Бургас трябва да бъде атрактивен за туристи от цялата страна
Живко Табаков пое ангажимент да предложи намаляване на патентния данък в общината
Ключови думи:
живко табаков, рб, реформаторски блок, бургас, туризъм, местни избори 2015, кандидат за общински съветник
15 Октомври 2015, Четвъртък, 18:00 ч.
Автор: Емел МАХМУДБългарите трябва да намират условия и обслужване за ваканцията си тук, а не да бягат към Гърция и Турция
Живко Табаков е роден в Бургас през 1977 г. Завършил е „Управление на хотели и ресторанти“, „Туризъм“ и „Международен Бизнес“. От 1998 година работи в сферата на туризма. Управлявал и консултирал редица успешни компании. Съветник в Политическия кабинет на министъра на туризма – Николина Ангелкова. Член на Съвета на директорите на „Слънчев бряг“ АД. Заместник областен координатор и общински председател на „Движение България на гражданите“ – Бургас. Кандидат за общински съветник от листата на Реформаторския блок. - Господин Табаков, вие сте специалист в областта на туризма. Целта ви е да развиете Бургас още повече и да превърнете града в целогодишна дестинация. Организирахте кръгла маса с представители от бранша. Кои бяха основните акценти на срещата?
- На кръглата маса обсъдихме проблемите на туристическия бранш. На срещата присъстваха представители от целия сектор – хотелиери, ресторантьори, превозвачи – хора, които се занимават с предлагане на туристическа услуга. Всеки един от тях има проблеми в своята категория и ги споделиха с нас. Оказа се, че най-големият е липсата на кадри и на квалифициран персонал. Обслужването на клиентите е много важно в туристическия бранш. Обсъдихме идеи как с общи усилия можем да променим това. За задържането на кадрите и постоянната им ангажираност е необходимо целогодишната заетост. Тогава бизнесът ще осъзнае, че трябва да се инвестира в кадри. Освен това по време на срещата чухме и други идеи за подобряване качеството на туристическия продукт. Инициираха създаване на нова неправителствена организация в Бургас, която да бъде само туристическа.
- Каква ще бъде ролята на тази организация?
- Идеята дойде от самите представители на бранша. Новата неправителствена организация ще има задачата да обедини бизнеса, както и да участва активно в планираното туристическо райониране на страната ни. Ще даде и насоки за развитието и промотирането на района ни.
Новата неправителствена организация ще помогне за обмен на опит между бизнесмените, които се в сектора. Тя ще участва активно и в изграждането на Бургас като целогодишна туристическа дестинация.
- След срещата с представителите от бранша споменахте, че все още през летния сезон се предлагат квартири на туристи с нелуксозни условия, например стаи с общ санитарен възел. Много голяма част от предлаганата леглова база е в сивия сектор. Какво би могло да се направи за повишаване на нивото на услугите?
- Много е важно да изкараме бизнеса от сивия сектор. Това може да стане, след като облекчим режима. Тук съществена роля играе Община Бургас – за 1, 2 и 3 звезди администрацията ги категоризира. Ако не предприемем мерки, които да облекчат бизнеса, много голяма част от тях ще останат в сивия сектор. От това ние губим, а и те губят възможността да се рекламират през интернет. Една от най-големите възможности на организирания туризъм е интернет пространството. За да бъдат конкурентни, първо трябва да бъде облекчена финансовата тежест, за да се категоризират и да излязат на светло, а оттам нататък да бъдат гъвкави в реална конкурентна среда. Поемем ангажимент, ако вляза в местния парламент, да предложа намаляване на патентния данък в общината. Така хората от бранша ще бъдат облекчени финансово, за да могат да инвестират за подобряване на условията, които предлагат.
- През последните години забелязваме голям спад на български туристи в областта. Все повече от тях предпочитат да почиват в чужбина – Гърция или Турция заради условията, които предлагат. Какви са възможностите за връщането на българските туристи на море в България според вас?
- Ние не трябва изобщо да подценяваме българския пазар. Българите са сърдити на туристическия продукт, защото все на някой нещо не му е достигнало. Трябва да насърчаваме българите да дойдат в Бургас. Трябва да акцентираме изключително много на българския пазар. Много помогна популярността на досегашния кмет Димитър Николов в тази посока. Неговата работа – преобразяването на Бургас, инициативите му превърнаха града в най-добро място за живеене, което се доказва и от класациите. Ако през следващите години акцентираме върху това, че Бургас е най-доброто място за почивка, можем много българи да привлечем в нашия град. Ние сме дестинация, която има потенциал да развие спортния и конгресния туризъм. Това ще стане и след построяването на зала „Арена Бургас“, която ще привлече много чужди и български туристи.
- Един от основните акценти в предизборната ви платформа е развиване на яхтения туризъм в региона, както и връщането на яхтсмените в България, които оставят плавателните си съдове в съседните държави. Как може да се случи това?
