×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Глупави търговски тактики, които трябва да бъдат избягвани


Глупави търговски тактики, които трябва да бъдат избягвани
Илюстрация: Shutterstock
21 Юни 2015, Неделя, 13:20 ч.
Източник: manager.bg

От година и повече, откакто пиша за сайта Inc.com, получих няколко стотинимейли от читатели, които ме молят за помощ или съвет.

От опит забелязах 10 водещи грешки на търговците - отчетливо глупави, но пък често срещани. А трябва да се избягват. Ето кои са те. Може би несъзнателно ги допускате и статията ще ви бъде полезна.

1. Отговаря се на възражения, които клиентът не е изразил. Хубава идея е да се очакват критики, които той би могъл да има и търговците да се подготвят за тях с рационални отговоеи. Но е лоша идея да се отвръща с обяснения при условие, че човекът отсреща не е заявил, че чувства такъв проблем. понякога търговците създават проблема. Държат се в отбранителна позиция или пък изглеждат несигурни в истинската стойност на офертата. Никога не започвайте с "Може би се чудите..." или "Вероятно се питате:...".

2. Следващата стъпка се оставя на клиента. Прочетох десетки писма и имейли на търговци, които завършват с предположение, че клиентът най-вероятно ще се обади и ще установи контакт с търговеца, "ако наистина е заинтересован". Хората, които ми изпратиха тези писма, винаги се оплакваха че нямат отговори от клиенти. Да говорим сериозно, ако очаквате клиентът да ви се обади, очаквате той да ви свърши работата. Съвет: Винаги дръжте топката във вашето поле. Опитвайте да го правите с фрази като "Ще ви се обадя следващата седмица, за да се разберем кое има смисъл да дискутираме този въпрос по-нататък".

3. Продават се настройки и аксесоари, вместо резултати. Невероятно, но факт - някои хора, включително маркетолози, вярват, че клиентите купуват продукта, защото той има желани функции. Всъщност, клиентите ги е грижа само какви резултати ще получат от него и как той ще промени живота и бизнеса им. Разберете защо се купува вашият продукт и защо се избира пред този на конкуренцията. След това продавайте този резултат, използвайки настройките и аксесоари за опорни точки, с които доказвате способността да се доставя резултата.

4. Престорена интимност. В секундата, когато някой си помисли, "този човек се опитва да ми продаде нещо", започвате да се борите за доверието му. При тези обстоятелства, абсолютно най-лошото, което може да сторите, е да се опитате да се подмазвате. Най-честото раздразнение е предизвиквано от въпроси като "Как сте днес?" при опит за продажба. Винаги поддържайте професионалния тон.

5. Твърде ранно изпращане на писмено предложение за сделка. Въпреки че офертите в много случаи може да са нужни, за да се развие добра възможност за партньорство, те се правят само след като вече има определен проблем на клиента и (вероятно) е измислено решението за него. Защото писането на предложение отнема време и усилия. То обикновено е лоша инвестиция, ако продажбата вече не е в крачка. Писмо с оферта се пише само след като търговецът има устно съгласие.

6. Говори се повече, отколкото се слуша. Продаването е позиция, в която търговецът трябва да е пасивен от вербална гледна точка. Той най-вече слуша, обмисля и реагира на онова, което му се казва.

7. Губи се време в усилия по невъзможни сделки. С наличието на гласовата поща, предизвикателствата на икономиката и вихъра на глобалната конкуренция е лесно да се заблудим, че чудо може да стане и един отказ да се превърне в продажба. Наистина, това не е невъзможно, но понякога търгуването може да се превърне в толкова изкушаващо, че търговецът да развали мечтата си, като задава неправилни въпроси. Още в първите 5 минути на първия си разговор с клиента му задайте въпроси, които разкриват истинските му нужди и личния бюджет, който може да ги удовлетвори.

8. Неумение да се поддържа търговската комуникация. Истината е, че за клиентите, хората, които им продават, са виновни до доказване на противното. Да изграждаш връзки с клиентите като цяло се окончава до това да градиш достатъчно доверие, с което да преодоляваш естествената им антипатия към теб. Търговецът има само един шанс. Ако той се провали в това да достави обещаното, вече е извън играта. Изпълнявайте обещанията си пред клиентите 100%.

9. Подписването на сделката слага край на общуването. Нищо не може да е по-невярно. Истинската работа идва след като парите са дадени, защото тогава трябва да се градят връзките с клиента, които да доведат до неговото завръщане и препоръки. Да бъде спечелен да се върне е много по-лесно и печелившо, отколкото да се инвестира в завоюването на нов клиент. Винаги работете за изграждане на дългосрочни връзки с клиентите, вместо за краткосрочен проход. Продажбата няма край (след транзакцията). Тя е безкраен процес.

