Скандал! По 20 000 шофьорски книжки се продават годишно у нас
24 Май 2015, Неделя, 18:05 ч.
По 20 хиляди шофьорски книжки се продават на година у нас. От престъпната дейност се възползват неграмотни хора, чужденци, основно кюрди, както и мутреси . Това стана ясно от предаването „На Светло“ по НТВ , в което анонимно гостува служител на ДАИ .
Той разкри как продажбата на шофьорски книжки е организирана дейност на най-високо ниво. Цената на тескерето е различна –от 100 лв . до 3000 лв ., в зависимост от клиента. По думите на служителя са подавани сигнали за корупция не само в нашите институции, но и в ЕК. Алармирани за схемата са били и чуждите посланици. След сигналите са си отишли над 30 души на високо ниво в ДАИ , както и транспортен министър. В момента, обаче част от уволнените са на високо ниво. Единият е шеф на „Софийски имоти“, а другият - на Градска мобилност -София.
Схемата за продажбата на книжки се вихри и в момента с пълна сила, стана ясно от думите на мъжа. Заради това, че и той е подавал данни за корупция е бил уволняван 4 пъти в рамките на последните 5 години. Най-куриозното е, че основанието за махането му е-изнасял информация. Преди няколко дни премиерът Бойко Борисов призова сами да спираме джигитите на пътя. Експерти са категорични, че основната причина за смъртта по пътищата е, че много шофьори са неграмотни и са си купили книжки. За някои от тях е доказано, че дори не знаят азбуката. Други пък не могат да обелят бъкел български, но в същото време са се обзавели с легитимно тескере . Преди 3 години бяха уличени 19 изпитващи от ДАИ , които са попълвали листовките на кандидат-шофьорите. 15 от тях в момента продължават да провеждат изпити. Печалбите, които се акумулират от престъпната дейност надхвърлят 20 млн. лв.
В категории:
Крими
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
Стара народна рецепта за постна погача за Бъдни вечер
Иска да се върне при бившия си
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие
22/12/2024, Неделя 21:00
0
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
22/12/2024, Неделя 20:40
0
Иска да се върне при бившия си
22/12/2024, Неделя 20:20
0
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
22/12/2024, Неделя 20:00
1
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
22/12/2024, Неделя 19:40
0
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
22/12/2024, Неделя 19:20
0
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
22/12/2024, Неделя 19:00
0
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с
22/12/2024, Неделя 18:40
4
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
22/12/2024, Неделя 18:20
3
Стара народна рецепта за постна погача за Бъдни вечер
22/12/2024, Неделя 18:00
0
Мартин Кура е новият й мъж
22/12/2024, Неделя 17:40
6
Стана ясна причината за внезапната смърт на цесекаря Марто
22/12/2024, Неделя 17:20
1
Току що се връщам от дълъг път през Германия до цяла Скандинавия. Ограничения има навсякъде. По магистралите в Германия скоростта е 110, 120 максимум 130 км.
Скоростта не е основния проблем!
Защо в Германия, където няма ограничения на скоростта по магистралите има по-малко катастрофи?!
Ако КАТ са наистина толкова силно загрижени за нашата сигурност по пътищата, трябва незабавно да се въведат ефективни системи за обучение на шофьорите, контрол при проверките на пътя - контрол на книжките и талоните, на техническо състояние на автомобилите, на състоянието на гумите и да могат веднага да бъдат спирани от движение опасните за движението автомобили!
Въвеждането на подобни практики изисква сериозна работа, не става с традиционно кухи и неефективни мероприятия!
Няма ли най-сетне някой "отговорен" кадър в системата да прозре, че основният проблем не е в скоростта, а в следното:
1. слабите умения на шофьорите - огромната част водачи са обучавани (ако изобщо са обучавани и не са си купили книжката) единствено да държат права линия. Шофьорските курсове са пълен провал!
2. техническото състояние на колите в движение - колите не се обслужват грамотно, монтират се части от автоморги, втора употреба, карат с износени, стари и опасни гуми, без нужното сцепление!
3. състоянието на пътищата - неправилни наклони във виражи и дупки, избягването на които води до катастрофи!
4. проформа годишни технически прегледи - и там монтираха камери, но фалша в системата на контрол е известен на всички!
По пътищата се движат "камикадзе" водачи/ки без умения за шофиране, с купени книжки, с технически опасни за движението автомобили, но тях КАТ не ги санкционира!
"Загрижеността" на КАТ се изразява в това да стоят в засада, да снимат с камерки, да събират лесни пари от фотографска дейност!
"КАТ Пикчърс" снима за нашата сигурност на пътя! smile emoticon
По този начин ли ще ни осигурят "сигурност" - единствено чрез снимки и клипчета!?
Едва ли! wink emoticon