- Първо трябва да си отговорим на въпроса защо тези хора не си оставят яхтите тук. Причината е високата такса. Трябва разговорът за цените трябва да бъде върнат в местния парламент. При изчисления средно един яхттурист харчи колкото 9 туристи. Привличането на такъв тип турист не се ограничава само до целогодишното държане на яхтата му тук. Трябва да направим рекламна стратегия за развитието на яхтения туризъм. Ще трябва да промотираме Бургас в съседните държави, които могат да пресекат Босфора и да посещават нашите пристанища. Като дойде тук, той ще обиколи поне още няколко марини, ще разгледа региона и по този начин може да се привлече постоянен приход. Така гости от Турция и Гърция ще посетят Бургаския регион.
- Споменахте за привличане на туристи от трите ни съседни държави – Румъния, Гърция и Турция, където имат развит летен туризъм. Възможно ли е това?
- България вече става все по-предпочитана дестинация за румънците. Те обаче посещават Североизточните ни курорти заради близостта. В Румъния нямат толкова добре развит туризъм. Смятам, че с добра стратегия можем да ги привлечем да посещават Бургас, дори и извън сезона. Гърци и турци също идват у нас на почивка. Но те предпочитат зимните ни курорти. Трябва пред тях да рекламираме Черно море и възможностите за туризъм у нас. На тях би им било интересно да посетят различно море.
- През цялата предизборна кампания вие бяхте сред бургазлии. С плаващата ви приемна обиколихте всички населени места в общината. Кои са най-големите проблеми на жителите на общината?
- Не съжалявам, че навсякъде открих приемна. Така имах възможност да съм по-близо до хората. Срещите ми с тях продължават по населените места. Оказа се, че бургазлии имат доста проблеми и се надяват на местната власт за разрешаването им. Най-често това са нивото на здравеопазването и безработицата. Приемат добре идеята да стане Бургас целогодишна туристическа дестинация. През туризма те виждат надежда за бързо създаване на работни места, за да могат да се реализират на пазара на труда.
- Как Бургас би могъл да се развие икономически, най-вече крайните квартали?
- Трябва в Бургас да се привлекат малки предприятия, инвеститори в крайните квартали. Логистично е по-добре да инвестираш в база, която е по-близо до Бургас.Така хората от малките населени места в община Бургас със сигурност ще си намерят по-лесно работа. И центърът ще бъде притегателен център за услуги. Идеята е да развием не само производството, но и услугите. Привличането на инвеститори ще създаде нови работни места. Трябва да мислим за икономиката на микро равнище и квартал по квартал. Аз съм от „Славейков”, познавам хората там, познавам проблемите и възможностите. Например на среща в комплекса живущите ми предложиха идея за изграждане на голям туристически атракцион от типа на „Дисниленд”. Много подходящ терен за такава инвестиция е мястото на бившата индустриална зона. Ще бъде в полза на всички да бъде осъществена идеята. Друг е въпросът, че един такъв голям инвеститор преди да дойде тук ще се интересува от потенциалните клиенти, сезонността. Той ще разчита не само на местните, но и на туристите, които посещават Бургас и региона. Изграждането и издръжката на такова съоръжение струва много финанси. За жалост тук нямаме целогодишен туризъм. И когато бизнес логиката се загуби, колкото и желание да име бизнесът, местната власт и държавата, това няма как да се случи. Сигурен съм, че това за региона ще бъде много важно. Аз ще работя за реализирането на идеята. Затова е много Бургас да стане целогодишна дестинация за почивка.
Много ми хареса преди няколко дни посланието на досегашния кмет Димитър Николов, който аз подкрепям, Бургас има повече бъдеще, отколкото минало. Нека вървим напред и да гледаме бъдещето. Смятам, че и това може да се случи.
Кандидатът за общински съветник Живко Табаков е с номер три в листата на Реформаторския блок
В категории:
Местни избори'2015
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
Иска да се върне при бившия си
Стара народна рецепта за постна погача за Бъдни вечер
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
Не правете секс на дивана, защото...
22/12/2024, Неделя 22:00
3
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви
22/12/2024, Неделя 21:40
1
4-те зодии, които имат ангелски души
22/12/2024, Неделя 21:20
0
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие
22/12/2024, Неделя 21:00
0
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
22/12/2024, Неделя 20:40
0
Иска да се върне при бившия си
22/12/2024, Неделя 20:20
4
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
22/12/2024, Неделя 20:00
2
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
22/12/2024, Неделя 19:40
0
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
22/12/2024, Неделя 19:20
0
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
22/12/2024, Неделя 19:00
0
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с
22/12/2024, Неделя 18:40
7
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
22/12/2024, Неделя 18:20
3
Лека нощ ;)