обществения транспорт на час и може да се обособи за тях лента с широчина минимум 3.25 метра.
Градовете, в които има условия за подобни ленти са София, Пловдив, Варна, Бургас, Плевен, Стара Загора, Русе и др.
На Вас Чичо кмете, може и да Ви се иска но Бургас не е чак толкова, голям град и нямаше нужда от такива скъпоструващи съоръжения, можехте да вложите изхарчените 140 милиона за интегриран градски транспорт в други неща.
До това, колко ще е бърз този градски транспорт, не се знае като закъса тролея в бус лентата например ще бъде интересно, също ще става интересно и когато автомобили на граждани закъсват по околовръстното към ж.к. Меден рудник.
Легендарния автобус 211 го пенсионирахте на бързо, като големи части от комплекс меден рудник ще останат необезпечени от към градски транспорт, или ще се обслужват от светкавично бързия тролей, с който придвижването от центъра в посока меден рудник става в рамките на 40 минути до един час, дори и в най - големите задръствания с автомобил ще става по - бързо.
На нас обикновенните граждани ни е ясно какво се опитвате да направите, спъвате алчните таксимертрови шофьори, изземвате бизнеса на маршрутките, разбъркахте транспортната схема, така че нищо друго освен шибаните ви автобуси да не може да се движи града, е чичо кмете, аз няма да дам и една стотинка повече за да се возя на вашите автобуси, даже планирам покупка на още един автомобил!
Ти беше този дето взе пари да разрешиш педалския строеж на псевдо модерна сграда срещу пантеона!Колко паркоместа ликвидира?В подземния паркинг щели да спират хората! Ще спират,ама който си е купил мястото! Връщам те много години назад,за да видиш,че не сме забравили! То всичко се трупа!
2. НА СВЕТОФАРИТЕ ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ МА МОСТА ПРИ ОКЕАНСКИ, ДОРИ В ПОЧИВНИТЕ ДНИ СЕ ЧАКА ПРЕКАЛЕНО И СЕ НАТРУПВАТ ОПАШКИ, А АВТОБУСИ ОТ БЪРЗАТА ЛИНИЯ- ПО 6-7 НА ЧАС !!!.
3 ПРЕСИЧАНЕТО НА БЪРЗАТА ЛЕНТА ОТ ДЯСНО В КРАЙНО ЛЯВО ПРЕД ХИМИЧЕСКИЯ - ЧЕ И СВЕТОФАР- ПРОСТОТИЯ КОЯТО Я НЯМА НИКЪДЕ ДОРИ И АЗИЯ.
4. ИЗНЕСЕНИТЕ ДО ПЛАТНОТО СПИРКИ - ГЕНИАЛНО, АМА В КАВИЧКИ.
5. БЕЗУМНИТЕ КОПЧЕТА ПО АСВАЛТА - ТЪПОТИЯ ОЩЕ ПО ГОЛЯМА.
6. СВЕТОФАРИ ПРЕЗ 20 - 30 МЕТРА И БЕЗБРОЪ ЗНАЦИ, КОИТО НАДАЛИ НЯКОЙ ГЛЕДА И СПАЗВА - ПРИМЕРИ - ГАРАТА, БОТЕВА. И ТЕЗИ ПАСАРЕЛКИ ЗА ПЕШЕХОДЦИ НА ТРАПЕЗИЦА И ДО МИРАЖ, А ЛЕНТИТЕ ПО ТЕСНИ И САМО ДВЕ.
П.С ОСТАВАМ С УБЕЖДЕНИЕТО ЧЕ НЯКОЙ ПРИБЛИЖЕН ДО ОБЩИНСКИТЕ РАБОТИ ИМА ФИРМА ЗА СВЕРОФАРИ, БАБУНИ- КОПЧЕТА И ЗНАЦИ. МОЛЯ ВЗЕМЕТЕ ПРАВИЛНО РЕШЕНИЕ. НЕКА БЪДЕ В ПОЛЗА НА МНОЗИНСТВОТО Т.Е АВТОМОБИЛИТЕ. БЛАГОДАРЯ.
НАГЛЕЦ !