Скандал! По 20 000 шофьорски книжки се продават годишно у нас
24 Май 2015, Неделя, 18:05 ч.
По 20 хиляди шофьорски книжки се продават на година у нас. От престъпната дейност се възползват неграмотни хора, чужденци, основно кюрди, както и мутреси . Това стана ясно от предаването „На Светло“ по НТВ , в което анонимно гостува служител на ДАИ .
Той разкри как продажбата на шофьорски книжки е организирана дейност на най-високо ниво. Цената на тескерето е различна –от 100 лв . до 3000 лв ., в зависимост от клиента. По думите на служителя са подавани сигнали за корупция не само в нашите институции, но и в ЕК. Алармирани за схемата са били и чуждите посланици. След сигналите са си отишли над 30 души на високо ниво в ДАИ , както и транспортен министър. В момента, обаче част от уволнените са на високо ниво. Единият е шеф на „Софийски имоти“, а другият - на Градска мобилност -София.
Схемата за продажбата на книжки се вихри и в момента с пълна сила, стана ясно от думите на мъжа. Заради това, че и той е подавал данни за корупция е бил уволняван 4 пъти в рамките на последните 5 години. Най-куриозното е, че основанието за махането му е-изнасял информация. Преди няколко дни премиерът Бойко Борисов призова сами да спираме джигитите на пътя. Експерти са категорични, че основната причина за смъртта по пътищата е, че много шофьори са неграмотни и са си купили книжки. За някои от тях е доказано, че дори не знаят азбуката. Други пък не могат да обелят бъкел български, но в същото време са се обзавели с легитимно тескере . Преди 3 години бяха уличени 19 изпитващи от ДАИ , които са попълвали листовките на кандидат-шофьорите. 15 от тях в момента продължават да провеждат изпити. Печалбите, които се акумулират от престъпната дейност надхвърлят 20 млн. лв.
В категории:
Крими
Може ли доц. Киселова да оглави парламента и да се сложи край на политическата криза?
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично
Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция
Близо 12 000 контрабандни „маркови“ стоки задържаха на МП Лесово
Ражда ли се нова антиГЕРБ коалиция? Кирил Петков молил за подкрепа от „Възраждане“
Напук на МНС Орбан кани Нетаняху в Унгария
22/11/2024, Петък 11:00
0
Близо 12 000 контрабандни „маркови“ стоки задържаха на МП Лесово
22/11/2024, Петък 10:35
0
Майка на нападнато момиче в София: Банди ходят в мола за грабежи и изнасилвания
22/11/2024, Петък 10:30
2
Британски генерал: Готови сме да се бием с Русия още сега
22/11/2024, Петък 10:10
1
Може ли доц. Киселова да оглави парламента и да се сложи край на политическата криза?
22/11/2024, Петък 09:50
1
Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху?
22/11/2024, Петък 08:47
4
Пети опит за избор на парламентарен шеф
22/11/2024, Петък 08:29
0
Ражда ли се нова антиГЕРБ коалиция? Кирил Петков молил за подкрепа от „Възраждане“
22/11/2024, Петък 08:07
8
Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция
22/11/2024, Петък 08:03
0
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично
21/11/2024, Четвъртък 22:00
5
5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса
21/11/2024, Четвъртък 21:40
0
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак?
21/11/2024, Четвъртък 21:20
0
Току що се връщам от дълъг път през Германия до цяла Скандинавия. Ограничения има навсякъде. По магистралите в Германия скоростта е 110, 120 максимум 130 км.
Скоростта не е основния проблем!
Защо в Германия, където няма ограничения на скоростта по магистралите има по-малко катастрофи?!
Ако КАТ са наистина толкова силно загрижени за нашата сигурност по пътищата, трябва незабавно да се въведат ефективни системи за обучение на шофьорите, контрол при проверките на пътя - контрол на книжките и талоните, на техническо състояние на автомобилите, на състоянието на гумите и да могат веднага да бъдат спирани от движение опасните за движението автомобили!
Въвеждането на подобни практики изисква сериозна работа, не става с традиционно кухи и неефективни мероприятия!
Няма ли най-сетне някой "отговорен" кадър в системата да прозре, че основният проблем не е в скоростта, а в следното:
1. слабите умения на шофьорите - огромната част водачи са обучавани (ако изобщо са обучавани и не са си купили книжката) единствено да държат права линия. Шофьорските курсове са пълен провал!
2. техническото състояние на колите в движение - колите не се обслужват грамотно, монтират се части от автоморги, втора употреба, карат с износени, стари и опасни гуми, без нужното сцепление!
3. състоянието на пътищата - неправилни наклони във виражи и дупки, избягването на които води до катастрофи!
4. проформа годишни технически прегледи - и там монтираха камери, но фалша в системата на контрол е известен на всички!
По пътищата се движат "камикадзе" водачи/ки без умения за шофиране, с купени книжки, с технически опасни за движението автомобили, но тях КАТ не ги санкционира!
"Загрижеността" на КАТ се изразява в това да стоят в засада, да снимат с камерки, да събират лесни пари от фотографска дейност!
"КАТ Пикчърс" снима за нашата сигурност на пътя! smile emoticon
По този начин ли ще ни осигурят "сигурност" - единствено чрез снимки и клипчета!?
Едва ли! wink emoticon