Често ме уволняват заради Синята зона, но компромис няма да направя с никого!
Шефът на ОП "Транспорт" Андрей Рунчев отчете, че на ден Община Бургас получава по 7-8 хил. sms-а за синята зона, 20 % от приходите по това перо обаче остават за мобилните оператори
19 Август 2014, Вторник, 13:11 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка: Иван КОЛЕВНяма злоупотреби с приходите от паркираните автомобили, опозицията прави хипотетична статистика, която е далеч от истината, сега получаваме парите си от sms-и за 2012 г.
Андрей Рунчев е директор на Общинското предприятие „Транспорт“, на което е вменен контролът на зоната за платено паркиране и репатрирането на нарушители. Последните дни са изключително тежки на Рунчев. Първо той бе подложен на унищожителна критика от опозиционната НФСБ, която изрази съмнения, че всички приходи от синята зона влизат в общинския бюджет и изчисли, че за едно паркомясто общината получава по един лев на ден. В петък пък Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) направи щателна проверка на репатриращите машини и констатира известни нарушения.-Г-н Рунчев, какво е състоянието на репатриращите машини в Бургас и какво констатира проверката на ДАМТН?
-Констатираха се известни забележки, но като цяло репатриращите машини са изправни. Имаме сключени договори за обслужване на автомобилите, а крановете се проверяват от специализиран сервиз, назначили сме и техническо лице, което следи за компетентността на шофьорите и извършва ежедневна инспекция на т.нар.повдигащи механизми. Още в петък говорих с инж. Койчев, който участва в проверката и му обясних, че тази кръстачка, която се използва в подвигащия механизъм е фабрична. Паяците са закупени с обществена поръчка от Италия и са с монтиран кран. При някои от по-старите модели, какъвто е проблемът при малките общини, част от кръстачките са добавяни и преработвани. Тук е важно да се знае, че т.нар. малък паяк - колесарникът не попада в тази категория, защото няма повдигащ механизъм. Дори и по някаква причина да бъдем принудени да спрем да работим с другите две репатриращи машини малкият паяк ще продължи, защото не подлежи на подобна проверка.
-Кога ще обявите нова поръчка за закупуването на още един паяк, след като предната процедура бе прекратена?
-В момента се подготвя документацията и ще обявим старт на процедурата до седмици. Промени няма да има и се запазват същите параметри и стойност на репатриращата машина – 180 хил.лв., без ДДС. Надявам се този път поръчката да приключи по-бързо и скоро да имаме още един специализиран паяк за тежки возила, защото ни е крайно необходим.
-Колко коли репатрирате на ден от улиците на Бургас?
-Това е динамична бройка и не бих желал да се ангажирам с конкретна цифра. Още повече, че сега е летен сезон, получаваме десетки сигнали, има и много нарушители, които паркират така, че да пречат на движението или на ремонтните дейности, които се извършват в момента в Бургас.
-Преди време споменахте, че приходите от синя зона са 7 хил.лв. на ден. Коректна ли е тази цифра към този момент?
-Ваши колеги ме бяха цитирали неправилно. Имах предвид за регистрирани sms-и в системата. В зависимост от деня те са между 7 и 8 хил. sms-а, но това в никакъв случай не означава, че това е печалбата, която регистриране. От тази сума има отчисления за мобилния оператор и данъци.
-Какви са ставките, които давате на мобилните оператори?
-Имаме три отделни договора с мобилните оператори и каузите са различни. Зависят най-вече от това колко sms-а са изпратени от абонати на дадения оператор и доколко са събрани сумите от потребителите. Т.нар. лоши съобщения не ни се заплащат веднага, а трябва да изчакаме операторът да събере парите си било то с колекторска фирма или съдебен-изпълнител. Сега например получаваме пари от sms-и от 2012 година.
Репатриращите машини не могат да насмогнат на нарушители. Заради това и скоро ще бъде обявена поръчка за нов паяк
|
-Да, разбира се. Имаме три начина на контрол – от провайдъра, от мобилния оператор и нашият доставчик на софтуер.
-Все пак какви са отчисленията за мобилните оператори – 20 %, 30 %!?
-Техният дял достига максимум до 20 % от сумата.
-Опозицията изчисли на последната сесия, че от едно паркомясто има приход от по един лев на ден.
