Скандал! По 20 000 шофьорски книжки се продават годишно у нас
24 Май 2015, Неделя, 18:05 ч.
По 20 хиляди шофьорски книжки се продават на година у нас. От престъпната дейност се възползват неграмотни хора, чужденци, основно кюрди, както и мутреси . Това стана ясно от предаването „На Светло“ по НТВ , в което анонимно гостува служител на ДАИ .
Той разкри как продажбата на шофьорски книжки е организирана дейност на най-високо ниво. Цената на тескерето е различна –от 100 лв . до 3000 лв ., в зависимост от клиента. По думите на служителя са подавани сигнали за корупция не само в нашите институции, но и в ЕК. Алармирани за схемата са били и чуждите посланици. След сигналите са си отишли над 30 души на високо ниво в ДАИ , както и транспортен министър. В момента, обаче част от уволнените са на високо ниво. Единият е шеф на „Софийски имоти“, а другият - на Градска мобилност -София.
Схемата за продажбата на книжки се вихри и в момента с пълна сила, стана ясно от думите на мъжа. Заради това, че и той е подавал данни за корупция е бил уволняван 4 пъти в рамките на последните 5 години. Най-куриозното е, че основанието за махането му е-изнасял информация. Преди няколко дни премиерът Бойко Борисов призова сами да спираме джигитите на пътя. Експерти са категорични, че основната причина за смъртта по пътищата е, че много шофьори са неграмотни и са си купили книжки. За някои от тях е доказано, че дори не знаят азбуката. Други пък не могат да обелят бъкел български, но в същото време са се обзавели с легитимно тескере . Преди 3 години бяха уличени 19 изпитващи от ДАИ , които са попълвали листовките на кандидат-шофьорите. 15 от тях в момента продължават да провеждат изпити. Печалбите, които се акумулират от престъпната дейност надхвърлят 20 млн. лв.
В категории:
Крими
Четирима загинали при атака на руска ракета по жилищна сграда в Полтава
Почина известен бизнесмен
Колко пари биха получавали майките, ако взимаха заплата за домашните си задължения
Мъж застеля украински военен
Леден обрат с времето днес, ужасът започва
Нова рокада в БНТ. Денят уж започва с Георги Любенов, а се появи тя
02/02/2025, Неделя 10:20
0
Певица нападна Джокович заради политичската му позиция
02/02/2025, Неделя 10:00
0
Британци се „хванаха за гушите“, заради този имот у нас
02/02/2025, Неделя 09:40
0
Колко пари биха получавали майките, ако взимаха заплата за домашните си задължения
02/02/2025, Неделя 09:20
0
Тръмп подписа тежки мита за Канада, Мексико и Китай
02/02/2025, Неделя 09:00
1
България е внесла 15 560 работници за една година
02/02/2025, Неделя 08:42
0
Леден обрат с времето днес, ужасът започва
02/02/2025, Неделя 08:25
0
Петльовден е! 15 любими имена черпят, спазва се строга забрана за работа и секс
02/02/2025, Неделя 08:10
0
Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи
01/02/2025, Събота 22:00
0
Ще има ли мир скоро между Москва и Киев?
01/02/2025, Събота 21:31
5
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение
01/02/2025, Събота 21:00
0
Напусна ни Румяна Карадимчева
01/02/2025, Събота 20:28
0
Току що се връщам от дълъг път през Германия до цяла Скандинавия. Ограничения има навсякъде. По магистралите в Германия скоростта е 110, 120 максимум 130 км.
Скоростта не е основния проблем!
Защо в Германия, където няма ограничения на скоростта по магистралите има по-малко катастрофи?!
Ако КАТ са наистина толкова силно загрижени за нашата сигурност по пътищата, трябва незабавно да се въведат ефективни системи за обучение на шофьорите, контрол при проверките на пътя - контрол на книжките и талоните, на техническо състояние на автомобилите, на състоянието на гумите и да могат веднага да бъдат спирани от движение опасните за движението автомобили!
Въвеждането на подобни практики изисква сериозна работа, не става с традиционно кухи и неефективни мероприятия!
Няма ли най-сетне някой "отговорен" кадър в системата да прозре, че основният проблем не е в скоростта, а в следното:
1. слабите умения на шофьорите - огромната част водачи са обучавани (ако изобщо са обучавани и не са си купили книжката) единствено да държат права линия. Шофьорските курсове са пълен провал!
2. техническото състояние на колите в движение - колите не се обслужват грамотно, монтират се части от автоморги, втора употреба, карат с износени, стари и опасни гуми, без нужното сцепление!
3. състоянието на пътищата - неправилни наклони във виражи и дупки, избягването на които води до катастрофи!
4. проформа годишни технически прегледи - и там монтираха камери, но фалша в системата на контрол е известен на всички!
По пътищата се движат "камикадзе" водачи/ки без умения за шофиране, с купени книжки, с технически опасни за движението автомобили, но тях КАТ не ги санкционира!
"Загрижеността" на КАТ се изразява в това да стоят в засада, да снимат с камерки, да събират лесни пари от фотографска дейност!
"КАТ Пикчърс" снима за нашата сигурност на пътя! smile emoticon
По този начин ли ще ни осигурят "сигурност" - единствено чрез снимки и клипчета!?
Едва ли! wink emoticon