Трите мобилни оператора отиват на съд заради високи неустойки за клиентите
15 Септември 2014, Понеделник, 19:48 ч.
Автор: Флагман.бгКомисията за защита на потребителите откри неправомерна клауза - хората са принуждавани да заплащат всичките месечни такси до края на договорите си, независимо от причината за прекратяването им
Комисията за защита на потребителите завежда дело срещу трите мобилни оператора, обявиха на сайта на контролния орган. Това се налага след като телекомите не са се съобразили с оправените им препоръки да намалят неустойките, които налагат на клиентите си при прекратяването на договорите.След постъпили жалби Комисията за защита на потребителите е направила проверка в общите условия на срочните договори и на трите телекома и е открила една и съща клауза, която се преценява като неравноправна.
Тя предвижда клиентите да заплатят прекомерно висока неустойка - всички месечни такси до изтичане срока на договора, в случай на прекратяването му по тяхно желание, независимо по каква причина.
Така, например, когато потребителят пожелае да прекрати договора дори поради лошо качество на услугите, неправилно или неточно изпълнение на договора от страна на доставчика, промяна на адреса за ползване на услугата и невъзможност от страна на телекома да я достави на новия адрес или при др. подобни обективни обстоятелства, потребителят бива задължаван на базата на въпросната неравноправна клауза да заплати на оператора необосновано висока неустойка.
Така определена тя излиза извън предвидените по закон присъщи функции на неустойката – обезпечителна, обезщетителна и санкционна, които трябва да са налице едновременно, обясняват от Комисията. Тази клауза в общите условия попада под ударите на чл. 146, ал. 2 от Закона за защита на потребителите. той се отнася до текстове, върху които потребителят няма как да влияе предварително.
"В този смисъл клаузите, предвиждащи, че в случай на прекратяване на срочен договор по инициатива на потребителя и независимо от основанието за това, то той дължи неустойка в размер на всички месечни абонаментни такси, дължими до изтичане срока на договора, са неравноправни, тъй като принудително обвързват потребителя и водят до явно неравновесие между правата и задълженията на двете страни по договора", посочват от Комисията. От там са изпратили писма и до трите мобилни оператора да коригират общите си условия, но те не са се съобразили.
Ако съдът се произнесе в полза на Комисията, въпросните текстове ще бъдат обявени за нищожни. /БЛИЦ
В категории:
Животът






Научих много лесен начин да избеля оцветените в пералнята дрехи
06/03/2025, Четвъртък 15:00
0

Мария Захарова: Френският президент е откъснат от реалността
06/03/2025, Четвъртък 14:40
0

Коя е вашата зодия-сестра и как влияе на живота ви
06/03/2025, Четвъртък 14:20
0

И мръвката бледнее пред тази рецепта за гъби с лук и чесън, а става само за 5 минути
06/03/2025, Четвъртък 14:00
0

Знаете ли защо има 3 отделения в пералнята
06/03/2025, Четвъртък 13:40
0

Лудогорец скърби за загубата на един от най-верните си фенове
06/03/2025, Четвъртък 13:24
1

Лук и тоалетна хартия – хитър трик, който всяка домакиня трябва да знае!
06/03/2025, Четвъртък 13:20
0



НУМСИ „Проф. Панчо Владигеров“ ще отбележи патронния си празник с редица събития
06/03/2025, Четвъртък 12:41
0

Показа си котето
06/03/2025, Четвъртък 12:21
0

Задава се пълен обрат в живота на тези три зодии
06/03/2025, Четвъртък 12:00
0