10. Пита се за препоръки твърде прибързано. Използват се твърде агресивни въпроси като "Познавате ли някой, който може да се нуждае от продукта ни?".



Коментари
Връща се в Барселона
Връща се в Барселона 25/02/2025, Вторник 14:46 1
Как ще почиваме по 3 март
Как ще почиваме по 3 март 25/02/2025, Вторник 13:40 1
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тодор Стамболиев спечели нов мандат като омбудсман на Бургас Тодор Стамболиев спечели нов мандат като омбудсман на Бургас Той ще е начело на институцията още 4 години, след като спечели доверието на общинските съветници в конкуренцията на три дами Бургаски таланти сред отличените в XI Национален литературен конкурс „И децата покоряват светове“ Бургаски таланти сред отличените в XI Национален литературен конкурс „И децата покоряват светове“ Млади творци от Бургас блестят с успехи в престижния конкурс Рачков към Иван Христов - ние докога ще ти търсим работа, бе? Рачков към Иван Христов - ние докога ще ти търсим работа, бе? Икономистът Григор Сарийски: Националната статистика послъгва, за да оправдае приемането на еврото Икономистът Григор Сарийски: Националната статистика послъгва, за да оправдае приемането на еврото ЕЦБ ще може, когато си поиска, да заключи парите на хората, казва той Решението за цената на синята зона беше трудно, но трябваше да се съобразим с интересите на бургазлии Решението за цената на синята зона беше трудно, но трябваше да се съобразим с интересите на бургазлии Синята зона не е социална придобивка – това е удобство, за което, ако имаш автомобил, трябва да се научиш да плащаш, каза председателят на ПК по Транспорт Актуализираха цената на синята и зелена зона в Бургас Актуализираха цената на синята и зелена зона в Бургас През последните години броят на автомобили драматично се увеличи и паркирането в голяма част от града е проблемно  29-годишен мъж показа какво не трябва да се прави зад волана в Несебър 29-годишен мъж показа какво не трябва да се прави зад волана в Несебър Органите на реда задържаха провинилия се Влезе в болница Влезе в болница Юли Вергов сам съобщи, че е в болнично заведение Полицията задържа сериен бандит в "Меден рудник" Полицията задържа сериен бандит в "Меден рудник" Апашът направи 3 престъпления за часове, но открадна само 50 лева общо   Посочи кога си заминава лютата зима Посочи кога си заминава лютата зима Около празника на дамите
Връща се в Барселона Връща се в Барселона Това е клубът на живота му Коя е тази мистериозна и защо се яви така в съда Коя е тази мистериозна и защо се яви така в съда Това е скандалната експолицайка Симона Радева  Отиде си мъжът, който се хвърли върху лимузината на Кенеди в опит да го спаси Отиде си мъжът, който се хвърли върху лимузината на Кенеди в опит да го спаси Хил си замина от този свят на 93-годишна възраст Владимир Путин предложи сделка на САЩ Владимир Путин предложи сделка на САЩ От Москва искат да си сътрудничат с Вашингтон относно залежите от редкоземни метали в Русия Макрон след срещата с Тръмп: Мирът не трябва да означава капитулация за Украйна Макрон след срещата с Тръмп: Мирът не трябва да означава капитулация за Украйна Вярвам, че президентът Путин иска да сключи мирно споразумение, заяви американският президент на съвместен брифинг с френския си колега Бъдещият канцлер на Германия втвърди тона към САЩ, изключва „сглобка“ с крайнодесните Бъдещият канцлер на Германия втвърди тона към САЩ, изключва „сглобка“ с крайнодесните Последните неокончателни резултати показват, че следващият Бундестаг ще се състои от пет партии "Разглезен старец" "Разглезен старец" Роналдо е критикуван Земетресение при съседите от... Земетресение при съседите от... Гърция Три години след началото на войната в Украйна Урсула фон дер Лайен с важна новина за Киев Три години след началото на войната в Украйна Урсула фон дер Лайен с важна новина за Киев Ако продължите с настоящия темп на реформите, ще се присъедините към 27-те преди 2030 година, уверява председателката на Еврокомисията Почина внезапно Почина внезапно Тъжна новина в Съединените американски щати
Деница САЧЕВА, депутат от ПП ГЕРБ Деница САЧЕВА, депутат от ПП ГЕРБ Започва да става параноично всеки назначен да му се търси връзка с Пеевски Виц на деня Виц на деня Двама канибали вечерят.
Единият казва:
- Мразя тъща си!
Другият.
- Нищо, нищо... яж само гарнитурата!
Виц на деня Виц на деня - Госпожице, когато се усмихвате, в мен се появява голямо желание да ви поканя при мен!
- Аууу... голям Дон Жуан сте Вие...
- Какво говорите? Зъболекар съм...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Производителите на 3D принтери, умоляват клиентите да не печатат 3D принтери!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори