Често ме уволняват заради Синята зона, но компромис няма да направя с никого!
Шефът на ОП "Транспорт" Андрей Рунчев отчете, че на ден Община Бургас получава по 7-8 хил. sms-а за синята зона, 20 % от приходите по това перо обаче остават за мобилните оператори
19 Август 2014, Вторник, 13:11 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка: Иван КОЛЕВНяма злоупотреби с приходите от паркираните автомобили, опозицията прави хипотетична статистика, която е далеч от истината, сега получаваме парите си от sms-и за 2012 г.
Андрей Рунчев е директор на Общинското предприятие „Транспорт“, на което е вменен контролът на зоната за платено паркиране и репатрирането на нарушители. Последните дни са изключително тежки на Рунчев. Първо той бе подложен на унищожителна критика от опозиционната НФСБ, която изрази съмнения, че всички приходи от синята зона влизат в общинския бюджет и изчисли, че за едно паркомясто общината получава по един лев на ден. В петък пък Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) направи щателна проверка на репатриращите машини и констатира известни нарушения.-Г-н Рунчев, какво е състоянието на репатриращите машини в Бургас и какво констатира проверката на ДАМТН?
-Констатираха се известни забележки, но като цяло репатриращите машини са изправни. Имаме сключени договори за обслужване на автомобилите, а крановете се проверяват от специализиран сервиз, назначили сме и техническо лице, което следи за компетентността на шофьорите и извършва ежедневна инспекция на т.нар.повдигащи механизми. Още в петък говорих с инж. Койчев, който участва в проверката и му обясних, че тази кръстачка, която се използва в подвигащия механизъм е фабрична. Паяците са закупени с обществена поръчка от Италия и са с монтиран кран. При някои от по-старите модели, какъвто е проблемът при малките общини, част от кръстачките са добавяни и преработвани. Тук е важно да се знае, че т.нар. малък паяк - колесарникът не попада в тази категория, защото няма повдигащ механизъм. Дори и по някаква причина да бъдем принудени да спрем да работим с другите две репатриращи машини малкият паяк ще продължи, защото не подлежи на подобна проверка.
-Кога ще обявите нова поръчка за закупуването на още един паяк, след като предната процедура бе прекратена?
-В момента се подготвя документацията и ще обявим старт на процедурата до седмици. Промени няма да има и се запазват същите параметри и стойност на репатриращата машина – 180 хил.лв., без ДДС. Надявам се този път поръчката да приключи по-бързо и скоро да имаме още един специализиран паяк за тежки возила, защото ни е крайно необходим.
-Колко коли репатрирате на ден от улиците на Бургас?
-Това е динамична бройка и не бих желал да се ангажирам с конкретна цифра. Още повече, че сега е летен сезон, получаваме десетки сигнали, има и много нарушители, които паркират така, че да пречат на движението или на ремонтните дейности, които се извършват в момента в Бургас.
-Преди време споменахте, че приходите от синя зона са 7 хил.лв. на ден. Коректна ли е тази цифра към този момент?
-Ваши колеги ме бяха цитирали неправилно. Имах предвид за регистрирани sms-и в системата. В зависимост от деня те са между 7 и 8 хил. sms-а, но това в никакъв случай не означава, че това е печалбата, която регистриране. От тази сума има отчисления за мобилния оператор и данъци.
-Какви са ставките, които давате на мобилните оператори?
-Имаме три отделни договора с мобилните оператори и каузите са различни. Зависят най-вече от това колко sms-а са изпратени от абонати на дадения оператор и доколко са събрани сумите от потребителите. Т.нар. лоши съобщения не ни се заплащат веднага, а трябва да изчакаме операторът да събере парите си било то с колекторска фирма или съдебен-изпълнител. Сега например получаваме пари от sms-и от 2012 година.
Репатриращите машини не могат да насмогнат на нарушители. Заради това и скоро ще бъде обявена поръчка за нов паяк
|
-Да, разбира се. Имаме три начина на контрол – от провайдъра, от мобилния оператор и нашият доставчик на софтуер.
-Все пак какви са отчисленията за мобилните оператори – 20 %, 30 %!?
-Техният дял достига максимум до 20 % от сумата.
-Опозицията изчисли на последната сесия, че от едно паркомясто има приход от по един лев на ден.
