×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Днес отбелязваме Велика сряда от Страстната седмица или Седмицата на страданията
  • Премиерът на Косово Албин Курти подаде оставка
  • 16 април 1925 г. 100 години от кървавия атентат в църквата „Света Неделя”
  • Зеленски предупреди САЩ: Не правете недопустими отстъпки на наши земи
  • Подпалвачът на дома на губернатора на Пенсилвания имал психични проблеми
  • Опозицията на Острова: САЩ са ни много по-важни, няма смисъл да флиртуваме с Брюксел
  • Вторият вот на недоверие срещу правителството влиза за обсъждане в парламента
  • Джорджа Мелони ще навива Тръмп за „Общ пазар“ на ЕС и САЩ
  • Тръмп подписа указ за намаляване на цените на лекарствата
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Българите карат най-старите таратайки в ЕС, втора и трета употреба


Българите карат най-старите таратайки в ЕС, втора и трета употреба
Таратайки пристигат на конвейр, тъговците ги излъскват, а новите собственици се гордеят с боклуците на Европа
01 Септември 2014, Понеделник, 21:45 ч.

Фолксвагенът любима марка на всеки четвърти шофьор, за предпочитане - евтиният

Марката Volkswagen е легнала на сърцето на българския шофьор. Доказва го статистиката на КАТ за регистрираните към 1 юли 2014 г. моторни превозни средства в страната.

3 769 117 е общият им брой, от който трябва да се извадят към 94 000 ремаркета, получили регистрационни табели. От статистиката не става ясно колко са леките коли и какво е количеството на мотоциклети, мотопеди, автобуси, микробуси, трактори, комбайни...

С просто око обаче се вижда факт, за който досега имахме само предположения: българският автомобилен парк е отчайващо остарял.

1 475 443 са МПС-тата на възраст над 20 години.
1 105 116 са на възраст от 16 до 20 години.

Общият брой на тези две групи „старци“ надхвърля 2,5 милиона автомобила. Ако към него добавим още към 650 000 коли на възраст от 11 до 15 години, се вижда ясно, че „новите“ (до 10-годишни) превозни средства са малко над 537 000.

Ако масовият автомобил у нас може да бъде описан с две думи, те ще звучат така: стар Volkswagen. Германската „народна кола“ държи първенството между всички марки в България с 476 327 превозни средства.

Но от тях 238 940 са над 20-годишни, а още 151 368 са на възраст между 16 и 20 години. Най-новите (до 5-годишни) са едва 8995.
Не по-различна е картината и с втората по присъствие марка у нас „Опел“. От нея са регистрирани 436 651 автомобила, от които 230 000 са от 15- до 20-годишни.

Третото място се държи от Ford с 267 856 МПС-та, а четвъртото – от Mercedes с 258 047. Не всички мерцедеси са джипове и лимузини, а повече от една трета от бройката се формира от микробуси, камиони и автобуси, включително и рециклирани, които се използват в градския транспорт.

Като добавим още около 280 000 коли Audi и BMW, се вижда, че германската автомобилна индустрия е представена у нас с около 1,7 млн. автомобила. З

а сравнение – трите френски гиганта Renault, Peugeot и Citroen, имат общо малко над 500 000 превозни средства у нас, а петте японски Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi и Mazda - около 300 000. /trud.bg

