Българите карат най-старите таратайки в ЕС, втора и трета употреба
Таратайки пристигат на конвейр, тъговците ги излъскват, а новите собственици се гордеят с боклуците на Европа
01 Септември 2014, Понеделник, 21:45 ч.
Фолксвагенът любима марка на всеки четвърти шофьор, за предпочитане - евтиният
Марката Volkswagen е легнала на сърцето на българския шофьор. Доказва го статистиката на КАТ за регистрираните към 1 юли 2014 г. моторни превозни средства в страната.
3 769 117 е общият им брой, от който трябва да се извадят към 94 000 ремаркета, получили регистрационни табели. От статистиката не става ясно колко са леките коли и какво е количеството на мотоциклети, мотопеди, автобуси, микробуси, трактори, комбайни...
С просто око обаче се вижда факт, за който досега имахме само предположения: българският автомобилен парк е отчайващо остарял.
1 475 443 са МПС-тата на възраст над 20 години.
1 105 116 са на възраст от 16 до 20 години.
Общият брой на тези две групи „старци“ надхвърля 2,5 милиона автомобила. Ако към него добавим още към 650 000 коли на възраст от 11 до 15 години, се вижда ясно, че „новите“ (до 10-годишни) превозни средства са малко над 537 000.
Ако масовият автомобил у нас може да бъде описан с две думи, те ще звучат така: стар Volkswagen. Германската „народна кола“ държи първенството между всички марки в България с 476 327 превозни средства.
Но от тях 238 940 са над 20-годишни, а още 151 368 са на възраст между 16 и 20 години. Най-новите (до 5-годишни) са едва 8995.
Не по-различна е картината и с втората по присъствие марка у нас „Опел“. От нея са регистрирани 436 651 автомобила, от които 230 000 са от 15- до 20-годишни.
Третото място се държи от Ford с 267 856 МПС-та, а четвъртото – от Mercedes с 258 047. Не всички мерцедеси са джипове и лимузини, а повече от една трета от бройката се формира от микробуси, камиони и автобуси, включително и рециклирани, които се използват в градския транспорт.
Като добавим още около 280 000 коли Audi и BMW, се вижда, че германската автомобилна индустрия е представена у нас с около 1,7 млн. автомобила. З
а сравнение – трите френски гиганта Renault, Peugeot и Citroen, имат общо малко над 500 000 превозни средства у нас, а петте японски Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi и Mazda - около 300 000. /trud.bg
В категории:
Животът
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос
Има ли изход от парламентарната криза? БСП инициира разговори с пет групи
Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5%
„Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света
Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки
19-годишен се вряза с колата си в ограда на къща
26/11/2024, Вторник 08:30
0
Има ли изход от парламентарната криза? БСП инициира разговори с пет групи
26/11/2024, Вторник 08:10
0
Има ли изход от парламентарната криза? БСП инициира разговори с пет групи
26/11/2024, Вторник 08:10
0
Ще бъде ли издадена Европейска заповед за арест на Стоян Мавродиев?
26/11/2024, Вторник 07:47
0
Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради...
25/11/2024, Понеделник 22:30
2
Предизвикан е на бой
25/11/2024, Понеделник 22:20
6
"Взриви" телевизията
25/11/2024, Понеделник 22:10
5
Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните?
25/11/2024, Понеделник 22:00
1
„За“ и „против“ прошката след изневяра
25/11/2024, Понеделник 21:40
4
4-те зодии, които ще намерят нова любов
25/11/2024, Понеделник 21:20
0
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос
25/11/2024, Понеделник 21:00
2
Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5%
25/11/2024, Понеделник 20:56
7
за Щатите: пример ти давам мерцедес бенц гл420 е пройзведен там и е забранен за продажба понеже е прекалено токсичен и много далеч от нормите дори с най-новите катализатори и го изнасят. карах такъв няколко години и пука по 15-20 градско освен другото и го смених с ленд крузер и познай разликата. Проблемът на тези нови дизели е високата компресия и пълното изгаряне на нафтата и следствие са някви токсични елементи дето не подозираш, че ги има, а са прекалено дребни и забрави да ги улови катализатор. Иначе за 1000лв дето са ти излишни може ги дариш за недохраненото дете от статията преди малко, даже 100 дари пак много хубаво ще направиш. За Япония питай някой познат японец ако имаш-забранени са да влизат в градовете дори много модели достъпни за продажба. Трудно ще намериш инфо в нета с тази немска пропаганда колко е хубав дизела и колко е по-добре от хибрид. При положение, че тойота рециклира батериите на над 90%, което стандартно за авто бранша е съвсем прилично ниво. Следващата ми кола ще е задължително на газ, но няма луксозни модели с фабрична, а пътувам много и с чужденци по бизнес и е важно да ми е престижна колата. Иначе за мен лично скъпа кола са пари на вятъра и се избиват с престиж пред други хора.