-Това беше следствие на предаване на ваш колега, но ясно мога да заявя, че това е една общинска дейност, всичко е открито и нямам никакви притеснения от гледна точка на това дали се губят средства. Прави се хипотетична статистика, която е далеч от истината - 4 хил. паркоместа по 10 часа по 1 лев. Но тук трябва да се каже, че стикерите за паркиране по постоянен адрес са 3700. Не е коректно да се сравнява Бургас с други градове. Спецификата на Бургас е много по-различна да речем от Пловдив, където има дълги булеварди, няма толкова живущи, а тук централната зона е доста активна - с малки улици и много апартаменти. А и не печалбата е основна цел на синята зона. Политиката е да ограничим паркирането в центъра. Не търсим печалба, а регулация на трафика в централна градска част. И все пак улесняване на живущите там, които не могат да спрат пред домовете си.
След като ул."Генерал Гурко" влезе в периметъра на платеното паркиране паркоместата в синята зона станаха около 4 хил., но има издадени и 3700 стикера за паркиране по постоянен адрес
|
-Ние сме второстепенен разпоредител с бюджетни средства и приходите ни отиват в общинския бюджет, а оттам се използват за капиталовата програма на общината. Всички виждат, че се инвестира изключително много в инфраструктурата – обособяване на нови улици, паркоместа, зелени площи и тротоари.
-Колко служители обслужват зоната за платено паркиране?
-Около 40 човека.
-Имате ли съмнения, че някои от тях податливи на корупция?
-Когато говорих за хора, които оперират със средства, 100 % гаранция не може да има, но ние сме въвели достатъчно методи за контрол. Ежемесечно налагаме наказания, уволняваме тези, за които се установи, че са злоупотребили. Въвели сме и система на ротация, за да не се създава корупционна среда.
-Колко уволнени имате през последната година?
-Трябва да проверя статистиката, но на спомен бих казал, че са няколко човека, което действа превантивно и на останалите. Но този проблем е двустранен и самите граждани често се опитват да подкупят служителите.
-Г-н Рунчев, сигурно сте един от най-мразените хора в Бургас, получавате ли често заплахи за увонение?
-Случвало се е, но аз си знам за какво съм поставен но този пост. В крайна сметка и аз на много хора обяснявам, че не нареждам да бъде вдигната една или друга кола, а те са репатрирани, защото са нарушили закона. Това се опитвам да обясня и на нашите служители, които са подложени на ежедневна вербална атака от нарушители и всеки е заплашван с уволнение, но те знаят, че имат нашата подкрепа и единственото, което трябва да правят е да спазват закона и общинската наредба.
Напусна ни Румяна Карадимчева
Горските пожари в Лос Анджелис са напълно овладени, след като горяха три седмици
Голям екшън при "сините"?
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение
Ще има ли мир скоро между Москва и Киев?
Петльовден е! 15 любими имена черпят, спазва се строга забрана за работа и секс
02/02/2025, Неделя 08:10
0
Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи
01/02/2025, Събота 22:00
0
Ще има ли мир скоро между Москва и Киев?
01/02/2025, Събота 21:31
4
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение
01/02/2025, Събота 21:00
0
Напусна ни Румяна Карадимчева
01/02/2025, Събота 20:28
0
Мъж застеля украински военен
01/02/2025, Събота 20:00
3
Българският консул в Швеция посети екипажа на задържания кораб "Вежен"
01/02/2025, Събота 19:40
0
Борисов с много остра позиция! Какво се случва в България?
01/02/2025, Събота 19:28
23
Десислава Иванчева пак опитва да излезе от затвора, за да се лекува
01/02/2025, Събота 19:20
0
Почина известен бизнесмен
01/02/2025, Събота 18:48
1
Как се отрази по-високото ДДС на ресторанти и заплати
01/02/2025, Събота 18:40
2
Четирима загинали при атака на руска ракета по жилищна сграда в Полтава
01/02/2025, Събота 18:20
0
Ако работата стигне до телевизии и подобни, тези коли се вдигат, но без никакви последствия. Просто собственика трябва да отиде до наказателния паркинг да си вземе колата.
НЕ ТРЪГВА!!!
http://www.skat.bg/products.php?type=10&genre=7503
СА 8957 ВТ
СА 7485 АТ
СА 0838ТТ
А 5546 МВ
А 6600 ММ
А 7700 ММ
А ти " д" , какво си направил ?
Юащо автомобили:
СА6677
А1655
могат да спират без стикер където си поискат (тротоари, кръстовища и т.н.)
А г-н п8тка майна ?
Един пример : ул.Антим I в участъка от Булаир до Георги Шагунов - ежедневно паркиране на определени автомобили без да бъдат таксувани.Отделно пречат на нормалното функциониране на синя зона и на самото движение!!!