В категории: Животът


Тъжна вест във футбола
Тъжна вест във футбола 16/04/2025, Сряда 22:00 0
Нафтата подписа с...
Нафтата подписа с... 16/04/2025, Сряда 20:03 0
Флагман.БГ Невероятен скандал в България Невероятен скандал в България 16/04/2025, Сряда 19:24 0
Флагман.БГ "Бомба" в имението с розите "Бомба" в имението с розите 16/04/2025, Сряда 18:40 3
Флагман.БГ Направи разтърсващо признание Направи разтърсващо признание 16/04/2025, Сряда 18:21 1
6
Коментара по темата
6.
И до Хахо и до Другия
02.09.2014 09:39:54
0
1
Фините частици от дизела са проблема, Евро нормата няма нищо общо, дизелите отделят фини частици, които DPF- Diesel Partikel Filter трябва да лови, но и той не се справя с всичко. Лошото при тези частици, е че като се вдишат са много тежки и остават в дробовете и не могат да излязат. Идва едно но сега, спирачките отделят повече такива фини частици от дизел с евро 4, затова се работи доста в тази насока да се редуцират замърсяванията от спирачките, които са доста вредни за хората.
5.
1 до Хахо
01.09.2014 23:30:21
0
0
да разбира се-спорът е глупост, просто коментираме. имай едно на ум за дизела по принцип ако ти попадне инфо, а за щатите тея стари пърдялници ги лъскат из разни гаражи, няма кой да им плаща бензина да ги карат редовно, а и няма смисъл. погледни има статистика какво карат в момента и как живеят без градски транспорт и в разни квартали без магазин за цигари даже. Затова и стягат коланите последните години...
4.
Xaxo
01.09.2014 23:05:59
0
4
Не ми се спори.Намери някой завършил органична химия да ти обясни разликата.А това че, някви токсични елементи дето не подозирам, че ги има, и са прекалено дребни да ги лови катализатора е просто смешно.Катализатора не е сито че, да ги лови.Работи на съвсем друг принцип.На молекулно ниво.А за пропаганда не ми говори.Значи мерцедес бенц гл420 е забранен за продажба понеже е прекалено токсичен понеже е дизел а разни американски коли от 50-60 години на миналия век с по 6-8000 кубика бензинови двигатели са много екологични и още ги карат.Замисли се кой е най големия потребител на бензин в света и каква му е далаверата да рекламира дизела.
3.
номер1
01.09.2014 22:43:33
2
0
до Хахо
за Щатите: пример ти давам мерцедес бенц гл420 е пройзведен там и е забранен за продажба понеже е прекалено токсичен и много далеч от нормите дори с най-новите катализатори и го изнасят. карах такъв няколко години и пука по 15-20 градско освен другото и го смених с ленд крузер и познай разликата. Проблемът на тези нови дизели е високата компресия и пълното изгаряне на нафтата и следствие са някви токсични елементи дето не подозираш, че ги има, а са прекалено дребни и забрави да ги улови катализатор. Иначе за 1000лв дето са ти излишни може ги дариш за недохраненото дете от статията преди малко, даже 100 дари пак много хубаво ще направиш. За Япония питай някой познат японец ако имаш-забранени са да влизат в градовете дори много модели достъпни за продажба. Трудно ще намериш инфо в нета с тази немска пропаганда колко е хубав дизела и колко е по-добре от хибрид. При положение, че тойота рециклира батериите на над 90%, което стандартно за авто бранша е съвсем прилично ниво. Следващата ми кола ще е задължително на газ, но няма луксозни модели с фабрична, а пътувам много и с чужденци по бизнес и е важно да ми е престижна колата. Иначе за мен лично скъпа кола са пари на вятъра и се избиват с престиж пред други хора.
2.
Xaxo
01.09.2014 21:54:43
1
7
Номер 1 майна, изказа се много неподготвен.Дизелите с Евро 4 и Евро 5 са много по-екологични от бензинови дранголници на по 15-20 години.Немските дизели въобще не са забранени в Америка и Япония не знам кой те е заблудил.Причината че не ги карат е че, дизеловите автомобили са по-скъпи а в тези страни бензина е евтин.Ако искаш да направим експеримент.Залагам 1000лв.Идвам с моя дизел които е Евро 5 а ти с твоята бензинова кошница (която най-вероятно е бмв или голф 3) и връзваме двама цигани на ауспусите.А да видим на кой циганина ще издържи повече.
1.
Паззете си Здравето и карайте на газ или поне на б
01.09.2014 19:50:50
2
2
