БДЖ скри тежък инцидент, който едва не обърна влака Бургас - София
19 Август 2014, Вторник, 21:37 ч.
Машинистът в последния момент видял грешната сигнализация в Карнобат и спасил 200 пътници
Тежка железопътна катастрофа се е разминала на косъм в малките часове днес, разказаха пред „Клуб Z” високопоставени служители на БДЖ. Инцидентът на практика е повторение на обстоятелствата от жестоката трагедия при Калояновец, при която загина машинистът Венко Тодоров, твърдят те.
При отпътуването от гара Карнобат в 3,22 ч. през нощта влакът от Бургас за София е бил насочен с редовен изходен сигнал по грешна линия към Лозарево от ръководителя движение на гарата. Само наблюдателността на машиниста, който е забелязал несъответствие с изходните стрелки, е предотвратила заплаха за живота и здравето на над 200 пътници във влака.
При катастрофата в Калояновец оцелелият помощник-машинист Христо Тиляшев също твърди, че причината за инцидента е в сигнализацията. Тогава той посочи, че предупредителният сигнал е бил различен от входния. Затова влакът се е движел с нормалната скорост за прав участък от 100 километра в час.
Сегашния инцидент край Карнобат се случва на същата жп линия, на която е и Калояновец. Железният път бе ремонтиран с пари от оперативна програма „Транспорт” и пуснат в експлоатация преди броени месеци. Сега обаче все повече железничари се питат за какво са похарчени стотиците милиони евро.
„Прикрива се фактът, че автоматичната локомотивна сигнализация не работи. В противен случай племенникът ми можеше да е жив”, каза бившият шеф на БДЖ Иван Иванов.
След трагедията в Калояновец ескалира напрежение между релсовата компания НК „Железопътна инфраструктура” и БДЖ. Двете компании взаимно си прехвърлят отговорността. Според НКЖИ вината е на машинистите, а според служителите на превозвача техен колега е загинал точно заради неработеща сигнализация.
„Нищо извънредно не се е случило. Нямало е опасност за безопасността на движението”, коментира главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев.
Той потвърди за инцидента на гара Карнобат и призна, че вината за него наистина е на ръководителя на движение на гарата от тяхната компания. Минчев обаче уточни, че в Карнобат има и втори изходен сигнал, който е светел в червено и е нямало как влакът да продължи да се движи по грешната линия. Според версията на НКЖИ техният служител допуснал грешката, сам я е поправил и е сигнализирал машиниста да се върне.
Любопитна подробност при инцидента обаче е, че машинистът на влака Бургас – София е отказал да продължи пътуването, докато не бъде съставен акт за случая в Карнобат. От НКЖИ са отказвали да документират случая черно на бяло и затова композицията е престояла 73 минути на гарата в града
В категории:
Крими
Свали 30 кг
9-годишно момче и 4 жени са жертвите на атаката на коледен базар в Германия
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
Мартин Кура е новият й мъж
4-те зодии, които имат ангелски души
Не правете секс на дивана, защото...
22/12/2024, Неделя 22:00
3
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви
22/12/2024, Неделя 21:40
1
4-те зодии, които имат ангелски души
22/12/2024, Неделя 21:20
0
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие
22/12/2024, Неделя 21:00
0
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
22/12/2024, Неделя 20:40
0
Иска да се върне при бившия си
22/12/2024, Неделя 20:20
4
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
22/12/2024, Неделя 20:00
2
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
22/12/2024, Неделя 19:40
0
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
22/12/2024, Неделя 19:20
0
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
22/12/2024, Неделя 19:00
0
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с
22/12/2024, Неделя 18:40
7
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
22/12/2024, Неделя 18:20
3