-Това беше следствие на предаване на ваш колега, но ясно мога да заявя, че това е една общинска дейност, всичко е открито и нямам никакви притеснения от гледна точка на това дали се губят средства. Прави се хипотетична статистика, която е далеч от истината - 4 хил. паркоместа по 10 часа по 1 лев. Но тук трябва да се каже, че стикерите за паркиране по постоянен адрес са 3700. Не е коректно да се сравнява Бургас с други градове. Спецификата на Бургас е много по-различна да речем от Пловдив, където има дълги булеварди, няма толкова живущи, а тук централната зона е доста активна - с малки улици и много апартаменти. А и не печалбата е основна цел на синята зона. Политиката е да ограничим паркирането в центъра. Не търсим печалба, а регулация на трафика в централна градска част. И все пак улесняване на живущите там, които не могат да спрат пред домовете си.
След като ул."Генерал Гурко" влезе в периметъра на платеното паркиране паркоместата в синята зона станаха около 4 хил., но има издадени и 3700 стикера за паркиране по постоянен адрес
|
-Ние сме второстепенен разпоредител с бюджетни средства и приходите ни отиват в общинския бюджет, а оттам се използват за капиталовата програма на общината. Всички виждат, че се инвестира изключително много в инфраструктурата – обособяване на нови улици, паркоместа, зелени площи и тротоари.
-Колко служители обслужват зоната за платено паркиране?
-Около 40 човека.
-Имате ли съмнения, че някои от тях податливи на корупция?
-Когато говорих за хора, които оперират със средства, 100 % гаранция не може да има, но ние сме въвели достатъчно методи за контрол. Ежемесечно налагаме наказания, уволняваме тези, за които се установи, че са злоупотребили. Въвели сме и система на ротация, за да не се създава корупционна среда.
-Колко уволнени имате през последната година?
-Трябва да проверя статистиката, но на спомен бих казал, че са няколко човека, което действа превантивно и на останалите. Но този проблем е двустранен и самите граждани често се опитват да подкупят служителите.
-Г-н Рунчев, сигурно сте един от най-мразените хора в Бургас, получавате ли често заплахи за увонение?
-Случвало се е, но аз си знам за какво съм поставен но този пост. В крайна сметка и аз на много хора обяснявам, че не нареждам да бъде вдигната една или друга кола, а те са репатрирани, защото са нарушили закона. Това се опитвам да обясня и на нашите служители, които са подложени на ежедневна вербална атака от нарушители и всеки е заплашван с уволнение, но те знаят, че имат нашата подкрепа и единственото, което трябва да правят е да спазват закона и общинската наредба.
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие
9-годишно момче и 4 жени са жертвите на атаката на коледен базар в Германия
Стара народна рецепта за постна погача за Бъдни вечер
Вашата пералня може да суши дрехи! Всяка има тази практична функция, но трябва да знаете този трик
Не правете секс на дивана, защото...
22/12/2024, Неделя 22:00
0
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви
22/12/2024, Неделя 21:40
0
4-те зодии, които имат ангелски души
22/12/2024, Неделя 21:20
0
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие
22/12/2024, Неделя 21:00
0
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
22/12/2024, Неделя 20:40
0
Иска да се върне при бившия си
22/12/2024, Неделя 20:20
2
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
22/12/2024, Неделя 20:00
2
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
22/12/2024, Неделя 19:40
0
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
22/12/2024, Неделя 19:20
0
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
22/12/2024, Неделя 19:00
0
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с
22/12/2024, Неделя 18:40
5
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
22/12/2024, Неделя 18:20
3
Ако работата стигне до телевизии и подобни, тези коли се вдигат, но без никакви последствия. Просто собственика трябва да отиде до наказателния паркинг да си вземе колата.
НЕ ТРЪГВА!!!
http://www.skat.bg/products.php?type=10&genre=7503
СА 8957 ВТ
СА 7485 АТ
СА 0838ТТ
А 5546 МВ
А 6600 ММ
А 7700 ММ
А ти " д" , какво си направил ?
Юащо автомобили:
СА6677
А1655
могат да спират без стикер където си поискат (тротоари, кръстовища и т.н.)
А г-н п8тка майна ?
Един пример : ул.Антим I в участъка от Булаир до Георги Шагунов - ежедневно паркиране на определени автомобили без да бъдат таксувани.Отделно пречат на нормалното функциониране на синя зона и на самото движение!!!