Проблемът не е колко са стари, а колко от тях са токсични нафтови печки. Колкото по нов е дизеловият дранголник-толкова повече замърсява въздуха и причинява рак и безплодие. Не е случайно, че най-голямото предизвикателство пред инженерите е катализатори за нафтови дранголници. Както не е случайно, че голяма част от немските дизели са забранени в Америка и Япония.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
20-годишната Теодора от Бургас изчезна безследно, близките й молят за помощ 20-годишната Теодора от Бургас изчезна безследно, близките й молят за помощ Била е с момче на нейната възраст и ръст с когото мислим че са, защото я е уговарял да избягат, разказва сестрата на издирваното момиче Теменужка Петкова: Никога не сме били по-близо до еврозоната, покриваме критериите Теменужка Петкова: Никога не сме били по-близо до еврозоната, покриваме критериите Според финансовия министър търговската война няма да окаже голямо влияние върху икономиката на страната ни Възможни ли са нови избори заради замяната на Доган с Пеевски? Социолог заговори за електорални щети Възможни ли са нови избори заради замяната на Доган с Пеевски? Социолог заговори за електорални щети Това скъсява хоризонта на управление, коментира Геновева Петрова Направи обръщение към българското общество Направи обръщение към българското общество Рамазанов иска да носи още спортна слава на България, той е един от тримата ни настоящи олимпийски шампиони Митрополит Арсеник в крайна сметка размисли за зарята Митрополит Арсеник в крайна сметка размисли за зарята „Нося ви фактурата...” Трагедия край Пловдив! Жена загина, а дете е ранено Трагедия край Пловдив! Жена загина, а дете е ранено Тежката катастрофа е станала на Околовръстния път Нафтата подписа с... Нафтата подписа с... Диагонал от чужбина се присъединява към "Нефтохимик" Бойко Борисов: Двата реактора от Белене може да ни донесат десетки милиарди левове Бойко Борисов: Двата реактора от Белене може да ни донесат десетки милиарди левове  Ние мислим за държавата, а хората на Доган за сарая, каза лидерът на ГЕРБ Пускат нападателя на Дебора под парична гаранция Пускат нападателя на Дебора под парична гаранция Пловдивският районен съд промени постоянната мярка за неотклонение на подсъдимия Невероятен скандал в България Невероятен скандал в България В борбата
Тъжна вест във футбола Тъжна вест във футбола Почина национал на Габон Сръбският парламент избра ново правителство Сръбският парламент избра ново правителство Депутатите взеха решение да гласуват поименно Сподели, че никога няма да... Сподели, че никога няма да... Лилиън е порн* модел "Бомба" в имението с розите "Бомба" в имението с розите Ергените хванаха бас, който не изглежда от най-джентълменските Направи разтърсващо признание Направи разтърсващо признание Бил е жертва на тормоз като дете Крах на петрола: Саудитска Арабия под натиск, търси изход в златото и мините Крах на петрола: Саудитска Арабия под натиск, търси изход в златото и мините Цените на петрола падат, ОПЕК+ увеличава добива, а Рияд губи позиции Раздаде за ден 10 000 апартамента Раздаде за ден 10 000 апартамента Севернокорейският лидер Ким Чен Ун отбеляза завършването на третата фаза от мащабен жилищен проект Лекар обвинен в убийството на 15 пациенти, палел и домовете им Лекар обвинен в убийството на 15 пациенти, палел и домовете им Той ги убивал напълно съзнателно с коктейл от медикаменти Забраниха "Снежанка" заради участието на тази актриса Забраниха "Снежанка" заради участието на тази актриса Израелската актриса Гал Гадот е включена в "черния списък" на страната Трагедия в Алпите - загина изпълнителният директор на Lego, близък приятел на краля Трагедия в Алпите - загина изпълнителният директор на Lego, близък приятел на краля Майкъл Халбю изскочил от пистата с висока скорост и паднал в дълбок сняг
Доналд Тръмп за Зеленски: Доналд Тръмп за Зеленски: Байдън, Путин и Зеленски погубиха света Виц на деня Виц на деня - Отче, може ли красива жена да не изневерява?
- Може синко, може, ама язък за жената!
Виц на деня Виц на деня Шеф на ресторант към госта:
- Нашият ресторант е от категория лукс! Сметката на клиентите се носи от кардиолог!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако след тежък запой на сутринта се събудиш, погледнеш се в огледалото и не се видиш, не се притеснявай - просто си станал неотразим
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори